olycka/vurpa var ett rån

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
tjo var ute och gled runt i malmö idag. runt 2200 tiden kom jag fram till ribban (badplats i malmö) och ser 2 scootrar, en av dom ligger ner med en snubbe precis brevid den på marken.

själv svänger jag av vägen och upp till dom, stannar och ser att det står en snubbe börjd över han på marken. jag frågar hur det gick, ser att killen som står lutad över den andra typ snabbt backar till och beter sig skumt och säger "du får ta det lite lugnt" till han på marken.

nu stannar och en silverfärgad bmw m3 också, en kille kliver ur och går fram till han på marken, kollar läget, sätter sig i bilen och kör iväg.

nu får killen på marken hjälp av den andra scooter killen upp på benen, jag står kvar på min hoj och bevakar vad som händer (inga misstankar eller något ser ju ut som en vurpa och 2 polare) ser nu att killen som trillat nickar lite lätt mot mig och typ säger men ändå inte säger "stanna kvar", först nu ser jag att den andra killen är invandrare och förstår att något är fel,(nej är inte rasist, tittar bara på statestiken) stänger av motorn och håller på att stiga av min hoj, nu sätter sig snubben som inte trilla på sin scooter och kör snabbt iväg.

snubben som är kvar tar av sig sin hjälm och ser rädd och skakig ut, jag frågar vad som hände, han berättar att han hade blivit jagad, fått sladd och trillat, höll just på att bli rånad precis när jag svängde upp till dom,

frågar om det är något mer jag kan göra, men killen är fortfarande helt skakig. så jag erbjuder mig att kör med han hem och det tackar han glatt ja till,
vi kör förbi hela ribban på cykelbanorna tills killen säger att hans syrra bor här och att jag inte behöver följa med längre, han tackar så mycket för hjälpen och kör iväg

själv kör jag lugnt iväg och känner mig nöjd med min insats. :banana
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Bra!

Synd att du inte hade tårgas med dig.....
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Last edited:

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hasslarp
Hoj
GSXR750 SRAD ratbike
Säger bara välkommen till Malmö...

Min sambos lillebror (18år) blev rånad 4 ggr på en och samma månad i just malmö. Sista gången han rånades hade han givetvis inga värdesaker kvar pga. de tidigare rånen, så de satte kniven i honom istället :eek:

Stor eloge till dig att ställa upp på killen med moppen. Det var en mycket fin och medmänsklig handling.

De flesta ser tyvärr bara åt andra hållet när liknande händelser inträffar, därför kan sådand pack som du träffade på fortsätta med sina :zpy handlingar.

De borde ställas upp emot en vägg och :kulspruta
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Bra jobbat! :tummenupp Vi svenskar har ju annars en tendens till att blunda för saker vi ser.

En eloge till dig! :rock


Ser man nåt sånt vill man ju :smasha
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Så bra gjort! Tur att inte rånarasen hade skjutvapen...
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Bra gjort men vad hände med offrets scooter då?
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
Fahrer skrev:
2310862Min sambos lillebror (18år) blev rånad 4 ggr på en och samma månad i just malmö. Sista gången han rånades hade han givetvis inga värdesaker kvar pga. de tidigare rånen, så de satte kniven i honom istället

usch fyfan för dom, och vad gör polisen åt det? inget, bättre att stanna mc's som kör runt med liten reg skylt, och dyligt. lillebrosan klara sig får jag hoppas

Sad Glad skrev:
2310862 Bra gjort men vad hände med offrets scooter då?

han klara att köra hem med den så jag tror den klara sig. vara bara lite seg startad efter vurpan.


nej dax att sätta sig på hojen och köra lite, har ju semester :yoparty (synd att man inte har någon polare att köra runt med bara)
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Greve skrev:
2311009 Jag vet ju vilka jag ska rösta på i höst :mad: SD
Javisst. Det är lösningen på problemen med brottslighet.

Tänker dock inte förespråka någon form av politiktråd, därför slutar jag nu.
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
När börjar rånoffren beväpna sig i förebyggande syfte?

njelger skrev:
2311026 Man ska inte åka till Malmö utan Snake Plisken.

(Fast jag är där ganska ofta. Men jag är iofs Snake Plisken)

Snake Plisken, är det något man kan äta?

Plissken, det är respekt.
 

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Ort
Södertälje
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Greve skrev:
2311009 Jag vet ju vilka jag ska rösta på i höst :mad: SD

Hmmm, akta er för såna inlägg, SH är ett forum för alla med sporthoj som intresse och det finns de som kan ta illa upp...

Jag förstår din tanke och är delvis med på det, men låt inte SH bli ett ställe att vädra dessa kommentarer, det hjälper inte.


BRA GJORT, SNABBT REAGERAT!!! GRATIS SH-TRÖJA BORDE KILLEN FÅ! :)
 

237

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Västerås
Hoj
BT 1100 Bulldog
Krisse_ skrev:
2310603 tjo var ute och gled runt i malmö idag. runt 2200 tiden kom jag fram till ribban (badplats i malmö) och ser 2 scootrar, en av dom ligger ner med en snubbe precis brevid den på marken......



En STOR eloge till dig :Bugar
Grabben hade tur att du stanna annars hade han väll blivit av med moppen.

Stannade själv till vid en kille som låg ner på trotoaren igår o frågade hur det stog till, han va tvärfull o ville inte bli störd där han låg o vila :hihi så de va bara o åka vidare.

Fahrer skrev:
2310663 Säger bara välkommen till Malmö...

Min sambos lillebror (18år) blev rånad 4 ggr på en och samma månad i just malmö. Sista gången han rånades hade han givetvis inga värdesaker kvar pga. de tidigare rånen, så de satte kniven i honom istället.....



Hoppas det gick bra för sambons lillebror.
Det är rent förjävligt att man inte ska kunna gå omkring vilken tid på dyngnet man vill utan att vara skiträdd om man möter ett gäng :mad:
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
237 skrev:
2311229 Stannade själv till vid en kille som låg ner på trotoaren igår o frågade hur det stog till, han va tvärfull o ville inte bli störd där han låg o vila :hihi så de va bara o åka vidare.


Eller så ringer man polisen så han inte får hjärtstillestånd och dör...

Vart själv rånad av tre killar i trappan vid sergelstorg. Jag var 14 eller 15 och hade lillebror med mig. Fullt med folk runt oss och nån borde ju reagerat på att jag och bror min inte såg så lugna ut. Men inget hände under de 15 minuter jag förhalade det hela. Både jag och min bror började träna kampsport efter det. Man var bra paranoid många år efter det.

Nu dömmer jag inte personerna som gjorde utan handlingen. Jag vet ju inte vad de vart med om eller vilka killar som hotade dem. Men i många år efter hade man hämndbegär.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top