olycka...

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
Jag o min kompis Fredrik var ute o körde me motorcykel, bestämde oss för att ta motorvägen in mot Helsingborg.
Efter att ha kört ett tag kom avfarten där vi skulle köra av.

Fredrik körde före en bra bit fram, han kör av o sen kommer ja strax efter. han försvinner in i kurvan sen när ja kör där e han borta! Kollan runtomkring o ser han i diket me hojjen bredvid.
han verkar okej o ja stannar intill vägkanten.

Det som händer var att framhjulet släppte o hojen la sig ner o skrapade ena sidan sen smällde den till ner i diket! Han fick inga allvarligare skador, ont i axlen, i händerna, skrapsår o allmänt skakis. skinnstället fick en rejäl omgång... det sprack vid axelskyddet o var skrapat lite överallt även handskarna skrapades vid knogarna.
Han kanade en bit på asfalten sen flög han ner o slog i ryggen i diket.
Sen fick vi hjälpas åt att få upp mc:n på vägen o det var inte lätt! vi sprang sen igång den o körde hem till han.

Hans motorcykel e en Cagiva Mito -95a som nu behöver lite nya delar o allmänt småfix.

Det konstiga var att hur kunde detta hända? :confused:
höll ca 70 me lite lätt lutning, sen bara ner i diket!

KÖR LUNGT! :fakta

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Oj! Är han medlem här? Måste varit grus eller något på vägen, jag är iaf nöjd med mina däck än sålänge men de är kanske inte orginal...

tur att det gick så pass bra för honom...

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
nej han är inte medlem... jag gick en runda där o letade efter hans blinkersar o lite smådelar som flögit av... o ja såg ingen grus eller nått i den stilen på vägbanan.
han har NYA Pirelli däck för 3500kr så det e nog inge fel på dom + att han kört i ca ett år nu

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
AdrenalineRush skrev:
nej han är inte medlem... jag gick en runda där o letade efter hans blinkersar o lite smådelar som flögit av... o ja såg ingen grus eller nått i den stilen på vägbanan.
han har NYA Pirelli däck för 3500kr så det e nog inge fel på dom + att han kört i ca ett år nu

Okej... jag har pirelli dragon... men nu till den viktigaste frågan: Hur pass bra klarade sig skönheten?

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Var nog just därför det släppte att han hade NYA däck..:( nya däck ska man ta det ungt med. Dom är snor hala :eek:

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
sen är asfalten kall denna tid på året, biter inte lika bra som vanligt, o dessutom nytt däck e inte en bra kombination, nya däck har ett lager silicon för förvaringen så dom ej skall åldras, denna belägning måste nötas bort den e hal som sjutton!

Men som sagt tänk på att däcktemp inte e som den e på sommarn så ta de lite lugnare i kurvor nu gott folk, vi har hela nästa säsong på oss o trycka i kurvor, dock kan vi missa den om vi inte respekterar vårt nordiska klimat! tat lungt nu i slutet på säsongen o se fram emot nästa ist! :squid

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
att nya däck har sämre grepp stämmer nog... men han har kört ca 100 mil med dom, så dom e juh inte splitter nya + att vi legat o kört rondellkörning ett tag innan o då lägger man ner den e bra bit. men det gick inte speciellt fort + att han inte la ner den så mycket.

Hojen fick följande "skador" : skrapad på höger sidokåpa, + spräckt vid fästet. höger backspegel skrapad, kåpglaset spruckit, fotbromspedalen e kass, ljuddämparen blev lite inböjd, hela bakdelen blev lös, men klarade sig utan nårra sprickor eller skrap. 3 pajjade blinkersar o skrapad handbroms o handtag. regplåten e helt trachad osså...

skulle vara snyggt om polisen stoppas oss på vägen hem! :skrämd

förrästen, han har sånna däck, Pirellie dragon.

Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Börjar nästan gråta när jag tänker på hur en krashad mito ser ut...

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
på långt avstånd ser den "hel" ut iaf =P
nu har han juh nått att göra under vintern! =)

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
AdrenalineRush skrev:
på långt avstånd ser den "hel" ut iaf =P

hehe... det har du rätt i men eftersom det är en mito så kommer han få delarna lagom till nästa sommar om han beställer dem nu :D

Jag har oxå rätt så myket att göra under vintern, byta kolv och cylinder, sätta dit neonrör, miniblinkers fram och eventuellt bak... osv...

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
suralöv på vägen eler kass på att köra :D skadeglädjen är den ända sanna glädjen...FAAN blir allt för elak när jag fått i mig lite grann :slicka

Fastolph

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Hoj
DT125R -00
AdrenalineRush skrev:

hehe, jooo, ja har också skaffat mej nått att göra under vintern. krasha min DT i helgen... rät ner för en slänt... lyktan och styret blev snet sen blev de lite kåpor som gick åt skogen...
oh en gipsad arm i tre månader ,plus lite till om de inte läker som de ska, .... faaan säger ja bara...
hälsa polarn att ja vet hur jävligt de känns med en kvaddad mc i garget...
/ludde

Jimmboy

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Aprilia Rs125 -01
jag har oxå vurpat.. grus på vägen.. å det va kväll.. nya kåpor e påväg.. allt gick på försäkring!! Puh!!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag skulle satsa på dieselspill från en lastbil det e skithalt och det syns knappt

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
han va inte på å pillade på frambromsen hoppas jag.. det miusstaget har ja gjort.. (hade inget val) då lägger man sig ganska latt.. annars låter det troligt med Diesel spill från lastbil lr nåt.. ganska vanligt på avfarter från större vägar... verkar som det kan bli dyrt för stackarn!!

Se till att han bli medlem vetja!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...