Olycka

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Re: Yrkes chaufförens hämd på Svensson

Originally posted by A©

Kom i håg att vägarna är min arbetsplats,, här är det JAG som bestämmer...


Mvh: Trött yrkes chaffis

Vad e det för inställning? Vem tror du att du är egentligen!??? :zpy
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Re: Re: Re: Yrkes chaufförens hämd på Svensson

A© skrev:
Sorry fel formulering.... !! men som vanligt, så måste ett pucko som du märka ord,,,,,, !!!

Hur var det fel formulerat? Är uppväxt i en lastbil (farsan är lastbilschaffis sedan 32 år) och jag har alltid fått höra att man "satt bakom" den och den lastbilen.

Tror det kommer från att man sätter sig bakom ratten.

För övrigt så håller jag fullständigt med om att det visas för lite respekt för de som jobbar på vägarna; lastbilschaffisar, vägarbetare, taxi o.s.v.

Och att blinka när man kör om är en sak... att blinka för att få någon att flytta ut sig på vägrenen är en helt annan.
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Re: Re: Yrkes chaufförens hämd på Svensson

Jidetoft skrev:
Vad e det för inställning? Vem tror du att du är egentligen!??? :zpy

Mig själv ingen annan... "MEN JAG VILL HA RESPEKT PÅ MIN ARBETS PLATS" vill inte ha nån ligga upp i ........ blinkandes med helljustet. :mad:

Jag förmodar att du oxo vill kunna jobba i lugn och ro på ditt jobb utan att nån står och flåsar dig i nacken, eller står och skriker dig i örat "Motsvarighet till bilarna tutande och hyttande med nävarna, så fort man inte går åt sidan eller tar lite för mycket plats när man ska svänga" :fakta

Saken är iaf den.... att se för helvete till att skärpa er på vägarna, så slipper det hända olyckor... "Svensson" :tummenupp
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Re: Re: Re: Yrkes chaufförens hämd på Svensson

A© skrev:
Mig själv ingen annan... "MEN JAG VILL HA RESPEKT PÅ MIN ARBETS PLATS" vill inte ha nån ligga upp i ........ blinkandes med helljustet. :mad:

Jag förmodar att du oxo vill kunna jobba i lugn och ro på ditt jobb utan att nån står och flåsar dig i nacken, eller står och skriker dig i örat "Motsvarighet till bilarna tutande och hyttande med nävarna, så fort man inte går åt sidan eller tar lite för mycket plats när man ska svänga" :fakta

Saken är iaf den.... att se för helvete till att skärpa er på vägarna, så slipper det hända olyckor... "Svensson" :tummenupp


Okej då förstår jag vad du menar...
Fick intrycket av att du tyckte att yrkeschaufför var viktigare än övriga trafikanter och därför skulle ha massa previlegier.

Men så var ju inte fallet :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top