olycka

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
InTrUDeR skrev:
tycker att sopbilarna (dom som sopar upp allt grus) ger sig ut för sent....nu är det ju hyfsat fint väder men jag har inte sett en enda en.........jag menar, det KAN ju förhindra att olyckor inträffar om dom börjar med detta tidigare........eller vad tycker ni??
Gruset finns där av en orsak. Tycker inte att gatukontoret ska ut och sopa så fort det blir barmark. Nä, bättre vi inser att så är fallet och försöker anpassa oss till det.

Vill man skrapa knän osv så bör man leta upp lämplig bana. Där kan man ställa såna krav som grusfritt osv!

InTrUDeR

Använder bara Global
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
lös
Bikerbitch skrev:
Jag förstår din tanke. Men det finns ju dom som kör ihjäl sig även fast det är grusfritt. Vad beror det på tror du?
Folk kör åt helvete för fort.

jo det är sant, men om man bortser från fortkörning så finns det ju dom som klotar p.g.a. allt grus på vägarna.....det var det jag menade....att om dom började tidigare att få bort gruset så kunde det kanske förhindra olyckor.......sen att folk kör omkull för att dom kör för fort....det är ju en annan femma...

InTrUDeR

Använder bara Global
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
lös
Matin skrev:
Tycker inte att gatukontoret ska ut och sopa så fort det blir barmark/ Där kan man ställa såna krav som grusfritt osv!

ok, GRUSFRITT vet vi ju alla att det aldrig kan bli, men va jag har sett så ligger det småhögar lite här & var, samt massa grus mitt ute i vägen i en del kurvor, DET kunde dom ju göra nåt åt tycker jag, sen att dom inte kan få bort vart enda gruskorn det fattar jag med.....men det är väl ingen som skulle misstycka om det var så lite grus som möjligt på vägarna.....

SnOOkIE

Blad(e) Lus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
snyft!!
inte sånt grus!

De va inte någe grus för snö o is som låg där utan sånt dom hade fyllt upp i kanterna av vägen med o antagligen tappat ut LITE mycket just i den kurvan.. o lite varstans mer ... inte för de behöver va där dom körde av .. men de va de första som slog mig....

Kan ju lika gärna varit en glidare som kört av ... varför en sporthojj som ville skrubba knän!?

det suger i vilket fall att de händer!

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen alls :(
Fasen vad hemskt, jag träffade Ture_turbo (från Bike.se-forum) för första gången för bara nån vecka sen, här nere i min verkstad, snackade planer för sommarn, jämförde hojminnen ... Nu är han borta, vet inte om det var just denna olyckan, men han omkom med hoj i söndags i alla fall, känns helt underligt, Lider med familj & vänner.

Vila i Frid Ture

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
XJR skrev:
Fasen vad hemskt, jag träffade Ture_turbo (från Bike.se-forum) för första gången för bara nån vecka sen, här nere i min verkstad, snackade planer för sommarn, jämförde hojminnen ... Nu är han borta, vet inte om det var just denna olyckan, men han omkom med hoj i söndags i alla fall, känns helt underligt, Lider med familj & vänner.

Vila i Frid Ture

:( :( :( :( :(

Fy fan, nu blev jag lessen. :(
Inte ture-turbo!!!!
:skrämd

:(

Vila i frid Tomas!

:(

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...