CBR Mange
Nära racehoj nu
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Haft Fireblade 96-a och en 00-a, nu mera utan men letar billig banhoj.
Igår utanför Gröna Lund efter att jag käkat på Blå Porten så ser jag när jag är på väg hem en vit Buell axar iväg till 120 km/h ungefär innan man ser att han börjar panikbromsa. Då är det en taxi som bromsat ner för att det är ett väggupp framför. Han på hojen glider med låsta bromsar rakt in i baken på taxin i ca 70-80 km/h och man bara hör hur all plast går sönder. Som tur för killen så hamnar han brevid taxin och glider en bit på asfalten. Killen reste sig direkt och hade bara skrubbsår trots att han körde i jeans och jacka. Han såg helt okej ut men chockad självklart.
Man kan inte bara skylla på bilar eftersom detta enbart var mc-förarens fel eftersom han skulle showa för de på busshållplatsen.
Han kan ha fått solen i ögonen och inte sett taxin. Som tur är gick det bra för mc-föraren denna gång men för guds skull ta det lugnt där ute.
//Mange
Man kan inte bara skylla på bilar eftersom detta enbart var mc-förarens fel eftersom han skulle showa för de på busshållplatsen.
Han kan ha fått solen i ögonen och inte sett taxin. Som tur är gick det bra för mc-föraren denna gång men för guds skull ta det lugnt där ute.
//Mange