Fast den täcker väl bara skador på ställ, hjälm mm, inte på dig som person?Min hemförsäkring hos Trygg Hansa täcker banåka så länge det inte är tävling eller träning inför tävling. Står tydligt i villkoren och jag har ringt och frågat.
Jo, det gör den. Jag åker en del i Spanien på bana och där måste man ha försäkring som täcker extra kostnader, typ helikopter från banan till sjukhuset. Det täcker min hemförsäkring plus andra kostnader som inte blåkortet/vår vanliga sjukförsäkring täcker.Fast den täcker väl bara skador på ställ, hjälm mm, inte på dig som person?
Exakt samma text som jag har i min hemförsäkring.Jag kör med TryggHansas Olycksfall Plus som man kan köra bana med så länge det inte sker under träning inför tävling. Saxat från deras villkor på vad försäkringen INTE gäller för:
Skada som uppkommit vid utövande av: • boxning, kickboxning, thai-boxning, shootfighting eller K1 • fallskärmshoppning, glid- och skärmflygning • tävling eller organiserad träning inför tävling med motorfordon då licensförsäkring gäller • deltagande i sport, idrottstävling eller organiserad träning som professionell idrottsutövare.**
Dvs, om jag är proffesionell utövare eller kör där licensförsäkringen gäller så gäller INTE Olycksfall Plus. Kör jag på skoj så gäller försäkringen.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|