Olyckstråden 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Olycka i Boden runt 14-tiden.
Saxat från NSD
"...flera bilar stod i kö för att svänga vänster i korsningen Lulevägen/Garnisonsgatan. Framför motorcyklisten fanns ett äldre par i en bil. Föraren tvärnitade precis innan svängen och motorcyklisten tvingades nypa till bromsen. Konsekvensen blev att motorcykeln välte och föraren fick den över sig.
Räddningstjänsten var snabbt på plats tillsammans med ambulanssjukvårdare, som omhändertog den skadade mannen. Han fördes till Sunderby sjukhus. Mannen var vid medvetande. "

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
Linköping: En skadades vid krock

Uppdatering:En person ådrog sig okända skador i kollisionen mellan bilen och motorcykeln, vid Ledberg utanför Linköping. Det var vid 18-tiden utryckningsfordon larmades till olycksplatsen där motorcykeln fattade eld i samband olyckan.

Foto: Johan Kindberg www.wighsnews.se
Publicerad av
Camilla, 2008-06-05 23:28:41

agneman

Lowrider
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Peugeot 28"
Jag blev påkörd av en Cadillac DeVille '67 i ett villaområde i Borgholm på Öland 24/5...

Han missade att väja för högerregeln och till följd så bröt jag lårbenet. Var dock vid medvetande ända till jag kom in på akuten, då hade de knökat i mig så mycket morfin att jag slocknade.

Numera lever jag i träningstvång och kryckhoppning med 42x1.8cm titanspik i benmärgen. Bör inte gå av igen...

Vill understryka att det var en olycka och det kunde hänt vem som helst. Är inte det minsta arg på han i bilen, även om det hade varit skönt att glassa runt i solen istället för att ligga här :)

Hojen jag totalskrotade var en Honda CB1300F, och de klippte sönder mina byxor, min jacka, min ryggplatta och mina stövlar. Hjälmen förblev intakt men med tanke på att den skrapat några meter i marken måste den ändå bytas...

Mvh Agne

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
I onsdags kväll hade en hoj råkat ut för något på E4 vid Vårby backe, norrgående. Det såg ut som en svart R1, dock lite osäker. Ambulans, polis mm var på plats, och hojen stog lutad mot räcket vid vägrenen. Någon som vet vad som hade hänt?

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Hallsberg: Krock bil - mc
En personbil har kört på en motorcyklist vid Hydro-macken i Vretstorp. Mc-föraren är förd till sjukhus med okända skador.
Publicerad av Björn, 2008-06-06 14:19:56 WighsNews

IronMike

Guest
Har det varit en olycka på bulten idag på ef? ...låg plast å splitter i vänstern strax före det öppna partiet vid ängen där vägen svänger 90 grader vänster..

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
Ronneby: Mc-olycka
En motorcykelolycka har inträffat på Halsjövägen i Kallinge. Två personer uppges vara skadade.
Publicerad av
Camilla, 2008-06-06 21:39:23

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Dramatisk mc-jakt i Örebro
Polisen försökte stoppa den narkotikapåverkade 22-årige mc-förarens vingliga framfart.
Då inleddes en milslång vansinnesfärd i hög fart och mot mötande trafik på motorvägen i Örebro.
-Han satte i väg direkt från centrala Örebro i riktning mot Marieberg. Det kunde ha slutat riktigt illa. Vi avbröt förföljelsen och försökte hålla reda på honom från håll eftersom det gick för fort, säger Jan Matern, länsvakthavande befäl vid polisen.
Först när 22-åringen lämnade E 20 nära tio kilometer längre söderut tidigt natten mot lördagen och körde in i en skarp kurva sänkte han hastigheten. För att sedan undkomma försökte han gena över en refug i en korsning. Men motorcykeln smällde rakt in i en polisbil som blockerat flyktvägen på andra sidan.
Både mc-förare och polisbil klarade sig utan större blessyrer.
Men 22-åringen som saknar körkort greps misstänkt för drograttfylleri, ringa narkotikabrott, olovlig körning och grov vårdslöshet i trafik.

Källa: TT

Stalker photo

www.stalkerphoto.com
Gick med
11 Apr 2008
Hoj
Yamaha R6 -03
Såg detta på bulten igår, polis och bärgare på plats men förare saknades. Undrar hur det gick då det inte såg vackert ut....

download.php

IronMike

Guest
Såg detta på bulten igår, polis och bärgare på plats men förare saknades. Undrar hur det gick då det inte såg vackert ut....

download.php

Då var det 2 olyckor på bulten igår, fanns rester efter en olycka närmre rosenhill från den bilden du tagit..

Linkan_85

Guest
Har det varit en olycka på bulten idag på ef? ...låg plast å splitter i vänstern strax före det öppna partiet vid ängen där vägen svänger 90 grader vänster..

Hmm du gillar inte tråden men endå är du inne i den och skriver?:va
Brukar man inte undvika det man inte gillar?

IronMike

Guest
Hmm du gillar inte tråden men endå är du inne i den och skriver?:va
Brukar man inte undvika det man inte gillar?

Svårt å undvika olyckor på bulten när man är där hela tiden. Jag gillar inte moralisar heller, men ändå är jag på sh. Och någon måste opponera, annars blir det ett jäkligt tråkigt forum.

Skuggan

Guest
Mc-olycka i Stocksund
Stockholm 07 jun 18:01

En person skadades lindrigt i en motorcykelolycka i Stocksund under lördagseftermiddagen.

Det var strax efter klockan 16 som två motorcyklar krockade på Norrtäljevägen, i södergående körriktning. En person fördes till sjukhus med lindriga skador, uppger Stockholmspolisen. Det är inte känt vad som orsakade olyckan.

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Hoppas detta inte är så allvarligt som det låter:

Mc-förare svårt skadad i mc-olycka
En man med rötterna i Lycksele skadades vid en motorcykelolycka i Arvidsjaur på fredagskvällen. Mannen som var medvetslös efter olyckan fördes med ambulanshelikopter till Norrlands universitetsjukhus. Från intensivvårdsavdelningen meddelar man att mannen är svårt skadad, han har en skallskada och en halsryggskada.
Den 30-årige mannen skadades svårt vid en trafikolycka vid Abborrträsk i Norrbotten.
Mannen körde motorcykel på väg från Piteå till Arvidsjaur. Olyckan larmades vid 19.20-tiden. Motorcyklisten åkte i par med ett annat motorcykelekipage, enligt polisen.
Olyckan ska ha inträffat vid en vägpassage med flera S-kurvor. Han tappade kontrollen i en kurva, och körde in i ett träd. Enligt polisen i Norrbotten var kollisionen våldsam.
2008-06-07

http://www.vk.se/Article.jsp?article=193803

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hur många har omkommit redan 2008? Nån som vet?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM