Olyckstråden 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
BMW r1200r LC
Åkte förbi jag också. Frågade om det behövdes hjälp, men det var redan många på plats och ambulans var larmad. Såg inte bra ut när hjärt massage påbörjades. Hoppas det gick att rädda honom.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Åkte förbi jag också. Frågade om det behövdes hjälp, men det var redan många på plats och ambulans var larmad. Såg inte bra ut när hjärt massage påbörjades. Hoppas det gick att rädda honom.

Ambulansen var på plats när jag åkte förbi men de hade bara varit där någon minut för de passerade mig vid globen. Hoppas som sagt allt går bra.

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !

Jag o en poolare var också där, såg då de gjorde hjärtmassagen. Efter en stund gick allt ganska lugnt till. Killen rullades in i ambulansen. Troligen inte vid liv.

Han åkte inte helikopter därifrån som det står i tidningen!

** RIP **

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Båstad: Motorcykelolycka
En motorcyklist har kört av vägen på väg 105 utanför Grevie. Föraren skall vara skadad och räddningsstyrkor har larmats till platsen.
Publicerad av Fia, 2008-09-02 20:55:41 WighsNews

Mc-förare körde på hare
BÅSTAD. En singelolycka med en motorcykel inträffade vid 20.45-tiden på väg 105 mellan Västra Karup och Grevie.
Den manlige föraren körde på en hare och gick omkull med mc:en. Enligt uppgifter har han brutit armen men ska annars må efter omständigheterna ganska väl. hd

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Jönköping: Motorcykelolycka

En motorcyklist skadades strax före 09 då denne körde omkull på övningsbanan bredvid halkbanan i Axamo utanför Jönköping.
Publicerad av Teija, 2008-09-03 09:45:38 WighsNews

Motorcyklist skadad vid övningskörning

En olycka inträffade under onsdagsförmiddagen på halkbanan vid Axamo i Jönköping. En motorcyklist körde omkull och fick föras till sjukhus. Enligt vakthavande befäl handlade det främst om chockskador Jnytt

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
En skadad i mc-olycka

En mc-förare skadades vid en singelolycka i Larsboda på tisdagskvällen.

Mc-föraren körde av okänd anledning omkull vid Larsboda trafikplats. Han fördes till sjukhus i ambulanshelikopter. Polisen hade vid 19-tiden på tisdagskvällen ännu inga uppgifter om mc-förarens skador. Polis och ambulans fick larmet klockan 18.23.

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_1655537.svd

.............

Åkte förbi där på väg från jobbet. Såg illa ut. De höll på med hjärtmassage när jag passerade. Hoppas det går bra.
Föraren låg på avfarten från nynäsvägen mot farsta/larsboda (vid teliaetornet). Hojen låg på gräsmattan nedanför avfarten mot nynäsvägen)

Fan vad liten man känner sig när verkligheten gör sig påmind. :(
Det gick tyvär inte bra

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Tänkte bara tillägga till den olyckan att han körde min polares R1a som vart stulen två veckor tidigare vid ett inbrott i ett garage. Senast jag hörde ligger han fortfarande nersövd på sjukhus. Man ska inte ge sig på sånt man inte kan hantera...

& jag bärgade hojen...

Bifogat

• 20080807249.JPG
    20080807249.JPG
    90.3 KB · Visningar: 278
  • 20080807252.JPG
    20080807252.JPG
    74.9 KB · Visningar: 278

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Mc-olycka på flygrakan Sjöbo 3 september 2008, 20:01

Mc-olycka efter streetrace på flygrakan Sjöbo
(uppdaterad) En motorcyklist körde av vägen i hög fart på flygrakan utanför Sjöbo strax innan klockan åtta på onsdagskvällen. Enligt polisen inträffade olyckan i samband med ett streetrace.
Mc-föraren klarade sig mirakulöst helt utan skador. Men motorcykeln blev enligt polisen betydligt mer tilltygad och var i stort sett skrot.

Olyckan inträffade vid åttatiden på onsdagskvällen på flygrakan strax söder om Sjöbo i samband med ett streetrace. En ambulans anlände snabbt till platsen, men behövde inte ta med sig föraren till sjukhus.

- Han ville inte följa med vad jag förstår, säger Sandra Pierre på polisens länskommunikationscentral.
. Ystads Allehanda

Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Motorcyklist skadad i krock Helsingborg 4 september 2008
Vid klockan 12.30 kolliderade en personbil och en motorcyklist i Elinebergsrondellen. Motorcyklistföraren fördes lindrigt skadad till sjukhus.
Bilen fick bärgas från platsen och bilföraren kördes hem av polispatrull. hd

Mc-förare till sjukhus efter krasch Malmö 4 september 2008
En person på motorcykel kraschade i en rondell i korsningen av Lorensborgsgatan och Ärtholmsvägen i Malmö strax efter klockan 14 idag. Olyckan ska ha inträffat efter att motorcyklisten kört förbi en trafikkontroll utan att stanna.

Mc-föraren ska ha kommit från Holmahållet och kört mot Limhamn. Vid en trafikkontroll, cirka en kilometer innan rondellen, ska föraren ha struntat i att stanna.

Polisen ska då ha tagit upp jakten på mc:n, varvid denne körde omkull i rondellen. Föraren är förd till sjukhus men det är ännu oklart hur pass skadad denne är.

Enligt vittnen på platsen ska mc:n ha kört mycket fort.

Hastighetsbegränsningen på sträckan är 50 kilometer/timme. Sydsvenskan

Last edited:

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
Brottsmisstänkt efter mc-olyckan

SUNDSVALL (ST) 2008-09-04 15:19

Föraren av crossen som krockade med en postbil i Kvissleby i fredags är polisanmäld för flera brott.
Crossen som först beskrevs som en moped, klassas som motorcykel, och därför har föraren gjort sig skyldig till olovlig körning.
Passageraren på hojen skadades vid krocken, och polisen anser att föraren har vållat kroppsskadan.
Efter olyckan sprang föraren iväg, och han misstänks därför för smitning.
Peter Jonsson
060-197155
peter.jonsson@st.nu

Crossen stulen!
http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=757343

Last edited:

Twin

Ska leverera metervara
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Såld
Krasch i Växjö Storgatan-25:an

Kl 14.04 Bevittnade nyss hur man hjälpte en herre upp på en bår med fixerad nacke. Såg ut att vara vid medvetande. Hojen, en R1a av senare årsmodell va helt finito. Blir nog inlösen på den.

Funderar hur olyckan kunde ske, det är en 4 filig väg utan risk för möte.

Hoppas killen klarar sig bra och repar sig fort.

// Robban

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
Ronneby: Motorcykelolycka
En motorcykelolycka har inträffat vid avfarten till Kallinge från väg 27. Ambulans samt polis har larmats till platsen.
Publicerad av
Uffe, 2008-09-05 12:02:13

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
Onykter 33-åring vurpade med motorcykel

HARMÅNGER (ST) 2008-09-06 03:00

En 33-årig man från Harmånger skadades då han på fredagskvällen körde i diket med en crossmotorcykel intill ridbanan i Harmånger. Mannen, som flög över mc:n, var vid medvetande efter olyckan. Han fördes i ambulans till Hudiksvalls sjukhus. 33-åringen var onykter och misstänks för rattfylleri och olovlig körning.

Kommentarer på www.st.nu

Rattfull skadad vid mc-olycka

HARMÅNGER (ST) 2008-11-03 10:50

Den 33-årige Harmångersbo, som den 5 september skadades svårt vid en mc-olycka, var ordentligt berusad.

Promillehalten alkohol i blodet var 1,42 och 33-åringen har åtalats för grovt rattfylleri och olovlig körning.
Mannen hittades vid mc:n, i ett dike intill ridbanan i Harmånger. Han var så svårt skadad att han fick föras till akademiska sjukhuset i Uppsala för vård.
I ett polisförhör, som kunde hållas den 27 oktober, berättar 33-åringen att han inte minns något av det som hände. Han vet att han tidigare under dagen var i en by i Harmånger och att han där drack upp en starköl. Han minns att han skjutsades till och från byn.
"Det var konstigt att jag fick i gång motorcykeln, den brukar vara hårdstartad", uppger han i förhöret.
Mc:n var avställd och saknade registreringsskylt.

Last edited:

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
Publicerad 2008-09-10 06:22
Mc-förare dog i älgkrock
JÖNKÖPING . En man i 40-årsåldern dog av de skador han fick när han med sin motorcykel körde på en älg på tisdagskvällen.

Olyckan inträffade vid 19-tiden på gamla riksväg 31 mellan Nässjö och Jönköping, i trakten av Forserum, enligt vakthavande befäl vid Jönköpingspolisen.

Mannen fördes till Höglandssjukhuset i Eksjö där han avled under natten.

Från TT

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
Stockholm: Kollision bil-motorcykel

Foto: Janne Åkesson/Swepix Hemsida: swepix.com
På eftermiddagen skadades minst en person då en personbil och motorcykel kolliderade på Birger Jarlsgatan i Stockholm.
Publicerad av
Teija, 2008-09-10 14:49:17

Bifogat

• 08sep288.jpg
    08sep288.jpg
    87.1 KB · Visningar: 383

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
MC-olycka på riksväg 931 med ÄLG i Jönköpings Län

Har inte tidningen framför mig så skriver bara de jag minns.

Vid 19.30 igår den 9 september krockade en man i 40års åldern med en älg på riksväg 931 utanför Äng i Jönköpings Län. Idag avled han på sjukhuset enligt uppgifter. Älgen reste sig och försvann efter krocken.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM