Olyckstråden 2009

Status
Ej öppen för fler svar.

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Finspång: Mc-olycka på Linköpingsvägen
Räddningsfordon kallades ikväll till en motorcykelolycka på Linköpingsvägen på riksväg 51 i Finspång. Det finns i nuläget inga uppgifter om personskador.
Publicerad av
Camilla, 2009-09-20 20:57:10

Vaggeryd: Mc-olycka på väg 645
En singelolycka med motorcykel inträffade vid 19.30-tiden på väg 645, vid den norra infarten till Vaggeryd. En person var inblandad i olyckan men dennas skador är okända.

Publicerad av
Camilla, 2009-09-20 19:56:21


Tranås: Motorcykelolycka
En person har skadats vid en motorcykelolycka vid Duvebo väster om Tranås. Utryckningsfordon finns just nu på plats.
Publicerad av
Uffe, 2009-09-20 13:43:48

Svenljunga: Motorcykelolycka
Foto: Joakim Eriksson
En motorcykelolycka inträffade på förmiddagen på Hammarlindsväg i Svenljunga. En person fick föras i ambulans till sjukhus.
Publicerad av
Uffe, 2009-09-20 12:00:57
 
Last edited:

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Ja då blev man ytterligare en av alla förstaårsåkare som klotade första säsongen :(

Körde igår på norra länken i norrgående ut mot E4:an och körde rakt in i bilen framför som var tvungen att nita. Jag körde inte ens särskillt fort utan var bara extremt klantig som inte höll avståndet. Hade extrem tur som klarade mej utan en skråma och med minimala skador på bilen framför och hojen.


Ett Supertack till killen i SH.com tröja som stannade till och reste upp min soppaläckande hoj när jag fortfarande inte kommit till mina sinnens fulla efter krocken. Om ni vet vem det var så hälsa och tacka från mig!!!

Skönt att du klarade dig utan några skador:tummenupp
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Sjöbo: singelolycka

Ja då var det min tur .. var lite tankspridd, körde fort, vägen svängde snabbt och jag fick en av de dumma försvarsreflexerna, resa hojen. Jag åkte ut på åkern, försökte hålla mig upprätt men tänkte inte på att försöka svänga eller nåt annat. Helt blockerad .. slog in i ett trädparti där det var tvärstopp. Flög över styret, och smällde benet i ett träd (antar jag) innan jag landade.

Kontentan är : fraktur på fibula (vadben) i fotled. Gipsad 10-12 dagar då jag inte får sätta foten i marken varefter gipset ska bytas till plastgips som jag ska ha i 3 veckor, men då får jag lägga vikt på foten.

Mc-n ? vad jag kunde se, var gaffeln bockad, diverse smådetaler bockade, men den är helförsäkrad. Tack till alla från SH som kom och hjälpte till, Gruztager, Black-wolf666, Emmelie (var det så hon hette?) Palle71, Sajklan, etc.
bilder
 
Last edited:

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Ja då var det min tur .. var lite tankspridd, körde fort, vägen svängde snabbt och jag fick en av de dumma försvarsreflexerna, resa hojen. Jag åkte ut på åkern, försökte hålla mig upprätt men tänkte inte på att försöka svänga eller nåt annat. Helt blockerad .. slog in i ett trädparti där det var tvärstopp. Flög över styret, och smällde benet i ett träd (antar jag) innan jag landade.

Kontentan är : fraktur på fibula (vadben) i fotled. Gipsad 10-12 dagar då jag inte får sätta foten i marken varefter gipset ska bytas till plastgips som jag ska ha i 3 veckor, men då får jag lägga vikt på foten.

Mc-n ? vad jag kunde se, var gaffeln bockad, diverse smådetaler bockade, men den är helförsäkrad. Tack till alla från SH som kom och hjälpte till, Gruztager, Black-wolf666, Emmelie (var det så hon hette?) Palle71, Sajklan, etc.
bilder

Trist Adrian, skönt att det inte gick värre med dig! Krya på dig o vi kan ju sitta o plugga kurvteknik ihop nu;)
 

Gruztager

snabbare än min egen skugga
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Blentarp city
Hoj
Yamaha R1
Ja då var det min tur .. var lite tankspridd, körde fort, vägen svängde snabbt och jag fick en av de dumma försvarsreflexerna, resa hojen. Jag åkte ut på åkern, försökte hålla mig upprätt men tänkte inte på att försöka svänga eller nåt annat. Helt blockerad .. slog in i ett trädparti där det var tvärstopp. Flög över styret, och smällde benet i ett träd (antar jag) innan jag landade.

Kontentan är : fraktur på fibula (vadben) i fotled. Gipsad 10-12 dagar då jag inte får sätta foten i marken varefter gipset ska bytas till plastgips som jag ska ha i 3 veckor, men då får jag lägga vikt på foten.

Mc-n ? vad jag kunde se, var gaffeln bockad, diverse smådetaler bockade, men den är helförsäkrad. Tack till alla från SH som kom och hjälpte till, Gruztager, Black-wolf666, Emmelie (var det så hon hette?) Palle71, Sajklan, etc.
bilder


du är snart på benen igen :) sen blir det repris på kaffet här innan men inte på s -kurvan ;)
vi ses.. krya på dig
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Ja då var det min tur .. var lite tankspridd, körde fort, vägen svängde snabbt och jag fick en av de dumma försvarsreflexerna, resa hojen. Jag åkte ut på åkern, försökte hålla mig upprätt men tänkte inte på att försöka svänga eller nåt annat. Helt blockerad .. slog in i ett trädparti där det var tvärstopp. Flög över styret, och smällde benet i ett träd (antar jag) innan jag landade.

Kontentan är : fraktur på fibula (vadben) i fotled. Gipsad 10-12 dagar då jag inte får sätta foten i marken varefter gipset ska bytas till plastgips som jag ska ha i 3 veckor, men då får jag lägga vikt på foten.

Mc-n ? vad jag kunde se, var gaffeln bockad, diverse smådetaler bockade, men den är helförsäkrad. Tack till alla från SH som kom och hjälpte till, Gruztager, Black-wolf666, Emmelie (var det så hon hette?) Palle71, Sajklan, etc.
bilder






körde du själv eller var det i grupp ? ringde du efter hjälp själv ?
& va glad jag hör att folk ställer upp iaf... gött & höra

tur att det inte gick värre... trist om man hade fått läsa i minneslunden om dig.

hoppas du läker snabbt iaf & inte deppar ihop över det som hänt, som man ofta hör "bit ihop & upp i sadeln igen" :tummenupp

hojen kan man ju skita i, e ju bara matriellt ändå.


krya på dig // Henke
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Kil: Trafikolycka
En trafikolycka har inträffat på Storgatan i Kil. Enligt de första uppgifterna så skall en person i en bil ha öppnat dörren och ej uppmärksammat en motorcyklist som körde rakt in i dörren. Mc-föraren skall ha ådragit sig okända skador.
Publicerad av
Teija, 2009-09-21 15:20:11
 

njelger

Guest
Kil: Trafikolycka
En trafikolycka har inträffat på Storgatan i Kil. Enligt de första uppgifterna så skall en person i en bil ha öppnat dörren och ej uppmärksammat en motorcyklist som körde rakt in i dörren. Mc-föraren skall ha ådragit sig okända skador.
Publicerad av
Teija, 2009-09-21 15:20:11

nog fan uppmärksammade en motorcyklist som körde rakt in i dörren?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
körde du själv eller var det i grupp ? ringde du efter hjälp själv ?
& va glad jag hör att folk ställer upp iaf... gött & höra

tur att det inte gick värre... trist om man hade fått läsa i minneslunden om dig.

hoppas du läker snabbt iaf & inte deppar ihop över det som hänt, som man ofta hör "bit ihop & upp i sadeln igen" :tummenupp

hojen kan man ju skita i, e ju bara matriellt ändå.


krya på dig // Henke

vi körde i grupp, det tog dock ett tag innan folk märkte att jag inte var med längre :) Men folk var superschyssta när de väl blev påminda om att jag var borta :tummenupp

Yr i bollen som jag var så tänkte jag mer på försäkring och bärgning, men tur en tjej ringde efter ambulans :tummenupp
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Solna: Polisman påkörd av mc

Foto: Niclas Reinerdahl
En polisman har blivit påkörd på en gångväg av en motorcyklist som skulle stoppas utanför södra läktaren på Råsunda Stadion. Enligt obekräftade uppgifter saknade motorcykeln registreringsskylt och polismannen försökte stoppa föraren som passerade i hög hastighet för tredje gången när denna blev påkörd. Föraren greps på plats och ambulans tillkallades.
Foto: Niclas Reinerdahl
Publicerad av
Camilla, 2009-09-21 19:03:56

även: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5832141.ab

Mc-förare skadad i singelolycka
Publicerad: 21 september 2009, 20.03. Senast ändrad: 21 september 2009, 20.06
En motorcyklist skadades på måndagen i en singelolycka vid Hansta.

Mc-föraren körde omkull på Finlandsgatan vid 17-tiden på måndagen. Enligt Stockholmspolisen fördes personen med okända skador till Danderyds sjukhus.
SVERIGES NYHETER

Sunne: Motorcyklist kört på rådjur
En motorcyklist har kört på ett rådjur vid Skacksjöängarna i Östra Ämtervik i Sunne kommun. Räddningstjänst och en ambulans är på plats.
Publicerad av
Camilla, 2009-09-21 20:31:22
 
Last edited:

danhild

Who is Chuck Norris?
Gick med
10 Mar 2009
Ort
.
Hoj
VFR750
Polisman påkörd av motorcyklist
Publicerat i dag. 19:10

En polisman kördes på av en motorcyklist utanför Råsunda fotbollsstadion på måndagskvällen.
Händelsen inträffade strax efter klockan 18 utanför den södra läktaren då polismannen skulle stoppa en man som körde en stulen motorcykel. Istället för att stanna körde mc-föraren på polismannen.
Polismannen skadades i nacken och fördes till Karolinska universitetssjukhuset. Mc-föraren kunde gripas på platsen av andra polismän som befann sig på plats för att övervaka fotbollsmatchen AIK-Örgryte.
Clas Svahn


DN
 

amosohman

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Ort
Korpilombolo
Hoj
Suzuki Hayabusa
Polisman påkörd av motorcyklist
Publicerat i dag. 19:10

En polisman kördes på av en motorcyklist utanför Råsunda fotbollsstadion på måndagskvällen.
Händelsen inträffade strax efter klockan 18 utanför den södra läktaren då polismannen skulle stoppa en man som körde en stulen motorcykel. Istället för att stanna körde mc-föraren på polismannen.
Polismannen skadades i nacken och fördes till Karolinska universitetssjukhuset. Mc-föraren kunde gripas på platsen av andra polismän som befann sig på plats för att övervaka fotbollsmatchen AIK-Örgryte.
Clas Svahn


DN

Vilken jävla idiot till mc-förare. Hoppas han åker dit stenhårt! Sånna som han som ger oss dåligt rykte :huvet
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Man svårt skadad i mc-olycka GREBO Publicerad 11:53 Uppdaterad


En motorcykelförare skadades svårt vid en trafikolycka i höjd med Grebovallen på fredagsförmiddagen.


Räddningstjänst, flera ambulanser och polis larmades vid 10.10-tiden till olycksplatsen på riksväg 35 mellan Linköping och Åtvidaberg. En motorcykel på väg mot Åtvidabergshållet hade kolliderat med en personbil som var på väg ut på riksväg 35.

- Personbilen skulle åka ut på riksvägen i höjd med Grebo när det kommer en motorcykel från Linköpingshållet. Han kör in i personbilen, säger Jan-Erik Palmqvist, vakthavande befäl vid polisen i Östergötland.

Mc-föraren, en man i 25-årsåldern hemmahörande i Linköping, var vid medvetande men fördes till Universitetssjukhuset i Linköping. Enligt en sjukhusbulletin är mannen allvarligt skadad och hans tillstånd är allvarligt.

Framkomligheten var begränsad strax efter olyckan. corren
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Otäckt, det där är typ 500 meter från mig. :gnissla
 
Last edited:

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
Motorcykelolycka i Haninge
Stockholm 25 sep 16:15

En motorcykelolycka inträffade i Haninge på fredagseftermiddagen.

Enligt Stockholmspolisen körde en motorcyklist omkull på länsväg 257 vid Tungelsta cirka 15.30 på fredagen. Ambulans och polis åkte dit, men mc-förarens tillstånd är fortfarande oklart.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Motorcyklist till sjukhus efter krock
BLÅLJUS Räddningstjänsten fick strax före klockan tre på fredagseftermiddagen rycka ut till Brunnsäng där en trafikolycka inträffat.
Det var en personbil och en motorcyklist som kolliderat i korsningen Birkavägen Nydalavägen och polis, ambulans och räddningstjänst kallades till platsen.

Motorcyklisten skadades och fick föras till sjukhus. Det är dock oklart hur allvarliga skadorna var. LT
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top