Olyckstråden 2012

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
2012-08-15 19:38, Trafikolycka, personskada, Nynäshamn
Lv 573, Sorunda

En singelolycka med en mc ska ha inträffat på Lv 573 söder om Stora Vika.
Räddningstjänsten och en polispatrull är på väg till platsen.

Organisation
Polismyndigheten i Stockholms län
Södertörn
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
ca 12:20 Nynäsvägen typ i höjd med trångsund norrgående. Större röd mc modell HD eller Guldvinge omkull. Såg inte alls roligt ut .. hoppas det går bra.
Räddningstjänsten tog hand om manlig förare i övre medelåndern intill mitträcket.
:(
 

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/artikel.aspx?ArticleId=7088811

"Mc-förare bröt benet i olycka
PITEÅ
Vid 19.30-tiden inträffade en trafikolycka på E4 söder om Norrfjärden, vid Bertnäs, när en bil och en motorcykel kolliderade."


Ta det lugnt efter vägarna... Vet inte vad som har hänt här eller vem det är, men jag tycker olyckstråden börjar vara nog så diger...

//Robert
 

Bike4fun

Sporthojsnörd
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R-hoj

Tydligen var det flera hojar inblandade. Jag kom strax efter på väg från Kvicksund mot Eskilstuna. Vägen hade då precis blivit avstängd och ambulanser var framme. Vad jag hörde så var det ett par hojar från mötande håll som kraschat och uppenbarligen hade i alla fall en av dem farit över vajerräcket och in i vår fil. När vi körde förbi så låg där en duktigt skrotad sporthoj. Såg inte trevligt ut och jag hoppas de inblandade klarade sig bra trots allt. Hojar finns som sagt nya att köpa.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Tydligen var det flera hojar inblandade. Jag kom strax efter på väg från Kvicksund mot Eskilstuna. Vägen hade då precis blivit avstängd och ambulanser var framme. Vad jag hörde så var det ett par hojar från mötande håll som kraschat och uppenbarligen hade i alla fall en av dem farit över vajerräcket och in i vår fil. När vi körde förbi så låg där en duktigt skrotad sporthoj. Såg inte trevligt ut och jag hoppas de inblandade klarade sig bra trots allt. Hojar finns som sagt nya att köpa.

Någon avled tydligen,,, hittar ingen fakta men en kamrat hade den infon,
 

_biker

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
08
Hoj
Gixxer
Passerade för en stund sedan Stäket, Järfälla, där flera bilar, vad det såg ut, samt en Kawasaki Z400 varit inblandad i en olycka, mc-föraren låg på asfalten mitt i en rondell med ambulanspersonal runt omkring sig, hoppas han/hon klarade sig bra.
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Passerade för en stund sedan Stäket, Järfälla, där flera bilar, vad det såg ut, samt en Kawasaki Z400 varit inblandad i en olycka, mc-föraren låg på asfalten mitt i en rondell med ambulanspersonal runt omkring sig, hoppas han/hon klarade sig bra.

Samma;

Mc-krock på Rotebroleden
Stockholm 20 aug 21:00

En person skadades i en trafikolycka på Rotebroleden under måndagseftermiddagen.

Det var en personbil och en motorcykel som krockade i höjd med trafikplats Stäket.

Räddningstjänsten larmades till platsen vid 13.20-tiden.

Det är oklart vilken typ av skador det rör sig om.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
264330211.jpg


Flicka påkörd av mc – avled av skadorna

Lillhärdal
En flicka i 12-årsåldern omkom när hon påkördes bakifrån av en motorcyklist i centrala delarna av Lillhärdal under tisdagseftermiddagen.


.../...

Enligt polisen sade han att det blivit något fel på framhjulet varvid han tappade kontrollen och den tragiska dödsolyckan var ett faktum. Den oregistrerade crossmotorcykeln beslagstogs av polisen. Föraren saknade även behörighet att köra motorcykel.

Han är enligt polisen nu misstänkt för vållande till annans död och grov vårdslöshet i trafik.


Källa: ltz.se

Han är enligt polisen misstänkt för vållande till annans död och grov vårdslöshet i trafik. Dessutom finns misstankar om att mc-föraren var drogpåverkad och polisen kommer att ta ta blodprov på mannen under kvällen.

Källa: Jämtlandsnytt
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kör inte hoj påverkad, hur svårt kan de va? :va
Aftonblaskan skrev:
En man född 1989 har förts till sjukhus efter att ha ramlat med sin motorcykel i centrala Härnösand.

– Det är en singelolycka och det finns misstanke om rattfylleri och grov olovlig körning, säger vakthavande befäl Markus Holmberg.
...text...
Motorcykeln var avställd och körförbudsbelagd.

– Det var inte hans egen motorcykel, säger Markus Holmberg.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15308049.ab
 

Hudik

Guest
Allvarlig olycka i Söderhamn

Vid 22-tiden på söndagskvällen larmades polis, ambulans och räddningstjänst till en trafikolycka på Södra Hamngatan i Söderhamn.

En personbil och motorcykel hade kolliderat vid korsningen mellan Södra Hamngatan och Strandbacksgatan. Motorcyklisten, en man i 20-årsåldern, har förts till Hudiksvalls sjukhus där han nu vårdas för allvarliga skador. Enligt uppgift ska olyckan ha orsakats av att personbilen gjort en u-sväng, alternativt gjort en vänstersväng ut från Strandbacksgatan. Personerna i personbilen ska ha klarat sig utan fysiska skador

http://www.larm-soderhamn.se/2012/08/26/allvarlig-olycka-i-soderhamn/
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Allvarlig olycka i Söderhamn

Vid 22-tiden på söndagskvällen larmades polis, ambulans och räddningstjänst till en trafikolycka på Södra Hamngatan i Söderhamn.

En personbil och motorcykel hade kolliderat vid korsningen mellan Södra Hamngatan och Strandbacksgatan. Motorcyklisten, en man i 20-årsåldern, har förts till Hudiksvalls sjukhus där han nu vårdas för allvarliga skador. Enligt uppgift ska olyckan ha orsakats av att personbilen gjort en u-sväng, alternativt gjort en vänstersväng ut från Strandbacksgatan. Personerna i personbilen ska ha klarat sig utan fysiska skador

http://www.larm-soderhamn.se/2012/08/26/allvarlig-olycka-i-soderhamn/

Samma olycka?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15312216.ab
I så fall ytterligare en utan körkort.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Seriekrock i Göteborg

En person har fått föras till sjukhus efter en kollision med flera fordon på Hisingen i Göteborg.
Tre bilar och en motorcykel var inblandade i seriekrocken, som inträffade på Lundbyleden i höjd med Backaplan.

Polisen fick in larmet 08:47 och en person fick föras till Sahlgrenska sjukhuset men det är oklart hur allvarliga skadorna är.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15319663.ab
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
En bekant blev påkörd bakifrån av en smitare. Arlöv eller Burlöv. Minnesförlust, blödning i hjärnan, tydligen tämligen demolerad.

Hittar inget om det.

Smitare - kräk.

Edit;

Tacksam om någon har info!

Edit 2;

Här var den, kan tillägga att bilföraren gett sig till känna:

http://www.sydsvenskan.se/skane/mc-och-personbil-i-krock

Sista edit;

Talat med personen. Inga allvarliga skador. Långt ifrån så illa som jag fick det berättat för mig!
 
Last edited:

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Motorcykel körde i diket
Stockholm 29 aug 20:19


Under onsdagskvällen inträffade en motorcykelolycka på länsväg 257, vid Pålamalmsvägen i Västerhaninge.
Personen som färdades på motorcykeln körde i diket. Räddningstjänst, ambulans och polispatrull är just nu på platsen.
Det är ännu oklart hur allvarligt skadad föraren är.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Sveaplan eller i närheten
http://www.expressen.se/nyheter/skadad-i-krasch-mitt-i-stockholm/



En person har skadats allvarligt i en motorcykelolycka på Sveavägen i Stockholm.

Motorcykelföraren har förts till sjukhus.
Olyckan inträffade vid halv femtiden på torsdagen på Sveavägen i närheten av Wennergren center.

Motorcykelföraren skadades svårt och var tvungen att föras till sjukhus.

Enligt polisen rörde det sig om en singelolycka.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top