Olyckstråden 2013 (endast rapportering)

Krocke73

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Värmdö
Hoj
Race preppad Gixxer K7
En kille körde av för ca: 45min sedan 2 kurvor innan fotokurvan från Rosenhill hållet sett.
Han fick hjälp av 2 andra MCförare och verkade inte ha fått några allvarliga skador. Fick en tumme upp när jag bromsade till.
När jag åkte förbi senare fick han upp hojen på en bärgare.
Skönt att det inte alltid behöver ha allvarliga skador som resultat.

Det gick efter omständigheterna mkt bra! :tummenupp Brutet lillfinger, ont i revbenen. Över natten observation på hospitalet. Hojen finns det dessvärre inget hopp för...:död
Han kom för långt ut mot kanten och där fanns det.... wait for it... GRUS och ett besök i diket var oundvikligt:fakta
 

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Ort
Hägersten
Hoj
CBR 600RR -04
Olycka korsningen Alphyllevägen / storgatan, Huvudsta (Stockholm)
Rätt kvaddad Kawazaki Er6 - svart.
Ingen förare syntes till, inte heller motpartnern. Skulle iofs kunnat vara en singelolycka. Hoppas föraren klarade sig bra.
 

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Solna
Hoj
Ducati HM
25/9 ca 08:30
Bevittnade just en olycka i f.d. ankdammsrondellen (vilken numera är en korsning med trafikljus), Solna.

Förlopp:
Bombarförare med skjuts står och väntar på att det ska slå om till grönt. Av någon anledning beslutar sig föraren för att inte längre vänta på att det ska slå om till grönt, utan börjar köra ut i korsningen, mot rött ljus, med hyfsat pådrag. När ekipaget ungefär har korsat halva korsningen ökas pådraget och slangning påbörjas. Dock avbryts slangningen efter några meter och häftig inbromsning tar vid. Föraren hinner få ner foten i backen precis innan en bil "klipper" ekipaget (i ca 30 km/h). Förare och passagerare förefaller klara sig hyfsat ok. De påbörjar genast en egen bärgningsaktion.

/Hh
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Olycka med en svart sporthoj enligt en kollega som åkte förbi:
Polisen skrev:
2013-09-27 07:53, Trafikolycka, personskada, Sollentuna

E4, trafikplats 174, Rotebro

Polis beordrades till platsen efter uppgifter om att en motorcykel sammanstött med en lastbil.

Visade sig att mc-föraren kört omkull och i samband med detta blivit påkörd av en lastbil vilken därefter kördts från platsen.

Mc-föraren vid medvetande och kommer att köras med ambulanshelikopter till sjukhus.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Det gick efter omständigheterna mkt bra! :tummenupp Brutet lillfinger, ont i revbenen. Över natten observation på hospitalet. Hojen finns det dessvärre inget hopp för...:död
Han kom för långt ut mot kanten och där fanns det.... wait for it... GRUS och ett besök i diket var oundvikligt:fakta

Det var jag som krashade.
Allt har gått bra. Brutet finger, gipsad hand, blåslagen vänstersida(axel, höft, lår, fot, bröst). Stel i nacke och inne i bröst.
Cykel skrotad, ersättning utbetald smidigt utan problem, samma gäller all utrustning. :näsblod:tummenupp
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Saxat ur gp.se

"09.05 Landala, Göteborg: En motorcyklist ska i hög fart ha kört in i en stolpe vid Kapellplatsen i Göteborg, enligt uppgift till SOS Alarm.
Ambulans och räddningstjänst är på plats.

- Föraren ska vara allvarligt skadad och har förts till sjukhus i ambulans, säger Mikael Cleasson på polisens ledningscentral vid kvart i tio-tiden.

Ledningscentralen hade så dags inga närmare uppgifter om hur och var singelolyckan hänt.

Polisen har tagit motorcykeln i beslag och inlett en teknisk undersökning."
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Det var jag som krashade.
Allt har gått bra. Brutet finger, gipsad hand, blåslagen vänstersida(axel, höft, lår, fot, bröst). Stel i nacke och inne i bröst.
Cykel skrotad, ersättning utbetald smidigt utan problem, samma gäller all utrustning. :näsblod:tummenupp

Oj då, det hade jag missat. Tur att du inte blev allvarligt skadad. Lycka till i jakten på ny hoj!
 

Tjita1

Guest
Den här tråden har jag missat.

29/9 körde jag omkull på lösgrus i Hynboholm i runt 30-40 km/h. Inga allvarliga skador på varesig förare eller fordon.
 

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Ort
Stockholm/Öfvre Aspudden
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Det här var Skanssundsvägen efter Tyskbotten mot Skanssund, en högerkurva. Råkade bland första på plats: såg lite otäckt ut iom föraren ligger på magen, medvetslös, och börjar röra sig. Ville /försökte fixera huvudet men det blev ett skarpt nej från polaren att inte röra. Hur som än, trots smällen och blackouten, inga nackskador kändes på plats. Samma "analys" av personskador på platsen vad polisen skriver, bara - som tur. Panigalen klarade väl sig också hyfsat?
-det vore bra för *alla* som läser och kör SH att ta/lyssna nån form kurs av förstahjälp på MC olycksplatser.
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Låg en dunderkrockad R1 09-10 på Drottningholmsvägen mellan Alvik och Brommaplan.. Hoppas det gick bra med föraren såg inte så bra ut med tanke på hojen..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top