Skaraborg 27/6
http://www.expressen.se/gt/ford-till-sjukhus-efter-motorcykelolycka/
Det var på lördagseftermiddagen som en motorcyklist körde av vägen i Skånings-Åsaka-området i Skaraborg. Olyckan inträffade på länsväg 2740 och både vanlig ambulans och ambulanshelikopter kallades dit.
– Föraren var knappt kontaktbar och han fick föras till KSS i Skövde med den vanliga ambulansen, inte ambulanshelikoptern, säger Ulf Lörstad hos polisen.
Varför föraren gått omkull är oklart.
– Jag vet inte hur allvarligt det är med honom och inte patrullen heller. Vi är på väg till sjukhuset också för att ta reda på det, säger Ulf Lörstad.
Flera olyckor i Värmland
Tidigare under lördagen var det flera mc-relaterade trafikolyckor i Värmland. Inom loppet av några få minuter fick Värmlandspolisen rycka ut flera gånger. Båda olyckorna var singelolyckor och förarna fick föras akut till sjukhus i ambulans.
– Den ena föraren kraschade in i vägräcket, säger Morgan Connedal, vakthavande befäl vid polisen i Värmland.
Båda motorcyklisterna var dock vid medvetande när de avfördes med ambulans.
Krockade med bil
Senare, strax efter 14, skedde ytterligare en mc-olycka i Värmland då en motorcykel och en personbil kolliderade
– De här två fordonen har krockat på något sätt, men det verkar ha gått bra där. De inblandade personerna är talföra, säger Morgan Connedal.
Tre mc-olyckor inom loppet på ett par timmar hör inte till vanliga, enligt honom.
– Jag vet inte vad det beror på, men det är väl många motorcyklar ute i rörelse kan jag tänka mig, säger han.