Olyckstråden Gävleborg 2007

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Startar denna tråd så vi kan skänka en tanke till nära och kära som drabbas vid en olycka, men framförallt att vi skall stanna upp och tänka till lite hur vi kör när vi är ute på vägarna!

Nu får vi hoppas att denna tråd inte blir lika låååång som huvudtråden här på Sporthoj.

Detta hände tydligen i går: http://www.arbetarbladet.se/local_a...ng_1=101&avdelning_2=102&variabel=SANvinj.gif

Finns ju några Sporhojjare från Järbo här på forumet, någon som vet vem den omkomne är ?

// Lasse

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
Startar denna tråd så vi kan skänka en tanke till nära och kära som drabbas vid en olycka, men framförallt att vi skall stanna upp och tänka till lite hur vi kör när vi är ute på vägarna!

Nu får vi hoppas att denna tråd inte blir lika låååång som huvudtråden här på Sporthoj.

Detta hände tydligen i går: http://www.arbetarbladet.se/local_a...ng_1=101&avdelning_2=102&variabel=SANvinj.gif

Finns ju några Sporhojjare från Järbo här på forumet, någon som vet vem den omkomne är ?

// Lasse

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148819&page=52

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Jag tror lpdata menade att vi skulle ha en tråd som gäller endast för Gävleborg, den tråden som är länkad i föregående inlägg gäller för hela landet. :)

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
Jag tror lpdata menade att vi skulle ha en tråd som gäller endast för Gävleborg, den tråden som är länkad i föregående inlägg gäller för hela landet. :)

Nja.. det är en länk till sidan 52 i tråden, och där står vem den omkommne är, som lpdata frågade efter.

Aha, fattade ju inte jag, kikade inte i tråden utan bara vart den ledde....

Last edited by a moderator:

R.Stefan

Vägar är till för att användas!
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
KTM 625 sxc -04 och KTM 1190 Aventure-14
....

"MC olycka vid Näsviken
Räddningstjänsten larmades vid kl 13:30 till en en MC olycka på Skontastigen vid Hemberg norr om Näsviken. Det är okänt hur pass allvarligt skadade de inblandade är."

Nån som vet nåt??

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Inlägg 1033 av Mr X
Döds olyckan på väg 272 är tragisk...Det var min bästa vän, samt att jag var med på plats. 28 årig Järbobo lämnar sin gravida sambo (6 mån) efter sig samt ett hus som dom bott i drygt 1 månad bara...FAAAN oxå.

Är troligtvis i chock ännu när jag skriver detta samt väldigt trött, sovit max ett par timmar inatt. Hur fan ska man kunna sätta sig på en hoj igen efter detta....

R.I.P Anders.Å
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
MC-olyckan i Näsviken verkar vara en mopedolycka men jag vet inte säkert ännu, olika uppgifter
Hudiksvall (TT): En död i mopedolycka
En 39-årig man avled efter att ha kört av en mindre väg med sin moped vid Näsviken väster om Hudiksvall på lördagseftermiddagen. Han föll utför ett cirka fem meter djupt stup.

- Han fördes in till Hudiksvalls sjukhus där han senare dödförklarades, sade länsvakthavande polisbefäl Fredrik Eriksson till TT vid 16-tiden, då olycksorsaken ännu var okänd.
http://www.skd.se/apps/pbcs.dll/arti...70714/TTI/8363

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Svar på PM: Du fick väl svar på din fråga? :mad:

Ipdata: ledsen om jag "inkräktat" i en tråd där jag tydligen inte har något att göra! Tanken var bara att svara på de frågor som fanns här.
De flesta olyckorna finns som sagt i Olyckstråden, bara att kopiera eller länka.

Last edited:

lpdata

Hayabusa
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hayabusa RX-1...Lynx 550-08
Hej "morsan"

Du har inte inkräktat alls utan bidragit till denna tråd med dina inlägg.
Trots att detta inte är den roligaste tråden på Sporthoj så uppskattar jag iaf att slippa leta igenom den lååånga orginaltråden om det är något jag söker gällande vårt län.

Keep upp the good work morsan

//Lasse

Svar på PM: Du fick väl svar på din fråga? :mad:

Ipdata: ledsen om jag "inkräktat" i en tråd där jag tydligen inte har något att göra! Tanken var bara att svara på de frågor som fanns här.
De flesta olyckorna finns som sagt i Olyckstråden, bara att kopiera eller länka.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Hej "morsan"

Du har inte inkräktat alls utan bidragit till denna tråd med dina inlägg.
Trots att detta inte är den roligaste tråden på Sporthoj så uppskattar jag iaf att slippa leta igenom den lååånga orginaltråden om det är något jag söker gällande vårt län.

Keep upp the good work morsan

//Lasse

Tack för det. Hoppas att jag slipper fylla på här. Men jag förväntar mig att ni följer upp i den stora tråden om något dyker upp som inte finns med i "riksnyheterna" Ni har bäst koll i ert eget närområde :)

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Hoppsan

Lördag 28/7
Gävle.
Bil och motorcykel krockade vid Maxim

På lördagseftermiddagen krockade en motorcykel med en bil på Muréngatan i centrala Gävle.
Det var när bilen skulle svänga in på en parkeringsplats som den kvinnliga föraren inte såg att det kom en motorcykel.
Resultatet blev att motorcykeln körde in i sidan på bilen och motorcykelföraren ramlade av sitt fordon. Ambulans kom till plats och motorcykelföraren togs till sjukhus för omplåstring.

Böter direkt
Föraren av personbilen fick en trafikbot på 1 000 kronor på plats eftersom hon inte hade varit tillräckligt uppmärksam när hon svängde.
Motorcykelföraren fick, förutom ont vid kollisionen även böta 1 200 kronor, hans motorcykel var nämligen avställd.
http://www.arbetarbladet.se/index.php

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
Lördag 28/7
Gävle.

Böter direkt
Föraren av personbilen fick en trafikbot på 1 000 kronor på plats eftersom hon inte hade varit tillräckligt uppmärksam när hon svängde.
Motorcykelföraren fick, förutom ont vid kollisionen även böta 1 200 kronor, hans motorcykel var nämligen avställd.
http://www.arbetarbladet.se/index.php

Hahaha sicket jävla oflyt:D
bli påkörd och skadad, sen få böter som grädde på moset:mad:

Chaneran

* Erica *
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
R1 -05
Jag kan rapportera att killen, efter omständigheterna, mår relativt bra, han har ont i kroppen efter landningen på andra sidan bilen, och är nog ganska uppskakad också. Det lät som att han funderade på att lägga ner allt med hojåkning hädanefter, för han blev nog rejält skrämd.

Köra rakt in i en bilsida i 50km/h kunde ha gått mycket värre, det var kanske turen att han flög över bilen som räddade honom.

Hur sjutton ska man få bilisterna att se oss motorcyklister?

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
wr250f
Jag kan rapportera att killen, efter omständigheterna, mår relativt bra, han har ont i kroppen efter landningen på andra sidan bilen, och är nog ganska uppskakad också. Det lät som att han funderade på att lägga ner allt med hojåkning hädanefter, för han blev nog rejält skrämd.

Köra rakt in i en bilsida i 50km/h kunde ha gått mycket värre, det var kanske turen att han flög över bilen som räddade honom.

Hur sjutton ska man få bilisterna att se oss motorcyklister?

Genom att köra med heljuset på dagtid.
slänga ljuddämparen.
Inte klä sig i svart.

R.Stefan

Vägar är till för att användas!
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
KTM 625 sxc -04 och KTM 1190 Aventure-14
Lokalt Söderhamn
Trafikolycka på Baggargatan
En man skadades enligt Landstinget Gävleborg lindrigt i en trafikolycka på fredagseftermiddagen. Det var vid kl 16:50 som mannen med en mc kört in i en bil på Baggargatan i Söderhamn.

http://www.larm-soderhamn.se/

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...