Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tog 2012 och kopplade in mig med en Voltmeter på Kawasaki ER-6N som stod med underhållsladdning från en Ctek Zafir 45. Satt och noterade batterispänningen 1 gång/minut och resulatet blev bifogade diagram. Med ca 100 minuter mellanrum hade batterispänningen sjunkit så lågt ( till ca 12,85 Volt vad jag minns) att det var dags för en Undehållsladdningspuls.
I år tyckte jag det var dags göra samma sak på en BMW R1200GS, också underhållsladdad med en Ctek Zafir 45. Slog mig ner i garagefåtöljen för lite lugn under några timmar. Men icke sa Nicke, spänningen föll och steg så snabbt så jag bar skrev Spänning, Spänning, Spänning, Spänning, Minut, Spänning, Spänning, Spänning.... och gav upp efter 10 minuter.
Kråkfötterna tydde på en laddpuls varje minut.
Lösningen blev att ställa upp en kamera och filma Voltmeter och en Timer, filma i 11 minuter och sedan spela upp filmen, och stoppa den var 10 sekund och läsa Voltmetern.
På 11 minuter han Cteken rycka in med en laddpuls 7 ggr.
Men för att få ett diagram av samma typ som det jag gjorde till Kawa med två laddpulser så tog jag och läste av batterispänningen 1 gång/sekund mellan sekund 500 och sekund 633.
Diagrammet bifogas.
I år tyckte jag det var dags göra samma sak på en BMW R1200GS, också underhållsladdad med en Ctek Zafir 45. Slog mig ner i garagefåtöljen för lite lugn under några timmar. Men icke sa Nicke, spänningen föll och steg så snabbt så jag bar skrev Spänning, Spänning, Spänning, Spänning, Minut, Spänning, Spänning, Spänning.... och gav upp efter 10 minuter.
Kråkfötterna tydde på en laddpuls varje minut.
Lösningen blev att ställa upp en kamera och filma Voltmeter och en Timer, filma i 11 minuter och sedan spela upp filmen, och stoppa den var 10 sekund och läsa Voltmetern.
På 11 minuter han Cteken rycka in med en laddpuls 7 ggr.
Men för att få ett diagram av samma typ som det jag gjorde till Kawa med två laddpulser så tog jag och läste av batterispänningen 1 gång/sekund mellan sekund 500 och sekund 633.
Diagrammet bifogas.
Bifogat
Last edited: