Om Boden

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
DAGBOK FRÅN BODEN

12e Augusti

Flyttade till vårt nya hem alldeles utanför Boden. Det är så vackert
här. Landskapet
är så fint. Jag önskar att det kunde börja snöa snart så att allt kunde bli täckt med snö. Jag älskar Boden.

7e September

Boden är det härligaste stället på jorden. Hösten har målat alla trädens löv i en kaskad av rött och orange. Åkte genom skogarna här omkring och såg några rådjur. De är så graciösa och vackra, säkerligen de vackraste djuren på denna jord. Detta måste vara paradiset. Jag älskar Boden.

22e September

Rådjurssäsongen börjar snart. Jag kan inte förstå hur någon kan vilja skjuta ett sådant underbart djur. Hoppas snön kommer snart. Jag förstår inte hur jag kunde överleva om jag inte fick bo i Boden.

23e November

Det snöade i natt. Vaknade och fann allting täckt av ett vitt täcke. Det ser ut som ett vykort. Vi gick ut och sopade bort snön från trappen och skottade garageuppfarten. Vi hade snöbollskrig (jag vann), och sedan kom plogbilen varpå vi fick skotta garageuppfarten igen. Det tog sin lilla tid då vi gjorde snöänglar och kastade fler snöbollar. Vilket underbart ställe. Jag älskar Boden.

12e December

Mer snö i natt. Jag älskar snö. Plogbilen gjorde sin lilla vända och vi fick skotta uppfarten två gånger idag igen. Jag älskar att bo här

19e December

Det föll mer snö i natt. Det var så mycket snö att jag inte kunde köra ut med bilen. Jag är så trött på att skotta. Förbaskade plogbil.

22e December

Det föll mer av den där vita förbannelsen i natt. Jag har blåsor på händerna av allt skottande. Jag tror att plogbilen står och lurar bakom hörnet tills han ser att jag skottat färdigt uppfarten. Skitstövel!

25e December

God djäkla jul! Det kom mer jävla snö inatt. Om jag någonsin får tag på den idiot som kör plogbilen svär jag att jag ska slå ihjäl honom. Fattar inte varför de inte använder salt på vägarna för att få bort snön och isen.

27e December

Det föll ännu mer av den där vita skiten i natt. Har varit inomhus tre dagar i rad om man bortser från alla de gånger jag tvingats ut på uppfarten för att skotta bort all snö som plogbilshelvetet skyfflar upp där tre gånger om dagen. Kan inte åka någonstans; bilen sitter fast i ett berg av den där vita förbannelsen. Stockholmsmeteorologen säger att det kan komma ytterligare trettiocentimeter snö i natt. Undras om han vet hur många skyfflar snö trettio centimeter snö är.

28e December

Den där jäkla väderspåmannen hade fel. Vi fick 74 centimeter av den vita skiten den här gången. Om det fortsätter så här kommer det inte att hinna smälta när sommarsolen kommer fram. Plogbilen körde fast några hundra meter frånvårt hus och idioten som kör den kom till vårat hus och frågade om han kunde få låna vår snöskyffel. Jag talade om för honom att jag haft sönder fem stycken då jag skyfflat undan all snö som han föst upp på vår garageuppfart. Jag använde vår sista skyffel till att dunka hans tomma skalle tills han sprang iväg som en skållad bäver

4e Januari

Lyckades äntligen komma ut ur huset idag. Åkte till affären för att
handla mat och på vägen tillbaka så sprang ett jävla rådjur ut framför bilen. Reparationerna kommer nog att kosta runt 10.000 spänn. De där förbannade djuren borde skjutas. Önskar att jägarna kunde utrotat dem förra hösten.

3e Maj

Körde bilen till bilverkstan i stan. Upptäckte att den håller på att rosta sönder på grund av allt djävla salt som kommunen dumpar överallt på vägarna.

10e Maj

Flyttade till Trelleborg. Jag kan inte förstå hur någon förnuftig person kan ens tänka tanken att flytta till staden som Gud glömde - Boden.

É de så? /Mr.J :)

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Mr.Jim skrev:
É de så? /Mr.J :)
Återstår att se, 10 månader värnplikt, stationerad i Boden. Start 16/6 2003 :rolleyes:

Mange

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawwa zx6r
ungefär så där kommer jag säkert skriva om ett år...7,5 månader i norr f o m 25 augusti

btw-Bodoe- du skulle inte till I 19 Intbat va?

feten

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
??
Boden är helvetet på jorden (gammalt lumpar ordspråk) :)

Höll själv på att bli invalid där oppe för att par år sedan.
Ja var mc ordinans på S3....
Förstår varför han flytta...

Hatar Boden och lumpen.. : (

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
what!? jag har ju bott i boden, det är inte så illa som ni säger
finns ett fint badhus där iaf;)

Berndtsson

Fraktur?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -96
Efter att ha gjort lumpen i boden blir man en aning bitter.

Bad huset har den tuffaste vattenrutshkanan jag åkt. Avloppet eller vad var det den kallades?

ps. 7,5mån närskydd på s3...

Henken

Guest
Fyfaen

10 mån på MekB 19..Ica Kanonen var bra iaf.
Granatkastargruppbefäl men blev eldledningsbiträde istället. Lika bra det.

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
Det finns en plats på jorden där solen aldrig ler.
Den platsen heter boden, dit vill jag aldrig mer.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Mange skrev:
ungefär så där kommer jag säkert skriva om ett år...7,5 månader i norr f o m 25 augusti

btw-Bodoe- du skulle inte till I 19 Intbat va?
I 19 Ingbat tror jag bestämt att det var. Vi lär väl ses där! :)

Ang badhus så var jag på ett badhus som hette "Nordpolen" närjag var "där uppe". Där fanns det en läskig rutschkana som man slog huvvet i väggen i längst ner i kröken! Först var det fritt fall i några meter, sen en TVÄR höger där man fick veta att man levde. :crash

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
nej, det gör dom inte.....apropå rutchkanan så har jag aldrig vågar åkt i den :rodnar farsan har skrämt upp mig med att han har fått åkt och hämta 2 som har åkt på hjärnskakning och en som flått upp hela ryggen pga en bristande skarv :zpy

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
OLJEKYLD GSXR skrev:
Inte fan saltar de väl vägarna i Boden?

Håller fullkomligt med...såg aldrig en saltbil eller att det var saltat någon gång under min period där uppe :confused:
Dessutom så är det inget fel på Boden som sta...håla, dock annat som inte är hundra % ok...

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 - 06=)
Själv är jag född och uppvuxen i Boden...bodde där i 20 år innan jag tog mig ner till Göteborg. Helt okej stad om man är född där men skulle nog aldrig flytta dit annars..*ler*...

Bra story..men det finns inga rådjur där uppe...tyvärr...

Gjorde lumpen på MekB 19 som sjukvårdsgb...

Sedis

Ratus

Laddad
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda VTR 1000 F -98, Suzuki GS 750 -77
OOOooo... Lumpenflashbacks!
Hade förövrigt en löjtnant som skaffade en spricka i foten i turboröret (hette det så?). Knöt kängan lite hårdare och körde fält i fjorton dagar. :bow
Pieksma for president!
/
R

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
jo turboröret.....fan riktigt farligt verkar det som
kolsvart och rakt ner och BOM BOM säger det sen kommer man lite groggy ut :D

Nyheter