Om den stannar när den blir varm ?

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Hej har inte med 125 or att göra... men jag har sålt min moppe å så ringde han precis.. å sa att det läcker bensin.. det måste vara från flottörkoppen packningen har krympt av bensinen?. Och sen så stannar den när den e varm, han har bara kört den lite då och då inte långa stunder, och bara har haft igång den lite utanför garaget. Tändstiftet hinner inte bli varmt och blir därför oljigt ?
Är min teori rätt?

Jälla moppefuckon kan ingeting jöö :kocko

Last edited:

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
0nicke0 skrev:
ja under förgasaren innanför sitter jöö troteln..vad heter den kåpan då? :)

Flottören eller??? eller vad snackar du om... :va

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
ja juste ja så heter den :tummenupp men varför stnnarde då när den blir varm.. det måste vara tändstiftet?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag tror på för klen blandning. Kan ju ha något att göra med att den läcker där. Be han köpa ny packning ialla fall till att börja med.

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
cRoC skrev:
Jag tror på för klen blandning. Kan ju ha något att göra med att den läcker där. Be han köpa ny packning ialla fall till att börja med.
så du menar att den får för lite bensa? En sak som är säker e att den itne får för lite bensa iaf. Och den har läckt förut för mig, men det ee bara att plocka los den och sen pricka in rätt så funkar det fin fint sen. Om den hamnar lite snet så läcker den :gnissla

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
0nicke0 skrev:
så du menar att den får för lite bensa? En sak som är säker e att den itne får för lite bensa iaf. Och den har läckt förut för mig, men det ee bara att plocka los den och sen pricka in rätt så funkar det fin fint sen. Om den hamnar lite snet så läcker den :gnissla

Är flottören rätt inställd då?? Har den dreneringsslagar och är det kollat att choken inte har fastnat i "på" läge...???

Vet han som köpte moppen ens att choken på nya moppar styrs från styret så att man själv måste dra upp den???

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hur kan du vara säker på att den inte får för lite? Fråga om den börjar skjuta pipiga avgassmällar (ej pang).

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
0nicke0 skrev:
Hej har inte med 125 or att göra... men jag har sålt min moppe å så ringde han precis.. å sa att det läcker bensin.. det måste vara från flottörkoppen packningen har krympt av bensinen?. Och sen så stannar den när den e varm, han har bara kört den lite då och då inte långa stunder, och bara har haft igång den lite utanför garaget. Tändstiftet hinner inte bli varmt och blir därför oljigt ?
Är min teori rätt?

Jälla moppefuckon kan ingeting jöö :kocko

:dummer :lol :7peta

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
cRoC skrev:
Om den läcker soppa vid flottören ändras det ju. Hur som helst så är det väl inte ditt problem att moppen pajat nu?

Nää precis men han påstår jöö för fan att allt är mitt fel. Nää vi har jöö inte kört så mycket så det kan jöö inte göra nåt, helt jävla :kocko . blir så jävla lack. Å mor med. Hon tycker han e dum i huvet. :tummenupp

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
0nicke0 skrev:
Nää precis men han påstår jöö för fan att allt är mitt fel. Nää vi har jöö inte kört så mycket så det kan jöö inte göra nåt, helt jävla :kocko . blir så jävla lack. Å mor med. Hon tycker han e dum i huvet. :tummenupp

Har han betalat och du har leverat moppen så har DU ju INGET med den att göra.... (om du inte har döljt stora fel förstås...)

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
miffo skrev:
Har han betalat och du har leverat moppen så har DU ju INGET med den att göra.... (om du inte har döljt stora fel förstås...)

Det går jöö inte å dölja att den läcker bensa..för det gjorde den itne när jag sålde den.. å den stannade inte heller när jag hade den.. den var trimmad sen så satte jag på orginal å körde 2 dagar sen så sålde jag den.. och det var inga problem. :va

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
0nicke0 skrev:
Det går jöö inte å dölja att den läcker bensa..för det gjorde den itne när jag sålde den.. å den stannade inte heller när jag hade den.. den var trimmad sen så satte jag på orginal å körde 2 dagar sen så sålde jag den.. och det var inga problem. :va

Du får säga till han som köpte moppen att du inte kan hjälpa han, ge han numret till firman du köpte moppen ifrån så kan han höra med dom tex....

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
cRoC skrev:
Är han trevlig kan man ju förstås försöka hjälpa honom.. Men annars :arsele
Det e pappas jobbar polare typ nåt sånt som köpt den till sin son.. men fan han e inte trevlig..han bara gnäller på mig å påstår att det e mitt fel allting.. Kan man inget om grejer ska man inte ha.. å nu när jag satt å skrev inlägget så ringer han.. ja vi har byt tändstift nu men den startar ändå inte. Så nu ska han skicka den till en moped service så hoppas jag att jag slipper han.

Och jag hade den inne på motor koll och service i vintras å det var inga problem alls.. han tyckte moppen var jättte fräsk och han tyckte jag skulle få mycket för moppen.. för att den var så välvårdad..

IronMan

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
Yamaha rs 125
skit i gubb fan, moppen är ju nu såld så säg till honom att det är inte ditt problem länger

0nicke0 skrev:
Det e pappas jobbar polare typ nåt sånt som köpt den till sin son.. men fan han e inte trevlig..han bara gnäller på mig å påstår att det e mitt fel allting.. Kan man inget om grejer ska man inte ha.. å nu när jag satt å skrev inlägget så ringer han.. ja vi har byt tändstift nu men den startar ändå inte. Så nu ska han skicka den till en moped service så hoppas jag att jag slipper han.

Och jag hade den inne på motor koll och service i vintras å det var inga problem alls.. han tyckte moppen var jättte fräsk och han tyckte jag skulle få mycket för moppen.. för att den var så välvårdad..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept