Om jag hade en hk på slangen för varje..

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
kul kommentar fälldes igår kväll av sambon:
-Jag vet inte om jag törs åka med, om motorcykeln ska bli så snabb, jag vill inte ramla av.
-Ingen fara sa jag, det är lättare att hålla balansen ju fortare det går!
-Jaha, då så.

Klona henne och sälj på Blocket !:tummenupp :D

BTW Tack för senast.

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Kommentaren jag har hört mest och det är oavsett om det är V8 båt V8 bil eller hojen jag har:
Jaha.. Och hur mycket drar den där då????

Svaret är detsamma:
Helt ointressant. Jag tankar när det är tomt....

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
:D
Jag har faktiskt (tro det eller ej...) väldigt många gånger hört klassikern "jag hade kört ihjäl mig direkt!"... Följande meningar brukar vara "För jag är helt galen!!!

Haha, klockrent, det har man hört några gånger.

Då man frågar nån kompis varför dom inte skaffar mc-kort så ursäktar dom sig oftast med det , typ : jag är så jävla galen, skulle hålla stumt hela tiden.

Egentligen så är det bara en dålig ursäkt för att dom är för lata för att ta kortet eller rädda för att dom ska kugga på uppkörningen. :)

Och så varje gång jag har bytt motorcykel så kommer alltid dom självutnämda experterna och ska uttala sig - O fy fan, du är då inte rädd om livet.
- Har du tänkt att förlora körkortet eller ?

Det är som om dom tror att risken ökar med ca 50% att köra ihjäl sig för varje 10 hästar mer som man har i motorcykeln.

Tror inte det spelar så stor roll om man har 80hk eller 200hk , det sitter nog mer i hur mycket trafikvett man har och hur tur med att inte råka ut för nån gubbe som svänger ut framför.

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Det är väl kul med personer som anstränger sig för att vara trevliga och småprata om saker som dom inte har intresse av?

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Det är väl kul med personer som anstränger sig för att vara trevliga och småprata om saker som dom inte har intresse av?

Jo, men jobbiga personer med jobbiga frågor vill man bara täppa igen truten på.

Jag älskar min mamma, men när hon skall ge sig in på ämnen som motorcyklar eller sport, då vet jag inte vart jag skall ta vägen:gnissla :huvet

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Min morsa stog och kollade på min turbomotor när den var ur ramen. Så småningom upptäckte hon att det stod "Volvo" på kompressorhuset till turbon varpå hon utbrister:

MEN HERREGUD!!! Du ska väl inte sätta på en bilmotor?

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Jo, men jobbiga personer med jobbiga frågor vill man bara täppa igen truten på.

Jag älskar min mamma, men när hon skall ge sig in på ämnen som motorcyklar eller sport, då vet jag inte vart jag skall ta vägen:gnissla :huvet

Jo jag vet, ville bara dryga mig lite. :)
Ofta kan jag faktis känna att jag hatar människor i största allmänhet, jävla as till mongon som befolkar min omgivning. Fast så känner jag inte nu när julen närmar sig, jag tänker ett steg längre när nån tutar på mig på julstressens willysparkering. Jag ler, lyfter ursäktande mina händer, mitt fel, god jul... Men i mitt bakhuvud gör jag en liten hård knut av all vrede o hat som kokar inom mig.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Min morsa stog och kollade på min turbomotor när den var ur ramen. Så småningom upptäckte hon att det stod "Volvo" på kompressorhuset till turbon varpå hon utbrister:

:rofl :rofl :rofl :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Nu skulle det vara fint med en bild där ngn sätter på en bilmotor, men jag hittade ingen. Bara han som dunkar på sin Range.

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Allt de ni skriver är sant med en vis marginal. Om vi ska vara ärliga så är det väl så att man kranar på och har ett visst körsätt på en 250 hk turbocykel än man har på en HD roadking classic. Iallafall jag har det men bara för det så behöver man inte köra som en idiot alltid.:rolleyes:

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
numero uno!
-jaha du ska sätta turbo på hojen, men då måste du väl ha en VÄLDIGT liten turbo.
Jag har försökt att förklara men det hade varit enklare att förklara hur universum kan vara både oändligt men ändå expandera.
2.-Det där röret du gör vad är det? -ett turbogrenrör. -jaha, ska du driva turbon med rem? (sagt av min verkstadchef, el imbicillo)
3. vad är det du sysslar med på kvällarna här? - ett hojturboprojekt -jaha, ska du göra turbon själv?

hahaha

phatbastard

Lindblad
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
SukiSuki Tusen Nolltre
Är ju inte bara dumma kommentarer från spånhuvuden som ramlar in utan även en hel del babbel från "expertisen" :) . Sålänge det finns nån som bygger något så kommer det alltid att finnas ännu en som hänger över axeln och delar med sig av en aldrig sinande källa av *host* visdom. Bara ignorera och fortsätta bygga :tummenupp

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC