Om jag hade en MC så skulle jag köra ihjäl mig diREkCt

madman

Mekaniker
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Suzuki GSX-R 1100 -94
ghaa, dom senaste 2 dagarna har jag råkat 3 pers som sagt denna kommentaren.
En hävdade att "köra bil kan jag göra normalt, men när jag sätter mig på en motorcykel så gasar jag som en idiot" ... jaha?, hur tänker man då?
När jag hör "Om jag hade en MC så skulle jag köra ihjäl mig diREkCt" så brukar jag säga att det är den vanligaste kommentaren bland folk som inte kör hoj, och sen fråga om dom inte har tillräckligt med självbevarelsedrift för att kunna hålla sig lugn. Det är ju endå högerhanden som bestämmer hur fort det ska gå, inte motorcykeln själv.

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Ja, dom är fullständigt livsfarliga. Man ska ha intresse, körvana och man bör inte vara under 30 år gammal.

Reaktionen blir alltid ungefär den samma: De tittar storögt på en och blir knäpptysta :hihi

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
*tänkersåreknakar* "Hmm jag e för feg för att åka hoj, hur ska jag kunna komma med en bra ursäkt till polarna för att jag inte vågar och att jag inte ens kan köra moppe med koppling."

svar:
- "Skulle jag köra en sån hoj skulle jag TJÖRA IHJÄL MIG DIRECKT!"

mao, de som säger så vill framstå som jävligt hårda och helt GALNA utan att behöva oroa sig för att bevisa det.

Så kanske det kan vara!

det personen egentligen försöker säga är att jag mycket galnare än dig på att köra och du är lite mesig som kryper fram i trafiken och lever fortfarande :näsblod

Sådan grym tönt du är i trafiken alltså. Du får helt enkelt börja köra lite hårdare. Tydligen gäller det mig med eftersom jag lever fortfarande. Fast, jag kör ju inte sporthoj. :tungan

Jag tillhör dem som kör ihjäl sig direCkt ;)
Har dock överlevt än så länge, nära har det varit många gånger...
Fast intressant är när de som kläcker kommentarerna kör som kärringar när de kör bil ändå..

Det är för att de som kör som kärringar med bilen kommer att köra som kärringar med hojen också. Det är detta som kommer leda till deras död. De har helt enkelt inte tillräcklig överblick över trafiksituationen. Pang, så ligger de under en bil eller något ännu större. :crash

ghaa, dom senaste 2 dagarna har jag råkat 3 pers som sagt denna kommentaren.
En hävdade att "köra bil kan jag göra normalt, men när jag sätter mig på en motorcykel så gasar jag som en idiot" ... jaha?, hur tänker man då?
När jag hör "Om jag hade en MC så skulle jag köra ihjäl mig diREkCt" så brukar jag säga att det är den vanligaste kommentaren bland folk som inte kör hoj, och sen fråga om dom inte har tillräckligt med självbevarelsedrift för att kunna hålla sig lugn. Det är ju endå högerhanden som bestämmer hur fort det ska gå, inte motorcykeln själv.

Jag hoppas då iaf att det är hjärnan och hjärnans impulser till handen som bestämmer hur fort det skall gå.

EmiliosFantomen

Guest
Jag brukar svara Ja eller Nej beroende på vem som fäller kommentaren.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ibland "jag har sett dig köra bil så det håller jag med om"

Till broshan "vill du låna den?"

Men oftast orkar jag inte kommentera det.

Henrik

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
denna tråden bjuder på en hel del:D

Jag bor i ett välkänt getto. Vaje gång man rullar ut bajken så står flocken med undomar runt en och frågar hur fort den går och om de får testa.

Ibland skulle man bara vilja säga - visst grabben, klart du får prova hojen. men glöm inte vända på kepsen så den inte blåser av:hihi

Synd bara att jag inte kört på 2 år. kanske dax att damma av hojen och köra ihjäl sig DIreKt:tummenupp

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
mao, de som säger så vill framstå som jävligt hårda och helt GALNA utan att behöva oroa sig för att bevisa det.

Du är något på spåret!

Den gängse uppfattningen om oss är såklart så: Vi kört fort som fan, helt galet och kör ihjäl oss diREkCt (varje vår). Haha vilken myt... *host* *host*

När de sedan pratar med oss om vår hobby så tror de att de snällt ställer sig på vår sida.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Roligaste var häromdagen när en snubbe (typisk alfa-hane) som sa just de berömda orden att han skulle köra ihjäl sig direkt... för han kör alltid så himla fort... han hade kört till södra delen av landet och blev invinkad av polisen som sa att han körde i hiskeliga 170km/h... men han hade absolut varit uppe i mer än 180km/h.
Tittade bara på han och tyckte att diskussionen var klar, han var inte så galen som han trodde utan bara feg.

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
det personen egentligen försöker säga är att jag mycket galnare än dig på att köra och du är lite mesig som kryper fram i trafiken och lever fortfarande :näsblod

Tror det är precis sådär det ligger till.

Sen gillar jag personer utan kort som också gärna informerar en om att "Alltså, jag kan köra hoj. Jag har kört 600cc och grejer" Träffade senast igår ett sådant stolpskott på en fest, det går dock inte att förklara för dessa individer att alla kan köra, frågan är bara hur bra. Det enda man får tillbaka är "Asså, jag kan verkligen, har haft Dt på landet"

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
GSX-R 750 K2
"ne de vill vi ju inte, min försäkring är dyr som den är..."
Eller bara sucka djupt för sig själv och byta ämne, människan har uppenbarligen redan bestämt sin åsikt.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag tillhör dem som kör ihjäl sig direCkt ;)
Har dock överlevt än så länge, nära har det varit många gånger...
Fast intressant är när de som kläcker kommentarerna kör som kärringar när de kör bil ändå..

:hihi ...jag har sett dig köra bil...kan bara tänka mig hur det har sett ut på banorna på båge. :hihi

Jag har en till liten anekdot...jag kör en hel del seriös enduro, tävlar en del, och har en rätt stygg Husa till det (för de som inte vet, en 4-t 450 tävlingscykel är *stygg* inne i enduroskogen, för en ovan icke-hojåkare är det en handfull att hantera - då bara på grusplanen).

En bekant från bildagarna hade minsann en gång kört en HD värd 300.000:-, kört trimmad moppe på lantstället sedan han började gå - och krävde således att få köra Husan, och idiotförklarade mig när jag var lite skeptisk - "hur svårt kan det vara, jag har TJÖRT trimmad moppe!!!111one". :D

Givet var det här på en fest, inte dök han upp heller - och inte lär han göra det heller.

/J

madman

Mekaniker
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Suzuki GSX-R 1100 -94
Jag hoppas då iaf att det är hjärnan och hjärnans impulser till handen som bestämmer hur fort det skall gå.

jo visst, om vi ska vara petiga på definitioner så okey.
Det jag menar är att det inte är motorcykeln som bestämmer hastigheten utan att föraren har någon möjlighet att göra något åt det.
Det är ju föraren som kör med dess huvud.

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Det jag stör mig mest på är att alla som säger den frasen inte tycks kunna stava till direkt... :)

EDIT: stavade visst fel... "diREkCt" ska det va!

Last edited:

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
...umm, den frasen är väl äldre än din fuckyouburnout du har i citatet? :D

Så sant! Antar att det är en oskriven regel att det SKA stavas fel då... Jag ska ändra diREkCt. :huvet :rättarsigiledet :tummenupp

Last edited:

Bladerider

Den evige formtoppen
Gick med
30 Aug 2008
Hoj
Fireblade -98, Trimmad Puch flakmoppe på landstället.
"FAN får jag höra den kommentaren engångtilldåjäddrAR" uppföljt av en örfil.

:D :D :D Ska faan börja köra med den kommentaren. :tummenupp

Jag brukar alltid svara på påståendet nån kläckor om att köra ihjäl sig diREkCt med: Jaha, så du litar alltså inte på dig själv! :confused:
Sen brukar det vara tyst.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Man med Mustang -69a
"Fyfan hade man haft en såndär räääser-maskin hade jag nog kört ihjäl mig!"

Jag med Rsv Mille
"Hade jag haft en såndär gammal slö bil jag hade jag dött av tristess!"

Calle.s