Om man åker fast.....

simonnr22

Guest
Jaa..Om man har en kör en lätt mc som från början är strypt sedan så stryper man av den, vad gör polisen åt det? Många kommer säkert svara men du kommer inte åka fast eller dylikt. Men om man nu gör det, vad händer?

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Rent praktiskt brukar det som värst ( om än ytterst sällan) leda till (reg?)besiktning.

Vet inte hur det är skrivet exakt i lagen dock :)

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2984995 nee ok tack... nån annan ?
om dom tar dig för "trimmad" 125:a som du sjävla säger ät ytterst ovanligt så blir det böter och i värsta fall ombesigtning.
men då ska du nog resa hojen på motorväg å bomba förbi suten som fan så kanske dom börjar fundera på om den kan vara timmad. frågar dom så säger du ju såklart att den är orginal.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Har inte hört/läst om att någon åkt fast för "trimning" på 125cc. Men straffet blir väll typ olovlig körning.
Men som sagt bara säga att den är orginal och hoppas på det bästa

simonnr22

Guest
Har inte hört/läst om att någon åkt fast för "trimning" på 125cc. Men straffet blir väll typ olovlig körning.
Men som sagt bara säga att den är orginal och hoppas på det bästa

Haha ok :) hoppas det är så enkelt..när men ska besikta hojjen säjer inte dom nått om det att den är ostrypt för man ska ju mäta massa jevla värden och shit :p

om dom tar dig för "trimmad" 125:a som du sjävla säger ät ytterst ovanligt så blir det böter och i värsta fall ombesigtning.
men då ska du nog resa hojen på motorväg å bomba förbi suten som fan så kanske dom börjar fundera på om den kan vara timmad. frågar dom så säger du ju såklart att den är orginal.

okok tack tack.. jag vill bara klarogöra några saker nu innan jag ska börja köra

Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2985067 Haha ok :) hoppas det är så enkelt..när men ska besikta hojjen säjer inte dom nått om det att den är ostrypt för man ska ju mäta massa jevla värden och shit :p

okok tack tack.. jag vill bara klarogöra några saker nu innan jag ska börja köra
Åker du dit för olovlig körning så ryker väll lappen?

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2985067 Haha ok :) hoppas det är så enkelt..när men ska besikta hojjen säjer inte dom nått om det att den är ostrypt för man ska ju mäta massa jevla värden och shit :p

det är sällan dom gnäller. lixom husan är reggad på 8 kw.. dom bryr sig inte. "höhö den gick ju bra" å sen skriver som bara att den är godkännd :D

2985077 Åker du dit för olovlig körning så ryker väll lappen?
det är möjligt. om du orkar kan du ju mailja å fråga "jag har en kompis som ska ta 125..." osv :hihi

Last edited:

simonnr22

Guest
det är sällan dom gnäller. lixom husan är reggad på 8 kw.. dom bryr sig inte. "höhö den gick ju bra" å sen skriver som bara att den är godkännd :D

det är möjligt. om du orkar kan du ju mailja å fråga "jag har en kompis som ska ta 125..." osv :hihi

haha jasså? :p

Åker du dit för olovlig körning så ryker väll lappen?

det var nått åt de håller jag trodde men hoppades på att jag hade fel :p... Men palla lixom inte komma där på en strypt aprilia typ.. den går väl ok men ostrypt går de ju så _MYCKET_ bättre..

Last edited:

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride

:tummenupp
bara så du vet så finns det 4st lika dana sånahär trådar redan. men skit i det nu.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ingen kör strypt 2T 125:a, och polisen vet det, dom må vara blåsta, men det fattar även dom.

sen bryr dom sig fan i och ta fast någon för det, det finns lättare saker att sno lappen av dig för.

Frippe_

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Hoj
Aprilia MX 125, -06
Är det någon mer än jag som har blivit stannad av polisen för att de trott att det var en moppe? Det hände mig senast idag. För att inte tala om hur ofta de tror det är en moppe vid rutinkontroller! Har inte ens trafikpoliser ett öga för sådant?! Den enklaste grejen är ju ändå skattemärket...TÄNK BÄNGEN!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Är det någon mer än jag som har blivit stannad av polisen för att de trott att det var en moppe? Det hände mig senast idag. För att inte tala om hur ofta de tror det är en moppe vid rutinkontroller! Har inte ens trafikpoliser ett öga för sådant?! Den enklaste grejen är ju ändå skattemärket...TÄNK BÄNGEN!

nepp, i och för sig blev jag alldrigt stannad med moppe heller, inte ens rutin koll.

Värför sätter inte folk skatte märke på moppar då, för att slippa bli stanade?

Så blir det med motard;)

Frippe_

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Hoj
Aprilia MX 125, -06
nepp, i och för sig blev jag alldrigt stannad med moppe heller, inte ens rutin koll.

Värför sätter inte folk skatte märke på moppar då, för att slippa bli stanade?

Så blir det med motard;)

hahaha...att ingen tänker på det. Men polisen verkar ju som sagt inte kolla på det heller iofs :va

simonnr22

Guest
Ingen kör strypt 2T 125:a, och polisen vet det, dom må vara blåsta, men det fattar även dom.

sen bryr dom sig fan i och ta fast någon för det, det finns lättare saker att sno lappen av dig för.

nej jag vet, men jag är rädd att tex lappen ska åka. Så jag ville bara se lite vad ni hade att säja om det så tack tack :D

tanken fylld med yoghurt, då hade du nog gjort nåt som inte polisserna gillade? :p

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...