Om man åker fast.....

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2985266 Är det någon mer än jag som har blivit stannad av polisen för att de trott att det var en moppe? Det hände mig senast idag. För att inte tala om hur ofta de tror det är en moppe vid rutinkontroller! Har inte ens trafikpoliser ett öga för sådant?! Den enklaste grejen är ju ändå skattemärket...TÄNK BÄNGEN!
jag tycker det är ganska kul. "Hur fort går den" 140 vadårå? "VA!" jaa vill du testa? "ööhm?" ja det är en 125:a "jahaa"

:lol

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
om dom tar dig för "trimmad" 125:a som du sjävla säger ät ytterst ovanligt så blir det böter och i värsta fall ombesigtning.
men då ska du nog resa hojen på motorväg å bomba förbi suten som fan så kanske dom börjar fundera på om den kan vara timmad. frågar dom så säger du ju såklart att den är orginal.

Om jag har förstått detta rätt så är det så får en 125:a gå hur fort som helst Men den får inte överstiga 11 kW/15hk. Jämnfört med en moppe som bara får gå i 45km/h. Så om jag blir stoppad här i Ske-å och polisen misstänker att den är trimmad, så måste dom transportera mitt fordon till Umeå (14,5 mil) för att sedan boka en bänkningstid och bänka min 125:a.

När dom sedan har bänkat och fått fram att 125:an överdstiger 11KW/15hk så kan dom straffa mig för olovlig körning eftersom då räknas min 125:a som en begränsad motorcykel. Och då blir det böter för olovlig körning och i värsta fall förlorar man kortet och lämpen.

Men för min del är allt helt lungt eftersom polisen knappast har tid och resurser till att transportera min 125:a (14,5 + 14,5 mil) för att få ett bänkpapper. Det kostar mycket mer en vad det kommer att smaka för polisen så dom kommer aldrig ens försöka bevisa att min 125:a är trimmad. :)

Läs och lär.:tummenupp

Last edited:

simonnr22

Guest
Om jag har förstått detta rätt så är det så får en 125:a gå hur fort som helst Men den får inte överstiga 11 kW/15hk. Jämnfört med en moppe som bara får gå i 45km/h. Så om jag blir stoppad här i Ske-å och polisen misstänker att den är trimmad, så måste dom transportera mitt fordon till Umeå (14,5 mil) för att sedan boka en bänkningstid och bänka min 125:a.

När dom sedan har bänkat och fått fram att 125:an överdstiger 11KW/15hk så kan dom straffa mig för olovlig körning eftersom då räknas min 125:a som en begränsad motorcykel. Och då blir det böter för olovlig körning och i värsta fall förlorar man kortet och lämpen.

Men för min del är allt helt lungt eftersom polisen knappast har tid och resurser till att transportera min 125:a (14,5 + 14,5 mil) för att få ett bänkpapper. Det kostar mycket mer en vad det kommer att smaka för polisen så dom kommer aldrig ens försöka bevisa att min 125:a är trimmad. :)

Läs och lär.:tummenupp

Okok tack, mycket bra skrivet :D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll