om man "råkat"...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
TjA!

Sitter å laddar ner en del grejor, å troligtvis har jag "råkat" trycka på öppna på dess aktuella plats eller motsvarande.

Det är alltså när rutan spara fil kommer upp, kan man välja det, och en lite lite liten fjutt ruta står det typ "fråga inte detta igen"....givetvis råkade jag blippa där med!!!!

Hur lyckas man ändra tillbaka det?? har letat som fan i "internet-alternativ" men ack... :mad:

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Hmm...förstår inte helt riktigt.

Har du klickat i check-boxen som gör att nedladdningsrutan automatiskt stängs när den är färdig med hämtningen?

Eller har du öppnat programmet med "fel" program, och nu öppnas alla, t.ex. mp3or, med Windows Media Player istället som tidigare med WinAmp?

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Nej.. vad han menar är att:

Rutan som kommer upp i IE när man klickar på en länk för att ladda hem något och som frågar dig om du vill "Öppna" "Spara till disk" elelr "avbryta", i den rutan finns också en liten checkbox som säger "Visa inte denna ruta igen", vilket innebär om man klickar i den checkboxen sen klickar på "Öppna" så blir det varje gång han klickar för att ladda hem, att IE vill Öppna filen i sig själv istället för att fråga var han vill spara den.

Och vad han nu vill är att få upp denna ruta som frågar det igen eftersom det är irriterande när IE försöker Öppna en iso-fil för att titta på istället för att spara den på disken.

Om jag fattade rätt så är det på så vis iaf...

Och efter den långa redogörelsen så kan jag även tillägga att jag inte vet hur man får till det igen.. vet inte än iaf.. ska kolla kanske.

Skulle gissa på ngt registerhack elelr liknande..

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Har du provat att gå till "internet options" -> "Advanced" fliken och sedan trycka på knappen "Restore defaults"?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Bulan skrev:
Nej.. vad han menar är att:

Rutan som kommer upp i IE när man klickar på en länk för att ladda hem något och som frågar dig om du vill "Öppna" "Spara till disk" elelr "avbryta", i den rutan finns också en liten checkbox som säger "Visa inte denna ruta igen", vilket innebär om man klickar i den checkboxen sen klickar på "Öppna" så blir det varje gång han klickar för att ladda hem, att IE vill Öppna filen i sig själv istället för att fråga var han vill spara den.

Och vad han nu vill är att få upp denna ruta som frågar det igen eftersom det är irriterande när IE försöker Öppna en iso-fil för att titta på istället för att spara den på disken.

Om jag fattade rätt så är det på så vis iaf...

Och efter den långa redogörelsen så kan jag även tillägga att jag inte vet hur man får till det igen.. vet inte än iaf.. ska kolla kanske.

Skulle gissa på ngt registerhack elelr liknande..

Så ohyggligt sant som det är sagt!!1 Förgrymmat är vad det är!! Har provat massa olika varianter, men lyckas fasen inte få tillbaka det..... Å detta är mycket frustrerande.....

mmmm, orkar inte installera om alla grejor ju!!! :mad:

Ja ja, finns det nån som kommer på nått genialiskt tackar jag för det =)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...