Om ni fick återuppliva ett band vilket?

Therudeboy

Guest
SamGun skrev:
Jag var naturligtvis på konserten när han var i sverige senast :tummenupp



Jag vill med se han :) Finns bra 3 riktigt bra musiker enligt mig och det är Johnny Cash, Dolly Parton och John fogerty :yoparty
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Det band jag spontant kommer på som nummer ett är Rainbow med Blackmore,Dio och Cozy Powell. "Ritchie Blackmores Rainbow", "Long live rock n roll" och inte minst "Rising", lyssna och bli golvad!
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Guns n´Roses! Jag såg dem Live i Stockholm, Globen 1991 eller om det var 1992. Någon annan som var där?
 

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skarpnäck
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Jgt skrev:
Led Zeppelin i sin prime...

Right on!

Bon Scott hade inte skadat, inte Hendrix heller. Var så otroligt nära att gå på Guns 'n' Roses koncert i höstas men dem avbröt och sen hoppade Axl Rose av, förbannade skit.

Däremot finns Guns 'n' Roses kvar, jag ser fram emot deras turné om det blir någon. Glömm inte att de har Sebastian Bach vid mikrofonen, Skid Rows otroliga vokalist! Och vipps, där kommer nästa band jag gärna skulle vilja ha vid liv. SKID ROW!!!!

/a
 
Last edited:

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skarpnäck
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Stod i Metro innan årsskiftet att Guns 'n' Roses hade gängat ihop med Sebastian Back. Lovar!

EDIT: Läste nyss att han hoppade av några veckor senare för att "deras scheman inte skulle kunna tillåta en sådan union mellan Back och exGuns'n'Roses"

Crap!!! Bach kan verkligen sjunga som en gud.... såg fram emot det där.

/a
 
Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
aLcATRAZ skrev:
Stod i Metro innan årsskiftet att Guns 'n' Roses hade gängat ihop med Sebastian Back. Lovar!
Nja, jag tror att du har blandat ihop det. Sebastian Bach har figurerat som möjlig sångare för "The Project", ett band som förre GnR-gittaristen Slash har satt ihop tillsammans med några andra före detta GnR-snubbar.

Axl Rose däremot kör tydligen fortfarande vidare med Guns n' Roses, men med nya musiker, bl.a en helkonstig gitarrist som enbart talar via en buktalardocka och som alltid har en hink på huvudet (jag vet, låter psyko så det räcker, läs här).

Det är alltså två olika band, The Project och Guns n' Roses i "ny" tappning. Jag tvivlar på att något av banden är vidare bra...
 
Last edited:

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
B
Snackar ni om Velvet Revolver nu eller?
Det är ju Scott Weiland, f.d. Stone Temple Pilots, som lirar mickstativ i det bandet, som förövrigt släpper platta till sommaren. :tummenupp
 

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Husum
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
THIN LIZZY
Phil Lynnot uppstånden från de döda hade inte varit helt fel
 

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skarpnäck
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
sgtpepper skrev:
Nja, jag tror att du har blandat ihop det. Sebastian Bach har figurerat som möjlig sångare för "The Project", ett band som förre GnR-gittaristen Slash har satt ihop tillsammans med några andra före detta GnR-snubbar.

Axl Rose däremot kör tydligen fortfarande vidare med Guns n' Roses, men med nya musiker, bl.a en helkonstig gitarrist som enbart talar via en buktalardocka och som alltid har en hink på huvudet (jag vet, låter psyko så det räcker, läs här).

Det är alltså två olika band, The Project och Guns n' Roses i "ny" tappning. Jag tvivlar på att något av banden är vidare bra...

Rätt bra förklaring faktist. My humble apologies good sir! :Bugar

/a
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Nr. 1
Nirvana - utan Tvekan. Gärna då från 89, 90 någon gång. :Bugar
Nr. 2
Ramones - Gärna från slutet av -70 någong gång. :yoparty

Haha måste säga att om jag var TVUNGEN att välja en rap grupp skulle det lätt vara NWA, dem har faktiskt rätt kul texter och låter bra jämfört med alla andra av dagens artister och sånt.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Guns n´ Roses :Bugar :Bugar

Som de var på use your illusion -91 -92 nångång..... Vilka idoler :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top