Om olyckan på Riala vägen (Åkersberga)...

Mange

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkersberga, Stockholm
Hoj
Kawwa zx6r
Han ÄR 22.

Tack ska ni ha än en gång allihopa. Det känns skönt att veta att det finns folk där ute som bryr sig även fast ni aldrig träffat oss :bow
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Var inne på MC-varuhuset idag och såg de båda hojarna, riktigt läskigt. Ramen på Ninjan har veckat sig och hjul och gaffel sitter inne i motorn typ. Skadorna på CBRen var otroligt nog inte så stora, sidokåpan var demolerad men definitivt inte i samma läskiga skick som den andra.

Fan va nice o höra att ni klarade er så pass bra. Håller tummarna för din brors ben/gång.
 

Mange

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkersberga, Stockholm
Hoj
Kawwa zx6r
CBRen är dock ganska ramsned. Tänkte försöka lägga upp någon bild här sen när jag fått dem i från min morbror

eisbear - våra hojar var iaf inte värst skadade hos Mc-varuhuset utan det var en VTR som såg ordentligt tilltryckt ut på alla håll och kanter, hoppas bara att föraren överlevde den kraschen också
 
Last edited:

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Ett par funderingar:
1) Hur kan du vara så säker på hastigheten med minneslucka ?
2) x m bromsspår ? Undrar om inte låsningsfria kombibromsar skulle förhindra många olyckor.

Tro nu inte jag försöker vara spydig el nåt, bara reflekterande. Blev själv räddad från att panikbromsa omkull mig av abs häromåret. Trots 15-20 års hojåka.
/u
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Usch då. Lätt hänt att det smälelr när man kör flera. Alla gör misstag. Hoppas ni kryar på er hela bunten!
 

Torpeder

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2003
Ort
Vasastan 08
Hoj
ingen
ulf_lundin skrev:
Ett par funderingar:
1) Hur kan du vara så säker på hastigheten med minneslucka ?
2) x m bromsspår ? Undrar om inte låsningsfria kombibromsar skulle förhindra många olyckor.

Tro nu inte jag försöker vara spydig el nåt, bara reflekterande. Blev själv räddad från att panikbromsa omkull mig av abs häromåret. Trots 15-20 års hojåka.
/u

1) han har fått det berättat för sig. Vi var tre som såg allt. Vi körde bakom och hastigheten är uppskattad.

2) låsningsfria Kombibromsar är kalasbra har själv fått prova på dem. Denna olycka skulle garanterat skett även om manges hoj haft låsningsfria kombibromsar. Kanske hade det inte slutat likadant. Det vet man aldrig men jag tror inte att kombibromsar i detta fall hade gjort någon större skillnad.

Mange: säg bara till så skickar jag bilder på hojarna till dig om du vill. Vi var där någon timme efter er.
 
Last edited:

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Mange skrev:
CBRen är dock ganska ramsned. Tänkte försöka lägga upp någon bild här sen när jag fått dem i från min morbror

eisbear - våra hojar var iaf inte värst skadade hos Mc-varuhuset utan det var en VTR som såg ordentligt tilltryckt ut på alla håll och kanter, hoppas bara att föraren överlevde den kraschen också

Jasså den var det? Ja det verkade lite otroligt att den kom så bra undan.
Vtr:en missade jag men jag har iofs lite svårt att tro att nånting kan se värre ut än Ninjan, nog det värsta jag sett. :(
 

Mange

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkersberga, Stockholm
Hoj
Kawwa zx6r
Morsans CBR600f som brorsan körde med kompisen bakpå. Man ser inte så mycket för det var ganska trångt där hojarna stod. Tack torpeder för bilderna!
 

Bifogat

  • 113.jpg
    113.jpg
    59.9 KB · Visningar: 183

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Ort
Dalby [Skåne]
Hoj
KTM 990 Superduke
Huuuu ... :(


Skönt att det inte gick värre ändå och att ingen förolyckades.

Hoppas att det fixar sig för både bror och kompis så att de snart kan återvända till ett hyfsat normalt liv.


Krya på er.
 

Torpeder

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2003
Ort
Vasastan 08
Hoj
ingen
Lugnt. Det var Åke som knäppte bilderna.

det var bra trångt där inne så det var spårt att få bra bilder.

höres!
 

Mange

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkersberga, Stockholm
Hoj
Kawwa zx6r
Vill tacka er alla för era tankar och uppmärksamhet.
Jag är glad att det gick så bra som det gjorde vid olyckan. Tyvärr var de tvugna att amputera mitt vänstra underben. Har klarat mitt knä nu med hjälp av tryckkammarbehandling. Nu är det en massa träning och väntan på att såret ska läka helt som väntar, sen är det dax för protes.

Men jag ger inte upp för det. så fort jag kan börja gå igen är det dax att komma tillbaka till jobbet och det gammla livet. Givetvis även dax att börja åka mc igen.

Till alla er som är här vill jag säga ANVÄND ALLTID FULLSTÄNDIG SKYDDSUTRUSTNING!!!!!! det var det som räddade oss alla inblandade. Blir irriterad på alla man ser som åker med jeans eller ännu värre i t-shirt och shorts.

//Andreas genom mange
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Samma sak hände 2 mekaniker från mckompaniet i Skövde för några år sedan. De båda var ute o körde och efter ett tag märker den ena att polaren är borta saktar in o väntar vid sidan utav vägen. Efter en stund o ingen kommer påbörjar han en u-sväng och vipps kommer polaren i full sula runt hörnet.
Han som kom i full rulle klöv :skrämd den andra bågen :skrämd
Bägge klarade sig hyffsat med tanke på olyckan och båda mår bra idag.

Hoppas det går bra med din bror!
 

Lakritstrollet

Ny medlem
Gick med
29 May 2003
Ort
GBG
Hoj
en snabb en
Fy fan. Protes kan inte vara det roligaste men det känns ändå skönt att höra att du tar det så bra.

Krya på er nu och kom tillbaka till vägarna så snabbt som möjligt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top