Om polisen sett din regplåt?

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Om man varit ute och kanske busat lite för mycket och polisen då sett din regplåten men utan att ha stoppat dig.. Vad kan man räkna med då? Telefonsamtal eller liknande och vad ska man säga?

Nån som råkat ut för något sånt?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du kan säkert räkna med telefonsamtal, de kan ju däremot inte göra så mycket åt saken om du inte erkänner. Alternativt så har de nöjt sig med att fota dig för att kunna stapla på mer saker du hittat på när de tar dig nån gång...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det vanliga är en husrannsakan med understöd av NI, brukar i regel utföras runt femtiden på morgonen.

Så se bara till att inte var hemma och ställ hojen hos en polare du inte ringt till senaste månaden, du bör hålla dig hemifrån under de två åren som ärendet är öppet.

Lycka till.

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
It wasent me funkar klockrent.

Du behöer inte ställa cykeln hos någon polare och inte heller behöver du förklara dig vidare.
Dom kan inte bevisa att DU har framfört fordonet det enda dom kan bevisa är att ett fordon som du äger varit ute o buskört.

Vi har inget ägaransvar och inte heller angiveriplikt i Sverige och jag har svårt att se en åklagare driva detta fall vidare.

Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Du har en GSX 600 från 1990! Vad har du lyckats att göra med den?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Det vanliga är en husrannsakan med understöd av NI, brukar i regel utföras runt femtiden på morgonen.

Så se bara till att inte var hemma och ställ hojen hos en polare du inte ringt till senaste månaden, du bör hålla dig hemifrån under de två åren som ärendet är öppet.

Lycka till.

Det där skulle man vetat om tidigare...
hos mig gjorde dom den våldsamma inbrytningen 03:15, jag har aldrig sett så många hundar i hela mitt liv.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det där skulle man vetat om tidigare...
hos mig gjorde dom den våldsamma inbrytningen 03:15, jag har aldrig sett så många hundar i hela mitt liv.

Jaha, fast de är ju NI från Göteborg, dom jobbar enligt ett annat schema för att ligga något före sina kollegor i öst ifall det skiter sig och understöd krävs.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jaha, fast de är ju NI från Göteborg, dom jobbar enligt ett annat schema för att ligga något före sina kollegor i öst ifall det skiter sig och understöd krävs.

All djävla pepparspray dom vräkte ut tog ett djävla tag för frugan att vädra ut.

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
säg bara :notme

i övrigt så finns det potential att detta verkar bli en skön popcorntråd som spårar ur i sedvanlig skön sporthojs anda.

fram med popcornen nu.

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Har de inte tagit dig på plats, så kan du vara lugn

Baptisten

Medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
KTM Duke II
Neka!

Du hade ju hojen utlånad till någon som ville köpa den men testa den först. Du fick ju hans körkort i pant när han provkörde, men när han kom tillbaka så sa han att hojen inte var något för honom och du kollade aldrig ordentligt på namnet, var det Peter, Per, Patrik, Pernilla, Per-Åke, Penis?

"-Nu när ni står här och drar mig i öronen klockan 05.00 på morgonen så verkade han faktiskt ganska stressad när han återlämnade hojen."

"-SKITSNACK!!! Det var du din skurk!"
"-Nej."
"-Joho!"
"-Nehe!"
"-Joho!"
"-Nehe!"

Så fortsätter du tills fallet blir nedlagt.

Simple as that.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Om de är så intresserade av dina förehavanden på denna mc så att de är intresserade av en vidare diskussion så hade de förmodligen stoppat dig på plats såvida du inte har annan form av skit i bagaget som kan bedömmas vara intressant att bringa ordning i.

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Massa trampcyklar
Neka!

Du hade ju hojen utlånad till någon som ville köpa den men testa den först. Du fick ju hans körkort i pant när han provkörde, men när han kom tillbaka så sa han att hojen inte var något för honom och du kollade aldrig ordentligt på namnet, var det Peter, Per, Patrik, Pernilla, Per-Åke, Penis?

"-Nu när ni står här och drar mig i öronen klockan 05.00 på morgonen så verkade han faktiskt ganska stressad när han återlämnade hojen."

"-SKITSNACK!!! Det var du din skurk!"
"-Nej."
"-Joho!"
"-Nehe!"
"-Joho!"
"-Nehe!"

Så fortsätter du tills fallet blir nedlagt.

Simple as that.

Smartare att bara säga att man inte körde ,punkt .
Då fattar dom att man har koll på juridiken , detta är helt lugnt .
Så länge ingen tar en på bar gärning har man inte kört själv och säger inte vem som kärt för att man inte behöver enligt svensk lah .

M

moddlaren

Guest
Tjo

vill minnas att det finns ett fall där en av BIKES mekaniker i trollhättan provkörde en hoj redigt och en mc polis körde ikapp, Mekanikern blev ju fälld i domstol trots att han hade mörkt visir och inte stannade utan brassade ifrån polisens Bremer 330:rolleyes:.

nåväl dom gjorde ju den vanliga inbrytningen kl 0500 med piket chock granat o peppar sprej vill dock minnas att han blev ändå dömd för våldsam frånaxning av polisman i tjänsteärende samt att han bröt hastighets begränsningen med 100+ km på 90 väg.

tingsrätten i vänersborg vet mera om detta:fakta.

mvh

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...