Om polisen sett din regplåt?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Du gör nog klokt i att lämna landet.

Meddela inte dina vänner eller ev flickvän. Smyg ut bakvägen, lämna mobilen då den kan spåras. Ta dig till närmaste bankomat och töm dina konton. Betala sedan allt kontant - taxin, flygbiljetten till Kambodja, hotellet.

Kasta datorn, använd bara anonyma uppkopplingar på internetkaféer (som du betalar kontant såklart). Kontakta ingen här hemma i Sverige.

Om 20 år bör det ha lagt sig så du kan fundera på att komma hem igen. Ej säker på detaljerna dock.

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Massa trampcyklar
Har ju iofs hänt förr. Kan tänka mig att polismannen ljög i sitt vittnesmål bara för att lyckas fälla den han trode sig veta vara skyldig. Judge Dredd style, polis och tror sig även vara berättigad att vara domare.

Borde inte funka och funkar definitivt inte om man överklagar .
Om inte nån ,ex arbetsgivaren vittnar om att det var du .

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
För dom som har lite stake

Behandla polisen som förhör dig som ett efterblivet helt mongolit incestoffer som kommit till en psykjour efter ett självmordsförsök och börja prata med han med lugnande röst ,tröstning och så:D

Börja sedan och förhör han som en efterbliven:hihi

Se myndig ut och avbryt han varje gång han börjar höja rösten eller snacka som ett mongo:hihi

Han kan inte göra något åt det:rofl

Just do it:fakta

99Micke99

Gubbe på 2 hjul
Gick med
20 Jul 2012
Hoj
2012 Honda CB1000RA *såld, 2005 Yamaha R1, 2011 BMW S1000RR
Troligtvis så är det för att jag är aptrött men jag skrattade faktiskt högt när jag läste den här tråden. Tru dat.:rofl

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Ce4yAg9.jpg

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ja, vad det med det? Kunde dom inte hålla sig till hederlig cs så man slapp lukta som ett indiskt storkök i månader.:mad:

Jag satt ju häktad så jag kunde ju inte hjälpa till att städa upp efter husrannsakan, 6 veckor inlåst för att en myndighetsperson sett min nummerplåt kändes lite hårt och faktiskt orättvist.

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Du riskerar att bli dömd för grov mordbrand samt blotteri

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Jag satt ju häktad så jag kunde ju inte hjälpa till att städa upp efter husrannsakan, 6 veckor inlåst för att en myndighetsperson sett min nummerplåt kändes lite hårt och faktiskt orättvist.

VBK, du måste dra din story, den verkar ganska intressant :yoparty

Edit: och då inte den om rödluvan du drog för Sheriffen :D

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
En söndag, saknade en reflex och så slutade det i ett totalt kaos:4skrika

Och man har flytande tvål....

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Polisen såg min regplåt en gång och sen busringde säpo hela natten. "Hej, går din klocka? Bäst du håller fast den då! Thihihi" *klick*

Skitjobbit vare! :mad:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Jag hade en kardborrad skylt en gång som jag loosade - jag använde den ibland för och gäcka lapplisorna där ja bodde.

Snutten hitta den.

Jag tänkte ju inte på det alls men så fick jag ett telefonsamtal som man hörde kom från en högtalartelefon.
I bakgrunden kunde man ana "tissel tassel fniss ljud" som kunde ge misstanke om att läget var "mellanstadieelever busringer"

Dom hade ju hittat skylten och haft tusen olika konspiritationsterier på station och sedan samlat länets poliskår i ett rum för och höra av läget "Ja hej det är polisen :rofl :3freak:hihi:va:tungan"

Haha de var lite kul - bruden avslutade med "Jaaa underbart att det var så - vi trodde väl det också" , kom och hämta den:tummenupp

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Borde inte funka och funkar definitivt inte om man överklagar .
Om inte nån ,ex arbetsgivaren vittnar om att det var du .

Kan du ju tycka och jag önskar verkligen att världen var så rättssäker som du tror men i praktiken så väger polismannens vittnesmål rent juridiskt betydligt tyngre än ditt när du står där i tingsrätten. Och även om det inte vägde tyngre juridiskt så är det sällan samhällets intelligentaste individer som är roade av att sitta som nämndemän i tingsrätten.

Att överklaga är inget du tillåts göra bara sådär, du kan naturligtvis lätt ansöka men kommer sannolikt bli nekad.

Jag har sett det hela i praktiken, först en ljugande polisman och man har inte ens rätt till försvarsadvokat vid brott som har så här pass låga straff. Och sedan stopp vid ansökan om att överklaga.

Går det så långt att man blir kallad till en tingsrätt så är det bästa man kan göra att hålla sig undan i två år. Hämta inte ut rekommenderade brev och öppna inte dörren när någon knackar på utan att i förväg meddelat.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO