Om ryktesspridning ( om GR, hört på gymmet)

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Idag så stod jag på gymmet i Bandhagen och körde bicepscurl när killarna bredvid började prata om GR, Kille nr 1 hörde av en kompis som jobbar som bilbud (harvaritmcbudsåhanbordevaensäkerkälla) att GR klotat för några dagar sen . Det var filminspelning till GR 2 som var på G när GR klotade och nu är GR förlamad från midjan och ner , jag frågade om det var riktigt säkert och kille nr1 säger - javisst killen som är bilbud känner så gott som GR.....Jag läste i tråden innan att nån skadat sig i race på bana, men nu ser man att ett litet frö kan bli ett fält med majskolvar ( den kom jag på nu )...
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Ken Keniff skrev:
Idag så stod jag på gymmet i Bandhagen och körde bicepscurl när killarna bredvid började prata om GR, Kille nr 1 hörde av en kompis som jobbar som bilbud (harvaritmcbudsåhanbordevaensäkerkälla) att GR klotat för några dagar sen . Det var filminspelning till GR 2 som var på G när GR klotade och nu är GR förlamad från midjan och ner , jag frågade om det var riktigt säkert och kille nr1 säger - javisst killen som är bilbud känner så gott som GR.....Jag läste i tråden innan att nån skadat sig i race på bana, men nu ser man att ett litet frö kan bli ett fält med majskolvar ( den kom jag på nu )...

Kör du med vanlig internationell stång eller Ez :crash
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Fantômas skrev:
Skärp dig!

GR? Vem är GR?


Inga fler såna här diskussioner nu!

Är du allvarlig eller?

Man kör med vanlig internationell rak stång för bästa resultat..... men för ännu bättre resultat så bör man helst endast köra en arm åt gången så man kan isolera muskeln som används. Detta ger en snabbare ökning i volym.

Kör man med Z-stång så vrider man inte handleden den sista biten som man skall, och gissa vilken muskel som vrider din handled? ;)

Ät tonfisk :mattias

750RR
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Beror väl på om du vill få massa i biceps eller om du vill ha en toppig muskel?

Koncentrationscurl är ju inte så lönt om man inte har nåt att bearbeta...

Men jag håller med dig om att hantelträning är klart bäst, men en av övningarna kan vara med stång. Det skadar inte.

Variation ger bäst resultat...

Tack än för tipset om cykeln :tummenupp

maverick_750rr skrev:
Är du allvarlig eller?


Man kör med vanlig internationell rak stång för bästa resultat..... men för ännu bättre resultat så bör man helst endast köra en arm åt gången så man kan isolera muskeln som används. Detta ger en snabbare ökning i volym.

Kör man med Z-stång så vrider man inte handleden den sista biten som man skall, och gissa vilken muskel som vrider din handled? ;)

Ät tonfisk :mattias

750RR
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
maverick_750rr skrev:
Är du allvarlig eller?

Man kör med vanlig internationell rak stång för bästa resultat..... men för ännu bättre resultat så bör man helst endast köra en arm åt gången så man kan isolera muskeln som används. Detta ger en snabbare ökning i volym.

Kör man med Z-stång så vrider man inte handleden den sista biten som man skall, och gissa vilken muskel som vrider din handled? ;)

Ät tonfisk :mattias

750RR

Du kan inte supinera ordentligt med någon stång. EZ-stång sparar handlederna jämfört med rak stång. Kontraktionen i biceps beror inte på vilken övning man kör, snarare hur strikt utförandet är.
 

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Körde bicepscurl med lilla v-handtaget , började lätt och öka så att man fick fart på blodflödet , efter tungt så avslutade man med att pressa musten på lätta vikter , sen självklart så blev det enhands med hantlar och sittandes på bänk med högt läge på ryggstödet så att man inte fuskar och gungar upp vikterna , för gungar upp skiten gör vi väl inte va ? strikt ska det va .
 

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Fantômas skrev:
Skärp dig!

GR? Vem är GR?


Inga fler såna här diskussioner nu!

Jag tror du missade min mening med inlägget ( det fanns en tråd som kanske talade om vad som vekligen hände). Inte att sprida nåt som jag inte tror på , bara att visa att en fjäder lätt blir en höna eller hur det nu var.Och att mannen, myten hörs pratas om på minsta lilla håla utav ung som gammal .
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
*Suck*

Ghost Rider nere för räkning...
Vansinnesföraren Ghost Rider som med sin mc i toppfart gäckat polisen och spelat in allt på film har till slut landat på sjukhus. Sprucken ryggkota och ingen känsel i ena benet, var det nån som trodde att det skulle sluta annorlunda? "Det är inte de höga farterna som är farliga, det är de snabba stoppen".

http://www.sportbilen.se/index.php?page=skvaller.php
 

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
WestW skrev:
*Suck*

Ghost Rider nere för räkning...
Vansinnesföraren Ghost Rider som med sin mc i toppfart gäckat polisen och spelat in allt på film har till slut landat på sjukhus. Sprucken ryggkota och ingen känsel i ena benet, var det nån som trodde att det skulle sluta annorlunda? "Det är inte de höga farterna som är farliga, det är de snabba stoppen".

http://www.sportbilen.se/index.php?page=skvaller.php

Uuh... Fick till och med det i mailen på jobbet idag från en biltokig kollega. (Skällde lite på honom.)

Däremot var inlägget nedanför lite mer "udda":

03-08-15 02:11
Oralsex och fylla - inte om du ska köra bil samtidigt!
"En 31-åring körde av vägen mellan Kolbäck och Hallstahammar vid 19-tiden på lördagskvällen. Anledningen var att han och flickvännen utövade oralsex under färden. När polisen kom till platsen fick mannen göra ett alkoholtest som visade att han hade ungefär 1,60 promille. Mannen blev av med körkortet och är även misstänkt för vårdslöshet i trafik."
Källa: vlt.se
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Ken Keniff skrev:
...för gungar upp skiten gör vi väl inte va ? strikt ska det va .
Du kan köra sk "Forced reps" och då kan man gunga upp vikterna dom sista repetitionerna föra tt krama musten ur muskeln.. =)
 

Stranada

Trött på köttfärsen
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Borås
Hoj
tomt garage
CorbenDallas skrev:
Du kan köra sk "Forced reps" och då kan man gunga upp vikterna dom sista repetitionerna föra tt krama musten ur muskeln.. =)

"Forced reps" bygger inte muskler. Överbelastning bygger. Det är en väldigt stor skillnad på muskeluttröttning och överbelastning!
 

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Stranada skrev:
"Forced reps" bygger inte muskler. Överbelastning bygger. Det är en väldigt stor skillnad på muskeluttröttning och överbelastning!

Är det du på bilden/avataren?
 

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Myrängen
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Onani är mycket hälsosammare...särskilt med lite valfett på toppen
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top