Tjoho, har just införskaffat mig en Honda 929-01. På den sitter ett ixil bolton, måste man/bör man lämna iväg hojjen för ommappning eller lär sig hojjen att det sitter en annan ljuddämpare på? Hur har ni andra gjort??
Mje för endast ett slipon ska det inte behövas.
För övrigt så är det körning på onsdag, kika in i Örebro/Kga tråden i träffar/samåkning om du är intresserad.
Bryter mig in här.... Alltså, vad menas med slipon? Är det byte av den yttersta burken?
Går själv i tankarna att sätta på en roligare burk så ljudet blir mumsigare, men då har jag fått rådet att mappa om. Eller rättare sagt, testa om den fortfarande går bra, om inte, mappa om.
Bryter mig in här.... Alltså, vad menas med slipon? Är det byte av den yttersta burken?
Går själv i tankarna att sätta på en roligare burk så ljudet blir mumsigare, men då har jag fått rådet att mappa om. Eller rättare sagt, testa om den fortfarande går bra, om inte, mappa om.
Är tyvärr på semester på onsdag men det kanske går fler tåg?
Japp,, byte av den bakre burken för att få en skönare sångSka nog ringa till Honda och fråga, de borde veta.
Man kan inte mappa om en originalbox.
vad kan det kosta, att göra detta?![]()
Man kan inte mappa om en originalbox.
Triumph t ex laddar man bara in ny programvara i, klart på 15 min. Blir naturligtvis mer arbete om man inte vill använda förinställda mappar. Om det krävs annat för Honda vet jag ej.Sukkaboxarna har jag hört att man kan mappa om men inte övriga.Kanske e helt ute å cyklar men nu hade ju killen en honda.
Vill man vara petig och få ut max ur hojen ska man väl justera inställningarna så fort något ändras, om det så bara är att man skiftar från lågdraget slipon till högdraget. Sen vad som måste/bör göras är en helt annan sak, men som redan sagts, att gå efter om hojen går bra eller inte är väl inte helt fel.Och omappning efter montage av endast slip-on ska inte vara nödvändig men inte helt onödigt heller. Teorierna går isär där![]()
Om man drar på ett nästan hellt öppet rör a la gp slipon, då kan det väl vara bra med ny mappning....inte på min hoj då, då jag har förgasare, men tänkte om man köper en nyare inom en snar framtid och slänger på ett öppet rör. Lite sugen på en gixxer k5-6
Grymt med aktivitet i denna tråden![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand