Tack för rakt och snyggt svar! Tack resten för input om öronproppar eller ej ?Nödvändigheten av ombestyckning avgörs väl i hög grad av om du ändrar flödet på insugssidan tex genom annat eller inget filter, eller lock på luftburken samtidigt som du öppnar upp på avgassidan.
Men gör du inget på insugsidan så kommer motorn med största sannolikhet inte gå magrare än den gör idag.
Nu kommer säkert "vän av ordning" rätta mig och säga att man måste mäta på tex en bromsbänk för att veta innan någon ombestyckning är nödvändig men en titt på tändstiften ger ju iaf en liten vink om var blandningen ligger före och efter förändringen.
Jag, köpte en tyst hjälm istället.Vem fan bränner runt utan öronproppar?
Va roligt ?Jag, köpte en tyst hjälm istället.
Finns det? Läser man ägarrecensioner så kan ju vissa skriva att hjälmen är tyst medan andra tycker att den är högljudd. Ibland undrar man om dom tar hänsyn till påmonterade GoPros och intercom. Den jag har nu är avsevärt mycket tystare än den förra, men inte tillräckligt.Jag, köpte en tyst hjälm istället.
Jetegammal :gubbjevelSå TS fick svaret i inlägg #3 och resten har varit OT, är det rätt uppfattat?
Jag kör också med öronproppar. Och originalsystem. Hur gammal är jag egentligen?
Ja är det inte?Va roligt ?
Ja vad det belangar kåpglas håller jag med. Köpte ett dubbel bubbel till acen men bytte tillbaka till original. Fick jätte jobbig turbulens med dubbel bubbel kåpglaset min nacke orkade inte hålla hjälmen still i +++ högre hastigheter.Finns det? Läser man ägarrecensioner så kan ju vissa skriva att hjälmen är tyst medan andra tycker att den är högljudd. Ibland undrar man om dom tar hänsyn till påmonterade GoPros och intercom. Den jag har nu är avsevärt mycket tystare än den förra, men inte tillräckligt.
Min gissning är att hojens beskaffenhet påverkar väldigt mycket - i mitt fall träffar turbulensen rakt på hjälmen i motorvägsfart om man inte sträcker på sig ordentligt. Provade ett högre kåpglas men då blev det ännu värre, framförallt i 70-90. Funderar på att skaffa ett orignal till och kapa ner det litegranna och se hur det blir.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |