Ombestyckning Ducati Monster.

Monster600

Forza Ducati
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster
Jag har en Monster 600 -96, har satt på öppet system samt sportluftfilter med öppet lock. Jag har vidare plockat ner förgasarna i syfte att byta munstycken.

Är det någon som gjort detta tidigare och vet om det räcker med byte av munstycken eller om kommer jag att behöva att ställa om nålar, trottlar osv.?

Tacksam för alla vettiga svar.
 

CaféRacer

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2004
Ort
..
Hoj
..
Jag har oxå uppgraderat min monster 600 med öppet avgas system och sportluftfilter med öppen burk. Men jag ska lämna in den för bänkning och låta dom justera fuggarna. Det är inte helt lätt att få den att gå bra. Finns ju både låg och högfarts munstycken som ska bytas om jag inte har förstått det helt fel. Vet inte om du är med i Svenska Ducati Klubben/www.ducceklubben.org ? finns MYCKET kunskaper om sånt där! Helt klart värt att gå med! :tummenupp
 

Monster600

Forza Ducati
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster
CaféRacer skrev:
Jag har oxå uppgraderat min monster 600 med öppet avgas system och sportluftfilter med öppen burk. Men jag ska lämna in den för bänkning och låta dom justera fuggarna. Det är inte helt lätt att få den att gå bra. Finns ju både låg och högfarts munstycken som ska bytas om jag inte har förstått det helt fel. Vet inte om du är med i Svenska Ducati Klubben/www.ducceklubben.org ? finns MYCKET kunskaper om sånt där! Helt klart värt att gå med! :tummenupp

Jo jag tänkte byta både hög o lågfart. Jag byter så får jag se hur det går,...kan ju inte gå helt åt helvete :brinnerup
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top