Ombestyckning med K & N filter Malmö, ebos vs mitonga vs lilleman

Yashi

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Hoj
-
Hallå! Jag ska bestycka om motorcykeln med ett k & n luftfilter. Det finns tre mc-verkstäder i närheten av mig, Ebos, Mitonga och Lillemans (Malmöområdet). Rekommenderar ni någon av de? Erfarenheter? Andra alternativ?

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
Jag har väldigt bra erfarenheter av både Lillemans och Mitonga..
Ebos skall också vara bra men verkar som det ibland kan dra ut väldigt mycket på tiden.

Yashi

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Hoj
-
Jaså, ja det vill jag ju inte. Kanonväder ju! Mitonga erbjuder också hämtning, något som värderas högt.

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
Du skall "bestycka om med ett K&N luftfilter" betyder det att du endast skall byta ut orginalfiltret mot ett K&N?
Vad har du för hoj?
Tilläggas kan att Br. Hörberg i Lödde även finns...

Yashi

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Hoj
-
En Arlövsbo!:) Jag har en Yamah FZR 600 som jag bytt bensintank på (monterat dit en YZF 600-tank). Dock får originalfiltret inte plats, så jag måste antingen kapa denna eller sätta dit ett öppet luftfilter. Ja även Lödde är en kandidat.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Om du lyckats byta tank själv borde du väl klara att byta luftfiltret?

Yashi

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Hoj
-
Jag ska ju inte bara göra det, det ska justeras i förgasare och en massa pill jag inte kan/har tid till.

Last edited:
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Har du CV-fuggar så är det bara att glömma allt vad öppet luftfilter heter, den kommer gå som en påse nötter utan en luftburk.

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
VT1100c2 -95
Jag kör med öppna k&n på min cb650 -81 med cv.. Gick från 95 (original) till 130 på huvudmunstycke och jag tycker iaf den går bra..

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Har använt mig av både Ebos och Mitongs. Lillemans går bort för mig av många anledningar....

Ebos gjorde ett mycket bra jobb men se till att få ett datum på när det ska vara klart speciellt nu då det är högsäsong.

Mitonga var jag hos ett par gånger innan de hade bromsbänken. De försökte få till en gammal CBR900RR som aldrig riktigt gick bra. Bra service och snabba. Fick dock aldrig riktigt min att gå 100% enligt min mening. Jag var dock väldigt nöjd ändå! med bromsbänken är jag säker på att de hade fått till den.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Menar du då att en ombestyckning inte hjälper då?

Det är svårt läs: halvvägs till omöjligt att få en motor med CV förgasare att gå minst lika bra som med luftburk. Efter mycket pillande och en del knep brukar det få den att gå ok men sällan lika bra.

Mitt tips om du tvunget skall åka med den tanken är att behålla botten av luftburken och montera det största luftfilter du hittar för att försöka efterlikna de förhållanden som råder i en luftburk.

Yashi

Medlem
Gick med
25 Aug 2013
Hoj
-
Tack för alla tips, verkar som att det blir Mitonga. Hade tummen i röven en period och därför blir allt färdig mitt under högsäsongen. Det är en jävligt gammal mc, som jag ändå vill behålla p.g.a. premierna (kan suga att vara ung). Men med tanke på åldern och värdet så är det ingen big deal ifall den inte är i toppskick.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping