Ombyggnation TRX 850

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Tackar !!!:)
Idag har jag satt dit fram blinkers.... jag har svarvat egna blinkersfästen så att dom kommer närmre framlampans fäste....
Samt att jag har bytt ut bromsvätske behållaren till en mindre behållare från en ktm cykel...
Har även dragit fast batteriet i batterilådan så att det sitter fast...
Jag blir galen på alla förb....ade kablar även fast jag inte har så många så är dom ivägen ändå...:mad:
Fortsättning följer imorrn!!!!!
 

Bifogat

  • 0023658.jpg
    0023658.jpg
    124.1 KB · Visningar: 156
  • 0063521.jpg
    0063521.jpg
    38.3 KB · Visningar: 74

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Ingen just nu
Tackar !!!:)
Idag har jag satt dit fram blinkers.... jag har svarvat egna blinkersfästen så att dom kommer närmre framlampans fäste....
Samt att jag har bytt ut bromsvätske behållaren till en mindre behållare från en ktm cykel...
Har även dragit fast batteriet i batterilådan så att det sitter fast...
Jag blir galen på alla förb....ade kablar även fast jag inte har så många så är dom ivägen ändå...:mad:
Fortsättning följer imorrn!!!!!

Snyggt och stilrent som vanligt:tummenupp blir oxå tokig på alla kablar, inte för att det är många på en hoj men dom är faan i vägen hela tiden.
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Idag har jag försökt att göra en undertail och det gick väl ok ska slipa och plasta lite extra på den men den blir nog bra till sist...
Har en bild på hojen hur den eventuellt ska se ut i färg...
Det är en kille som har hjälpt mig och photosh... min bild så att man kunde se hur han kanske blir...
Synpunkter mottages gärna om ni tycker en annan färg eller om det är nått som behöver ändras...
Sitter å funderar på hur framskärm,bakskärm samt huggern om vilken färg dom ska ha... svart eller silver...... tyck till....
 

Bifogat

  • 0052583.jpg
    0052583.jpg
    116.8 KB · Visningar: 244

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Idag har jag försökt att göra en undertail och det gick väl ok ska slipa och plasta lite extra på den men den blir nog bra till sist...
Har en bild på hojen hur den eventuellt ska se ut i färg...
Det är en kille som har hjälpt mig och photosh... min bild så att man kunde se hur han kanske blir...
Synpunkter mottages gärna om ni tycker en annan färg eller om det är nått som behöver ändras...
Sitter å funderar på hur framskärm,bakskärm samt huggern om vilken färg dom ska ha... svart eller silver...... tyck till....

Tjena, hojen börjar se riktigt bra ut:tummenupp Men lägg inte på den så tråkig färg tycker jag, sätt dit en riktigt färgklick istället! Tråkigt att ge ett fint, uppkäftigt bygge en så diskret färg,.,.,. du vill väl att folk ska reagera och titta när du rullar förbi på hojen?? :D
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Sitter å funderar på hur framskärm,bakskärm samt huggern om vilken färg dom ska ha... svart eller silver...... tyck till....

Är ju ingen estet, men tycker du fått till kanonfina proportioner! Kanske en komplimang från en lekman också kan uppmuntra?

Eftersom du frågar tänker jag svara. Det enda jag har problem med är framskärmen, för tankarna lite till första cbr 1000. Originalskärmen är betydligt snyggare, men kräver ju originalgaffel, jag vet.Tror den skulle "krympa" lite om den var svart. Röstar alltså för svart på nämnda attiraljer. Borttagandet av kåpan kan ju också få gaffeln att se lång ut. Skärmen ser dssutom ut att ligga på hjulet och framhjulet ser ut att springa omkring en bit framför hojen. Tror inte man hade upplevt det så med en mer utstickande framlampa, men det lyset är ju såå fint!

Färgerna tycker jag är kanon och kommer förstärka den förflyttning framåt i tiden jag tycker du åstadkommit, lysande!

Blir ju arg när jag hör vilka futtiga summor du spenderat! (Sen är det ju timmarna....). Fick ju knappt mer än blås och bestyckning på kawan för de pengarna, är inte ens nöjd heller. Har ju en ngt ombyggd TRX också, och ditt projekt gör ju att man blir sugen. Lite ehrm, negativt kassaflöde senaste året bara och det ser inte bättre ut framåt, så den idén är väl inte så briljant...

Riktigt fin hoj, hoppas man får se den live, nån gång!
 
Last edited:

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Fan vad tuff den blev! Kanske är en TRX man ska satsa på som nästa fighterbygge! blev mycket inspirerad... Hur är den att köra?

Mvh/Perry
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Är ju ingen estet, men tycker du fått till kanonfina proportioner! Kanske en komplimang från en lekman också kan uppmuntra?

Eftersom du frågar tänker jag svara. Det enda jag har problem med är framskärmen, för tankarna lite till första cbr 1000. Originalskärmen är betydligt snyggare, men kräver ju originalgaffel, jag vet.Tror den skulle "krympa" lite om den var svart. Röstar alltså för svart på nämnda attiraljer. Borttagandet av kåpan kan ju också få gaffeln att se lång ut. Skärmen ser dssutom ut att ligga på hjulet och framhjulet ser ut att springa omkring en bit framför hojen. Tror inte man hade upplevt det så med en mer utstickande framlampa, men det lyset är ju såå fint!

Färgerna tycker jag är kanon och kommer förstärka den förflyttning framåt i tiden jag tycker du åstadkommit, lysande!

Blir ju arg när jag hör vilka futtiga summor du spenderat! (Sen är det ju timmarna....). Fick ju knappt mer än blås och bestyckning på kawan för de pengarna, är inte ens nöjd heller. Har ju en ngt ombyggd TRX också, och ditt projekt gör ju att man blir sugen. Lite ehrm, negativt kassaflöde senaste året bara och det ser inte bättre ut framåt, så den idén är väl inte så briljant...

Riktigt fin hoj, hoppas man får se den live, nån gång!

Angående framskärmen så är jag inne på att göra den lite mindre men det får man se....
Man jobbar med hojen i ett kallgarage så det blir lite då och då som man är i garaget man blir lite väderberoende:)
Framgaffeln på min satt redan där när jag köpte den så den har jag ej bytt kommer från en thundercat 600 passar rakt av....
Så priset är ganska lågt på grund av det... sen gäller det ha kompisar som jobbar på diverseföretag som kan hjälpa till att hålla priserna nere lite gran när man handlar grejor....
Sen jobbar jag själv inom en mekanisk verkstad så svarvning å fräsning är inom min kategori...
 
Last edited:

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Fan vad tuff den blev! Kanske är en TRX man ska satsa på som nästa fighterbygge! blev mycket inspirerad... Hur är den att köra?

Mvh/Perry

Måste säga att den är väldigt trevlig att köra väldigt lättsvängd å bra väghållning...
Det är ju ingen super racer men den duger åt mig iallafall man hänger med dom mesta hojar i kurvor men sen på rakan så tappar man i högre farter...:rolleyes:
Tl 1000 har ju mer vrid än trx:en så det händer ju lite mer men va fan bara det är en twin du skaffar så önskar jag lycka till:tummenupp
Det jag fastnade för var först ramen sen var det ljudet... TWIN RULES!!!:yoparty

En del brukar byta framgaffel för att ha mer inställnings möjligheter men det behövde inte jag då det redan satt en thundercat framgaffel på min så jag är nöjd..
Om jag skulle byta framgaffel så blir det nog något med radialbromsok...det är ju så jävla snyggt...
 
Last edited:

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Måste säga att den är väldigt trevlig att köra väldigt lättsvängd å bra väghållning...
Det är ju ingen super racer men den duger åt mig iallafall man hänger med dom mesta hojar i kurvor men sen på rakan så tappar man i högre farter...:rolleyes:
Tl 1000 har ju mer vrid än trx:en så det händer ju lite mer men va fan bara det är en twin du skaffar så önskar jag lycka till:tummenupp
Det jag fastnade för var först ramen sen var det ljudet... TWIN RULES!!!:yoparty

En del brukar byta framgaffel för att ha mer inställnings möjligheter men det behövde inte jag då det redan satt en thundercat framgaffel på min så jag är nöjd..
Om jag skulle byta framgaffel så blir det nog något med radialbromsok...det är ju så jävla snyggt...

Det kan mycket troligt bli en TRX. Finns det någon årsmodell man hellre köper eller spelar det ingen större roll? Vad är däck dimensionerna?
Någon som provat dreva för att få den piggare?

Vilken mätare ska du använda dig av och hur får man tag på den underbara MT-03 lyktan?

Mvh /P
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Idag har jag försökt att göra en undertail och det gick väl ok ska slipa och plasta lite extra på den men den blir nog bra till sist...
Har en bild på hojen hur den eventuellt ska se ut i färg...
Det är en kille som har hjälpt mig och photosh... min bild så att man kunde se hur han kanske blir...
Synpunkter mottages gärna om ni tycker en annan färg eller om det är nått som behöver ändras...
Sitter å funderar på hur framskärm,bakskärm samt huggern om vilken färg dom ska ha... svart eller silver...... tyck till....
Sjysst jobb men framgaffeln ser oerhört lång ut.
Saknar som sagt min gamla TRX med jämna mellanrum. :gråta
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det kan mycket troligt bli en TRX. Finns det någon årsmodell man hellre köper eller spelar det ingen större roll? Vad är däck dimensionerna?
Någon som provat dreva för att få den piggare?



Mvh /P

Den är lite väl högt drevad original. Plågade upp min i drygt 225 mätarfart. Att den är växlad så högt är meningslöst, de sista 25 är bara en fråga om tålamod, finns inte kraft till det. Däremot luffar den löjligt avspänt i 170-180medan det knappt går att köra 90 på 5an. Upplevs som lite smidigare och mindre klonkig efter drevning, mer medgörlig helt enkelt. Rekommenderar 2 tagg upp bak för att ha den körbar. Man vill kunna köra ett tag på varje växel då den har god effekt mest mellan 5000-7500 varv, om jag inte minns fel. Drevar du ner för mycket får du bara växla men kommer ingenstans. Brodern drevade sin 2 bak till förra sommaren, vilket funkade klockrent på Norgetrippen. Hade jag också gjort om min inte rasat... Mycket klättrande och mycket omkörningar, tyckte han var svårare att bli av med vid acc också.

Vad jag förstått så var det en del av 96orna som hade problem med toppsmörjningen, (läs; min). Har nu häng på en annan topp från en nyare, skall då inte vara några problem. Erkänt törstiga på olja, men det hörs väl på tillverkarnamnet. Klarade mej dock på den liter jag hade med på +250 mil. Blev alltmer svårstartad allteftersom, sen sa den upp sej och kompet försvann.. Ska du bygga kan ju min vara nåt, kanske!? Har inte bestämt hur jag skall göra.

Rekommenderat fram; 120/60-17.

Många kör på 120/70-17, har det på min men hade inte monterat det igen. Styr bättre på 60-profilen i mitt tycke.

Tror det var 160/60-17 bak, men kan vara 170.
Skall inte vara bredare för såna är reglerna och det vet jag.(Inte på den fälgen i varje fall, annars måste total frihet få råda).

TRX-tråden är ju fullmatad med nyttig info om man orkar leta. De är rätt hjälpsamma om än totalt insnöade på denna dinosaur...(Skvallra inte).

Mest personligt tyckande och alltså inget som med säkerhet stämmer på alla staketinramade urtidsdjur.

Tack för ordet!
 

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
Sjysst jobb men framgaffeln ser oerhört lång ut.
Saknar som sagt min gamla TRX med jämna mellanrum. :gråta

Japp han är väldigt lång men det är samma längd på orginal gafflarna som thundercaten tror jag...
Det ser nästan ut som copperstuket på hojen:rolleyes:

Det kan mycket troligt bli en TRX. Finns det någon årsmodell man hellre köper eller spelar det ingen större roll? Vad är däck dimensionerna?
Någon som provat dreva för att få den piggare?

Vilken mätare ska du använda dig av och hur får man tag på den underbara MT-03 lyktan?

Mvh /P

Jag kommer använda en Koso mätare finns en bild i mitten av tråden....
det finns ingen varvräknare på den men det gör inget jag använder mest hörseln till det....
Men jag måste nog skaffa en vatten temp mätare helst digital men det är så jävla svårt att hitta....
Jag har drevat ner min från 17 kugg fram till 16 hade även kunnat kuggat ner den till 15 men det är förmycket tror jag...
Ska eventuellt ut å provköra i slutet i veckan så då får man se hur han går....

Japp. Svart o silver, som på bilden! Läckert! :tummenupp


Tackar!!
Får nog bli det tror jag...
Silver, svart o blått passar väldigt bra ihop...
 
Last edited:

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Japp han är väldigt lång men det är samma längd på orginal gafflarna som thundercaten tror jag...
Det ser nästan ut som copperstuket på hojen:rolleyes:



Jag kommer använda en Koso mätare finns en bild i mitten av tråden....
det finns ingen varvräknare på den men det gör inget jag använder mest hörseln till det....
Men jag måste nog skaffa en vatten temp mätare helst digital men det är så jävla svårt att hitta....
Jag har drevat ner min från 17 kugg fram till 16 hade även kunnat kuggat ner den till 15 men det är förmycket tror jag...
Ska eventuellt ut å provköra i slutet i veckan så då får man se hur han går....




Tackar!!
Får nog bli det tror jag...
Silver, svart o blått passar väldigt bra ihop...

Återigen, MT-03 Lykta?!?! :)
 

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Den är lite väl högt drevad original. Plågade upp min i drygt 225 mätarfart. Att den är växlad så högt är meningslöst, de sista 25 är bara en fråga om tålamod, finns inte kraft till det. Däremot luffar den löjligt avspänt i 170-180medan det knappt går att köra 90 på 5an. Upplevs som lite smidigare och mindre klonkig efter drevning, mer medgörlig helt enkelt. Rekommenderar 2 tagg upp bak för att ha den körbar. Man vill kunna köra ett tag på varje växel då den har god effekt mest mellan 5000-7500 varv, om jag inte minns fel. Drevar du ner för mycket får du bara växla men kommer ingenstans. Brodern drevade sin 2 bak till förra sommaren, vilket funkade klockrent på Norgetrippen. Hade jag också gjort om min inte rasat... Mycket klättrande och mycket omkörningar, tyckte han var svårare att bli av med vid acc också.

Vad jag förstått så var det en del av 96orna som hade problem med toppsmörjningen, (läs; min). Har nu häng på en annan topp från en nyare, skall då inte vara några problem. Erkänt törstiga på olja, men det hörs väl på tillverkarnamnet. Klarade mej dock på den liter jag hade med på +250 mil. Blev alltmer svårstartad allteftersom, sen sa den upp sej och kompet försvann.. Ska du bygga kan ju min vara nåt, kanske!? Har inte bestämt hur jag skall göra.

Rekommenderat fram; 120/60-17.

Många kör på 120/70-17, har det på min men hade inte monterat det igen. Styr bättre på 60-profilen i mitt tycke.

Tror det var 160/60-17 bak, men kan vara 170.
Skall inte vara bredare för såna är reglerna och det vet jag.(Inte på den fälgen i varje fall, annars måste total frihet få råda).

TRX-tråden är ju fullmatad med nyttig info om man orkar leta. De är rätt hjälpsamma om än totalt insnöade på denna dinosaur...(Skvallra inte).

Mest personligt tyckande och alltså inget som med säkerhet stämmer på alla staketinramade urtidsdjur.

Tack för ordet!

Tack för ett utförligt inlägg!
Blir nog att prova sig fram med drevningen, är ju inte världens dyraste delar som tur är. Men tack återigen!

Mvh
Perry
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top