Vill man bygga så ska man förstås. Annars fanns det en del riktigt sportiga 400 cc på 90-talet.
Absolut, men föredrar den moderna looken, och sen har jag på något sätt fått för mig att äldre hojar ofta behöver lite mer uppmärksamhet vad det gäller underhåll och renoveringar/isärplockningar etc Jag gillar att mecka och göra fordon "mina egna" men det finns en gräns och köra är roligare än att skruva
Så du menar att du tror att det blir mindre jobb att bygga ihop en fräck sporthoj av delar från div olika hojar och få den genom SFROs besiktning än att modernisera och underhålla en 90-talshoj?
Ok, vad har du tänkt utgå från för ram?
Men annars har jag även kollat på 848 ram, där blir det dock lite svårare att hitta en motor som fungerar utan allt för stora justeringar.
Att sätta i en annan motor i en 848-ram och regga som amatörbygge är nog inte det lättaste. 848-motorn är ju en bärande del i ramen, och när jag bollade den idén (sätta in annan motor i Ducatiram) med sfro:s representant så rekommenderade han det inte alls eftersom de inte kan veta hur en annan motor än just Duccemotorn klarar av belastningarna. Så där var det stopp och han var inte vidare villig att godkänna ett sådant bygge. Så jag byggde en egen ram istället till mitt amatörbygge. Och ännu gladare är jag för det, för fan vad bra det blev
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|