Omdömmen

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
Omdömen

Varför finns det ingen fast tråd för omdömen när det gäller butiker, verkstäder handlare mm? Sån som finns på prisjakt typ. Där kunder kan skriva med ord vad som hänt mm. Då får vi konsumenter högre kvalitet. Skiten försvinner och dom bra blir kvar.

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Varför inte starta en?

Sedan kan du ju lägga in omdömen på Eniro förutsatt att företaget finns där.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Problemet är att de som får skiten, sällan kan eller har tid eller vill kommentera. Det blir ett onödigt tjafs, som troligen tar mer tid än det är värt.

Sedan så är det ju vida känt att en gnällig kund som "minsann ska berätta på internet hur dåliga dom är" är ofta en speciell människa och på 1 sådan går det lätt 10 + kunder som bara ha gott att säga om butiken.

Någon sådan forumdel kommer inte finnas. Det räcker med "Jag hatar AVA"-trådar... som är ruggigt ensidiga och ger en skev bild av företaget i fråga. (skulle även gälla om det vore annat företag).

Det finns en sida för MC-firmor att betygsätt:
http://www.sporthoj.com/mc-firmor/

Använd det som referens.

Jag kan kanske lägga till möjligheten att lägga till en kommentar, men då begränsad till 1 eller 2 rader. Det lär dock behövas sållas en hel del då folk som lämnar "SKITFÖRETAG" som svar, blir portade från sidan, samt kan ej kommentera igen.

• Gilla
Reaktioner: B89

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
För att om Jag inte fått rabatt på MC-varuhuset eller att en av alla mekarna på DinMC klantat sig under en service så kommer Jag ge dessa en 1:a på en 10-gradig skala och spy galla över dessa i årtionden då jag känner mig KrEnKt vilket gör omdömet lätt ickeobjektivt.

appx

Medlem
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
BMW S1000RR -12
Tycker att det är en bra ide! Det tog 7 månader att få min motorcykel "fixad" sist och då var det mest byta kåpor. Sånt vill man gärna varna för!

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
Problemet är att de som får skiten, sällan kan eller har tid eller vill kommentera. Det blir ett onödigt tjafs, som troligen tar mer tid än det är värt.

Sedan så är det ju vida känt att en gnällig kund som "minsann ska berätta på internet hur dåliga dom är" är ofta en speciell människa och på 1 sådan går det lätt 10 + kunder som bara ha gott att säga om butiken.

Någon sådan forumdel kommer inte finnas. Det räcker med "Jag hatar AVA"-trådar... som är ruggigt ensidiga och ger en skev bild av företaget i fråga. (skulle även gälla om det vore annat företag).

Det finns en sida för MC-firmor att betygsätt:
http://www.sporthoj.com/mc-firmor/

Använd det som referens.

Jag kan kanske lägga till möjligheten att lägga till en kommentar, men då begränsad till 1 eller 2 rader. Det lär dock behövas sållas en hel del då folk som lämnar "SKITFÖRETAG" som svar, blir portade från sidan, samt kan ej kommentera igen.

Tycker du är ute och cyklar när du skriver så där. Sköter en firma sitt så får dom bara lovord. skulle dom göra något dåligt kommer det fram. Med stjärnor eller + så kommer inte felen/det bra fram på rätt sätt. Med ord kan varje konsument beskriva vad för positivt eller negativt dom har av firman. Då kan vi som är medlem läsa mellan raderna om det är en seriös firma. Låta oss konsumenter ta smäll efter smäll som i vassa fall är fel och borde kunna framgå vilka firmor som sköter sitt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tycker du är ute och cyklar när du skriver så där. Sköter en firma sitt så får dom bara lovord. skulle dom göra något dåligt kommer det fram. Med stjärnor eller + så kommer inte felen/det bra fram på rätt sätt. Med ord kan varje konsument beskriva vad för positivt eller negativt dom har av firman. Då kan vi som är medlem läsa mellan raderna om det är en seriös firma. Låta oss konsumenter ta smäll efter smäll som i vassa fall är fel och borde kunna framgå vilka firmor som sköter sitt.
Nädu. Inte ute o cyklar.

Om du skriver att du hatar affären för att de gjorde en felaktig service enligt dig.

Vad har det då att göra med butiken i övrigt som kan vara galant.

Nejdu, att tillåta SPY GALLA är orättvist för företagen och det är bättre med det betygsystem som idag finns under MC-firmor.

Men jag kan tillåta en kort kort kort kommentar.

Du verkar mestadels bitter och vill få chans att "ge igen" på ett företag. :gnissla ;)

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Det kanske kunde funka utan kommentarsfunktion? Bara använda 5-gradiga betyg? På det viset skulle ett rättvisande snitt uppnås över tiden. Eller att man får sätta betyg på tre olika delar, t ex bemötande, sortiment och effektivitet.

Kommentarer blir lätt hätska, bara betyg känns iaf för mig som en bättre mätare.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Alla kläcker ju ur sig sina åsikter i trådar ändå så det känns överflödigt. Om man är sjukt missnöjd kan man väl ta upp det ordentligt med firman i fråga :svensson
Allmänna reklamationsnämden finns att tillgå om det är riktigt illa.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det kanske kunde funka utan kommentarsfunktion? Bara använda 5-gradiga betyg? På det viset skulle ett rättvisande snitt uppnås över tiden. Eller att man får sätta betyg på tre olika delar, t ex bemötande, sortiment och effektivitet.

Kommentarer blir lätt hätska, bara betyg känns iaf för mig som en bättre mätare.
Har du besökt http://www.sporthoj.com/mc-firmor/ ännu?

......................................................

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
Nädu. Inte ute o cyklar.

Om du skriver att du hatar affären för att de gjorde en felaktig service enligt dig.

Vad har det då att göra med butiken i övrigt som kan vara galant.

Nejdu, att tillåta SPY GALLA är orättvist för företagen och det är bättre med det betygsystem som idag finns under MC-firmor.

Men jag kan tillåta en kort kort kort kommentar.

Du verkar mestadels bitter och vill få chans att "ge igen" på ett företag. :gnissla ;)

Även om jag är bitter på ett företag så borde det gå att beskriva vad som gått fel med ord. Se tradera, prisjakt mm mm där beskriver folk på ett bra sätt vad dom tycker. Eller är vi mc-folk så dålig på att skriva (SPY GALLA)?
Forumet är till för att vägleda och informera medlemar mm. Tänk tradera utan betyg och omdöme. Då hade ingen vågat handla där.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Även om jag är bitter på ett företag så borde det gå att beskriva vad som gått fel med ord. Se tradera, prisjakt mm mm där beskriver folk på ett bra sätt vad dom tycker. Eller är vi mc-folk så dålig på att skriva (SPY GALLA)?
Forumet är till för att vägleda och informera medlemar mm. Tänk tradera utan betyg och omdöme. Då hade ingen vågat handla där.
Jepp, medlemmarna på denna sajt har inte bevisat för mig att de kan uppföra sig när det gäller att agera seriöst i kommentarer om företag. Därmed är det stängd dörr på det här.

Men som sagt, kan dock tillåta korta kommentarer men med översyn där banning kan ske vid dåligt uppträdande eller missbruk av funktionen.

Alltså, inga stora breda upplägg om vilka idioter företaget är osv. Denna debatt tas istället direkt med företaget i fråga. Därefter om allt skiter sig, kan man ge lägst betyg till företaget i fråga.

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
Jepp, medlemmarna på denna sajt har inte bevisat för mig att de kan uppföra sig när det gäller att agera seriöst i kommentarer om företag. Därmed är det stängd dörr på det här.

Men som sagt, kan dock tillåta korta kommentarer men med översyn där banning kan ske vid dåligt uppträdande eller missbruk av funktionen.

Alltså, inga stora breda upplägg om vilka idioter företaget är osv. Denna debatt tas istället direkt med företaget i fråga. Därefter om allt skiter sig, kan man ge lägst betyg till företaget i fråga.

Låter som en bra början:) Hoppas det funkar och folk respekterar reglerna.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Jag kommer att tänka på tråden i Bikes forum vfan va den spårade ur :D:D
Bästa va när företaget skapade nya konton för att spela nöjd kund och snacka upp sig själva. Undrar hur det gick för dem ?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag kommer att tänka på tråden i Bikes forum vfan va den spårade ur :D:D
Bästa va när företaget skapade nya konton för att spela nöjd kund och snacka upp sig själva. Undrar hur det gick för dem ?

Jag vill minnas att vi har haft our fair share av såna trådar här också. Jag vet ett företag som jag helt slutat ens kolla längre p.g.a. en sån tråd. Orättvist av mig, jag vet, men det är så det slutar om folk får fria händer. Jag är helt på Swedies sida.

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
Synd att det inte skulle funka. Det bevisar vad oseriös det är bland mc-företagen. Skulle behövas en rensning. Men håller dom på så då är det svårt för medelsvennen att hitta seriösa företag.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati