Omgjord rumpa....lagligt?

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
R1 07'
Har du provkört? Är lite fundersam på om den sitter för nära bakdäcket. Har sett flera som man tror att det är gott om plats men lik förbannat knölar sänder den när de kör över nåt gupp.

Provkörning gick bra, skylten hade inte kontakt med hjulet. Fast....jag har inte testat att hoppa :)

Rubriken på ditt inlägg frågar om det är lagligt, svaret är

NEJ

hahah där fick jag ;) tack för svaret

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Vad tänkte du med när du valde blinkersplacering? Eller du tänkte nog inte alls.

Köp clearalternatives inbyggda istället. Det är ju mer eller mindre standard på r1:eek:r.

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
R1 07'
Vad tänkte du med när du valde blinkersplacering? Eller du tänkte nog inte alls.

Köp clearalternatives inbyggda istället. Det är ju mer eller mindre standard på r1:eek:r.

Jag tänkte med skruvmejseln, vad tänkte du med när du skrev?
Jag ville behålla originalblinkers...

Dark_Messenger

Guest
Jag ville behålla originalblinkers...

Ok fattade inte inte att du ville köra bara original. Well isf röstar jag för standard-röv-rensning men behåll skylten bakom bakre axeln och fäst blinket på nått bra sätt på sidorna om plåten. Det sticker onödigt att ha den i hjulhuset och blir inte speciellt mycket snyggare heller tycker jag.

Å andra sidan är det nästan snudd på kriminellt att inte ha infällt blink med den snygga röven som röv-ettorna har. :FU

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Nej men det faktum att de inte sitter längst bak på hojen kommer besiktningen slå ner på, ska placeras så långt bak på "karroseriet" som möjligt och ha vad det nu är i cm mellan och i jämnhöjd eller så nära det nu går med baklampan

min är besiktad 3 gånger med sådan plasering av blinkers och det är ingen som har sagt något, inte polisen heller..
Har inte läst något om att blinkers ska sitta så långt bak som möjligt, det enda jag läst är att dom ska synas ur vissa vinklar..

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa