Om man kör om i samma körfält hade jag aldrig blinkat, folk kan tro att man vill svänga vänster, speciellt om man kör om en långsam annan 2 hjulig fordon (som en moped) där man inte ens behöver flytta sig, ibland på stora vägar lägger sig bilar till höger för att underlätta omkörning för mig och då blinkar jag endast om jag tror att jag behöver gå ut i de mötande körfältet. Vad jag fick lära mig är att om du skall förflytta dig 1/2 billängd eller med i sidled bör man blinka. men övertydlighet är inte alls fel (så som att blinka vänster i rondell osv), men det finns risk att man förvirrar genom att sakta ner och blinka till exempel (ser ut som man förbereder sig o svänga vänster).
ang farthinder kör runt dom, men om det är ett som ej går att köra runt sakta ner och gör inte som (jag på sporthoj) crossåkare och ställ dig på fotpinnarna och bara hoppa över det, du kan lätt köra i 50-70km/h om du står upp lite lätt o tar ett farthinder på hoj utan några som helst problem sålänge det inte är ett sådant där tillfälligt i hårdplast som är smalt och högt. dock på uppkörningen sakta ner som det är tänkt