Steff90:
Strunta i Pizzabagar'n. Han dummar sig. Tydligen lärde han sig inte något av att bli bannad...
Allt ordnar sig ska du se!
Inse fakta det du gjorde var fel.
Om du chansade är det ditt beslut, ska det drabba bilen i fråga........glöm det
Dummaste jag hört på länge.
läro pengar
upp o hoppa sånt e surt men lite silver tejp så e det bara ut o slanga
Även om bilen som svängde höger inte gav tecken för detta så är han knappast skyldig då omkörning på höger sida i samma fil inte är ok.
Du får nog se detta som en sur lärdom över hur du inte ska köra.
Då det numera är tillåtet att köra om på höger sida om hastighetsbegränsningen är under 70 så tror jag inte att du gjort ngt fel. Han skall se upp för trafiken när han svänger.
Jag har gjort en liknande grej med en 150 cc Kymco för ett par år sedan. Jag kom i högerfil till höger om stillastående bilkö och en "idiot" svängde vänster mellan bilarna framför mig. Jag nitade, gjorde en ofrivillig stoppie, hoppade av moppen och "parkerade" den med sadeln mot hans backspegel. Inget hände med mig eller min skoter.
Han blev bedömd av f-bolagen som helt skyldig till olyckan.
Word.. tyvärr.
ok, men jag tror jag ändå får ansvaret för det här var på en enfilig väg=/
men fan jag vet vad du menar, det är irriterande när folk bara svänger utan att blinka.. för om det inte hade vart jag hade det kunnat vara en vanlig cyckel.. och dom får cyckla om bilar i kö till ett röljus
jo I know.. det suger.. men men
Jag tror inte antalet filer spelar roll. Jag körde i samma fil som bilarna (alltså i högerfilen till höger om bilarna). Dessutom får man ju lära sig i körskolan att stenhårt kolla höger backspegel och vrida huvet innan man svänger för att undvika just denna olyckssituation. Jag tror bilen kommer att åka på detta, åtminstone delvis.
Säger ingenting angende själva olyckan då jag inte är riktigt säker på hur jag ska svara, det enda jag vet vad jag ska svara är att tur du inte blev skadad. Blåmärken står man ändå ut med...
Drive safe
Rent allmänt ser försäkringsbolagen den som byter fil/svänger som skyldig. Detta av egen erfarenhet då jag krockar något överjävligt ofta tyvärr. Mest beroende på min avsaknad av stubin och noll respekt för min dyra leasingbil som inte kostar mig något extra när jag skadar den.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |