Omkullkörning

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Hoj
1000RR
läro pengar

upp o hoppa sånt e surt men lite silver tejp så e det bara ut o slanga

gear

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Hoj
no one
Inse fakta det du gjorde var fel.
Om du chansade är det ditt beslut, ska det drabba bilen i fråga........glöm det
Dummaste jag hört på länge.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Steff90:
Strunta i Pizzabagar'n. Han dummar sig. Tydligen lärde han sig inte något av att bli bannad...

Allt ordnar sig ska du se!

ok, hehe jo jag märker det:va

du, tack verkligen, tror du är en utav de få som verkar ge lite förståelse.. jag har verkligen jätte ångest över allt det här.. sen har jag fått massa andra helt onödiga utgifter från min körskola också så det här var inte vad jag behövde :(

men som sagt.. tack verkligen!

Inse fakta det du gjorde var fel.
Om du chansade är det ditt beslut, ska det drabba bilen i fråga........glöm det
Dummaste jag hört på länge.

men vem fan är det som är dum?! läs igen på mitt förra medelande till dig, och sen läser du det alldra första inlägget på det här forumet! säger jag något om vems fel det är?! NEJ! har du ens läst några andra inlägg alls på den här tråden? blev du utesluten från svenska lektionerna när du gick grundskolan eller?!
nä fan jag tänker inte hålla på tjafsa med dig över internet på ett forum för det är jävligt omoget.. men det du gör just nu är att mucka gräl! så lägg ner!
LÄS ISTÄLLET!

Last edited:

oskobe

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
R1200GS
Då det numera är tillåtet att köra om på höger sida om hastighetsbegränsningen är under 70 så tror jag inte att du gjort ngt fel. Han skall se upp för trafiken när han svänger.

Jag har gjort en liknande grej med en 150 cc Kymco för ett par år sedan. Jag kom i högerfil till höger om stillastående bilkö och en "idiot" svängde vänster mellan bilarna framför mig. Jag nitade, gjorde en ofrivillig stoppie, hoppade av moppen och "parkerade" den med sadeln mot hans backspegel. Inget hände med mig eller min skoter.

Han blev bedömd av f-bolagen som helt skyldig till olyckan.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
läro pengar

upp o hoppa sånt e surt men lite silver tejp så e det bara ut o slanga

haha jo önskar jag kunde vara lika optimistisk:tungan Men jag uppskattar att du är det! det övertygar en lite faktiskt..

får väll hoppas på att det itne blir för stor självrisk bara:)

keeeka

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
03, Honda, CBR600rr
Även om bilen som svängde höger inte gav tecken för detta så är han knappast skyldig då omkörning på höger sida i samma fil inte är ok.

Du får nog se detta som en sur lärdom över hur du inte ska köra.

Word.. tyvärr. :huvet

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Då det numera är tillåtet att köra om på höger sida om hastighetsbegränsningen är under 70 så tror jag inte att du gjort ngt fel. Han skall se upp för trafiken när han svänger.

Jag har gjort en liknande grej med en 150 cc Kymco för ett par år sedan. Jag kom i högerfil till höger om stillastående bilkö och en "idiot" svängde vänster mellan bilarna framför mig. Jag nitade, gjorde en ofrivillig stoppie, hoppade av moppen och "parkerade" den med sadeln mot hans backspegel. Inget hände med mig eller min skoter.

Han blev bedömd av f-bolagen som helt skyldig till olyckan.

ok, men jag tror jag ändå får ansvaret för det här var på en enfilig väg=/
men fan jag vet vad du menar, det är irriterande när folk bara svänger utan att blinka.. för om det inte hade vart jag hade det kunnat vara en vanlig cyckel.. och dom får cyckla om bilar i kö till ett röljus

Word.. tyvärr. :huvet

jo I know.. det suger.. men men

Last edited:

oskobe

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
R1200GS
ok, men jag tror jag ändå får ansvaret för det här var på en enfilig väg=/
men fan jag vet vad du menar, det är irriterande när folk bara svänger utan att blinka.. för om det inte hade vart jag hade det kunnat vara en vanlig cyckel.. och dom får cyckla om bilar i kö till ett röljus

jo I know.. det suger.. men men

Jag tror inte antalet filer spelar roll. Jag körde i samma fil som bilarna (alltså i högerfilen till höger om bilarna). Dessutom får man ju lära sig i körskolan att stenhårt kolla höger backspegel och vrida huvet innan man svänger för att undvika just denna olyckssituation. Jag tror bilen kommer att åka på detta, åtminstone delvis.

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
Säger ingenting angende själva olyckan då jag inte är riktigt säker på hur jag ska svara, det enda jag vet vad jag ska svara är att tur du inte blev skadad. Blåmärken står man ändå ut med...

Drive safe

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Rent allmänt ser försäkringsbolagen den som byter fil/svänger som skyldig. Detta av egen erfarenhet då jag krockar något överjävligt ofta tyvärr. Mest beroende på min avsaknad av stubin och noll respekt för min dyra leasingbil som inte kostar mig något extra när jag skadar den.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Jag tror inte antalet filer spelar roll. Jag körde i samma fil som bilarna (alltså i högerfilen till höger om bilarna). Dessutom får man ju lära sig i körskolan att stenhårt kolla höger backspegel och vrida huvet innan man svänger för att undvika just denna olyckssituation. Jag tror bilen kommer att åka på detta, åtminstone delvis.

Du skämtar?!:) fan va skönt att höra! vem vet det här kanske löser sig iaf!:) och om det blir delvis kanske det inte blir så farligt! tack som fan!:D

Säger ingenting angende själva olyckan då jag inte är riktigt säker på hur jag ska svara, det enda jag vet vad jag ska svara är att tur du inte blev skadad. Blåmärken står man ändå ut med...

Drive safe

Tack för visad omtanke:) jo jag håller med dig om att det är ju viktigast att den som är med om en olycka klarar sig så bra som möjligt!

You too!;)

Rent allmänt ser försäkringsbolagen den som byter fil/svänger som skyldig. Detta av egen erfarenhet då jag krockar något överjävligt ofta tyvärr. Mest beroende på min avsaknad av stubin och noll respekt för min dyra leasingbil som inte kostar mig något extra när jag skadar den.

haha du är erfaren;) men om du ändå vill skylla dina olyckor på otur i större mängd så kan vi iaf ha det gemensamt! inte för att jag vurpar och krockar ofta men det har väll hänt en 3-4 gånger nu, plus att min jävla körskola kräver mig på 2500 kr för att jag inte dök upp vid två tillfällen då jag hade körlektion på gård.. men jag hade sagt till kvinnan i reseptionen att jag var klar med gårdslektionenra.. så lite otur lider jag nog oxå av:p(SYFTAR INTE PÅ OLYCKAN ALLIHOPPA!)

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...