Omläggning av däck

Jurreto

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Zx6r Kawasaki
Jag har en Zx6r årsmodell 1998 som skulle behöva lite nya sulor. Min fråga är om det är någon som känner till någon billig verkstad som gör hela jobbet, och med det menas plocka av hjulen, kränga om däcken samt montera och balansera hjulen (däcken är alltså införskaffade). Jag saknar egna verktyg samt kunskap om hur man lägger om däck. Kanske någon som kan göra det privat? Dra iväg ett PM till mig om du är intresserad, känner någon som är intresserad eller känner till en billig verkstad!
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Fick precis ett sms från MC-Varuhuset som skriver: Öppet hus hos MC-Varuhuset Lö-Sö 11-16. Däckbyte medans du väntar 25% på däck och byte. Erbjudande Halvarssons bla.bla. bla.
 

Jurreto

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Zx6r Kawasaki
Fick också det erbjudandet. Köpte på sporthoj.se och där hade dem ett erbjudande på Vianor för däckbyte och leverens direkt till verkstaden. De sa ett pris i telefon (400kr för att lämna in hela hojen med hjulen monterade) sedan kostade det 750kr helt plötsligt när jag var där. Efter lite klagosång från min sida landade notan på 530kr.
 

Cludden

Ny medlem
Gick med
17 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
11, Kawasaki Z1000
Bytte nyligen däck.
Beställde dem ifrån Netmoto i Tyskland.
Åkte till http://www.wheeler-dealer.se/ där man får låna grejor för att ta av däcket samt lite hjälp om man har problem.
Till saken hör att jag har svårt att skilja mellan en skrubmejsel och en skiftnyckel men det var inga problem att ta loss däcket eller sätta dit det, fick dock några sköna tips av honom.
Tror att han tar 200kr att byta gummit och balansera om du kommer dit med egna däck. Köper du däcken av honom så är en en struntsumma som du får betala för att byta gummit och balansera.

Grymt nöjd i alla fall och så fick man testa på att ta loss och sätta dit däcket själv... kul juh. :banana
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top