Omlackering?

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Nån som har en aning om vad det kan kosta att lämna in en kåphoj på omlackering?
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Inget svar men. Lämna in = dyrt Jag lackade om taket på min bil kostade lite över 4000kr
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Inget svar men. Lämna in = dyrt Jag lackade om taket på min bil kostade lite över 4000kr

Ja, det lär väl flyga en bunt med tusenlappar om man ska lämna in...Antar att det blir lite billigare om man skruvar isär hojen och bara lämnar in delarna. I mitt fall gäller det framskärm, halvkåpa, spoilern under motorn, tanken och under sadeln.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag PM'ade med en kille från Älvkarleby för nått år sen, han skulle ha lackat min racehoj till ett helt ok pris, fast jag kastade den i backen och gjorde hela jobbet själv under tillfriskningen istället. Dessutom verkar jag ha slängt hans PM :huvet

Kanonbra hjälp va? :D
 

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
Jag PM'ade med en kille från Älvkarleby för nått år sen, han skulle ha lackat min racehoj till ett helt ok pris, fast jag kastade den i backen och gjorde hela jobbet själv under tillfriskningen istället. Dessutom verkar jag ha slängt hans PM :huvet

Kanonbra hjälp va? :D

Haha. :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Gammal ny hoj? Man kan ju köpa "lackade orginal" kåpor från Kina för en spottstyver.
 

Lackarballen

Medlem
Gick med
6 Dec 2008
Ort
norrort
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Ja du, allt från ett par tusen till hur mkt som helst. Plocka ner den själv och ev fråga lackeraren om du kan göra ngt själv t.ex slipa o så för att få ner priset, det är förarbetet som tar mest tid. en vanlig billackerare debiterar dryga laxen i timmen vitt. Så det springer snabbt iväg med specialgrejer. Jag brukar ta ca 3-5000 beroende på vilket skick grejerna är i...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top