Omorganisation på jobbet

Vänd på steken. Se det som en chans att hissa din lön genom att tala om för din chef att det nya systemet kommer inte fungera pga...blablabla. Ska det fungera kommer du behöva göra också detta...blablabla. Mao större/mer ansvar = mer i lön.

Alternativt se det som ett utmärkt tillfälle att gå vidare, bygga på CV:t och prova något nytt. Byta jobb = bästa möjligheten att höja lönen.

Skulle aldrig acceptera mer ansvar och mer slit utan att det märktes i lönekuvertet.

Surt läge. Som jag ser det har du två val: antingen gilla läget eller skjuta ut dig. Det låter ju som du slitit en hel del i en rätt kryckig organisation som nu inte verkar förändras till det bättre. Om du inte kan leva med det tja då är det kanske dags att göra något annat? Passa på med konjunkturen är hygglig och företagen anställer.

Väljer du att stanna så gäller det att fokusera på jobbet och inte lägga energi på sånt du inte har med att göra eller kan påverka (tex på vissa chefers hjärnor funkar...) Jobba med dina kunder, leverera resultat och låt andra pyssla med "strategierna". Som säljare är man ju lyckligtvis inte kedjad vid skrivbordet vilket gör att man slipper mkt internt tjafs och revirpinkande.

Sen låter du som en kille som säger exakt vad han tycker i alla lägen (jag känner en till :rolleyes: )...det må framstå som rakt och ärligt och tidsbesparande i dina ögon men det är väldigt få företag det funkar på. Jag har träffat få chefer som gillar att höra att de är sopor. Jag har full förståelse för att du känner dig kass behandlad och någonstans når man gränsen. Men återigen, ska du stanna och utvecklas i den nya organisationen så tror jag det kan vara en ide att dämpa tonläget en smula...bara en tanke :D

Hoppas det löser sig för dig :tummenupp

Min högst proffessionella bedömning är att om man startar en sådan här tråd och är arg för att man inte blivit tillfrågad om ditt och datt så bekräftar man chefens bedömning att man var olämplig att hantera sådana frågor.

:hej

Jag har nu pratat med chefen för Göteborg och min öppningsreplik var: "Även Marxismen var en fin tanke":D

Vi har nu kommit fram till att inte ändra på min avdelning förrens cheferna har mer torrt på fötterna och lite mer fast grund att bygga på.
Jag förstår hur dom tänkt med den nya organisationen och jag är beredd att stötta den men den behöver jobbas igenom lite till på vissa punkter.

det är ALLTID dumsnålhet som pajar allt. 40-talisternas eget trademark! att långsamt snåla sig i konkurs i stället för att "järvt" försöka tänka entreprenörmässigt. Sverje! :mad:

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back