omregga ren cross!?!

Tolga

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
xt 125 r skall byta te 2 stroke!
tjena har en xt 125 r men vill ha en ny 2 taktare har läst runt ett bra tag efter lite sökand på blocket såg jag att det fanns omreggade RM 125:eek:r / KX 125 etc är dom ett bra köp? riktigt bra pris på dem också sedan står det på vissa typ reggad emn avställd vad skulle det kosta att regga om dem?...

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
regad men avställd betyder att dom inte har någon försäkring på den. sen kanske den inte är besiktigad heller.

är bara att teckna försäkring och ev besiktiga. vet inte vad det kostar att besiktiga...

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det är väl enduroreggning i så fall så det får du inte köra med på vägen normalt i alla fall.

Tolga

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
nej nej inte enduro reg det står oftast väg reggad dvs den har lampor etc, dom ett bra köp eller ska man köpa en ktm exc istället vad är skillnaden? mycket o underhålla eller?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag kan garantera till 99.9 % att de är Enduro registrerade och inte LV-registrerade. Detta är praktiskt taget omöjligt att göra på en cross.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Som lundgren säger, det är omöjligt att regga en ren cross dock har jag sett att det fanns en Yz som var om reggad men den hade inte YZ motor utan en äldre TZR.

Det går men det är mycket joob och till slut är den nästa lättare att bara köpa en hoj som redan är lv-reggad.

Tolga

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
hmm okej jag förstår...

men har funderat på att sälja XTn och köpa en 2 taktis, men jag gillar 4 taktarna otroligt mycket fast vill ha drag :S

vad tror ni om jag köper et 160cc kit ny dämpare och 26mm förgasare skulel inte det ge ca 16 häst på en XT? räcker gott och väl då enligt mig eller har jag fel?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
hmm okej jag förstår...

men har funderat på att sälja XTn och köpa en 2 taktis, men jag gillar 4 taktarna otroligt mycket fast vill ha drag :S

vad tror ni om jag köper et 160cc kit ny dämpare och 26mm förgasare skulel inte det ge ca 16 häst på en XT? räcker gott och väl då enligt mig eller har jag fel?
6hk ökning är mycket osäkert. Antar att Yamaha dessutom uppger vevhästar vilket innebär ca 9 hk på bakhjulet.

Inte samma motor men en på forumet trimmade sin cbr och fick ca 4-5 hk på topp om jag minns rätt. Sundin trimmade även sin CH och den verkade gå rätt bra efter trimningen men du blir fortfarande dragen av en ostrypt 2-takt. Så är du enbart effektorienterad satsa på KTM exc eller liknande eller vill du ha mer effekt men ändå hyffsade service intervaller så kolla på CRM eller DT.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
det går väll att regga om en cross vare sig den är ren eller smutsig...

(var bara tvungen) :hihi:rolleyes:

Tolga

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
jag har xt 125 r -05 VDs den har ca 12.5 häst 16 häst =ca: 3.5häst ökning, borde inte det vara "enkelt" o fixa?

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
Vet inte om det stämmer, men 05:eek:rna ska tydligen ha 12 häst och dom nyare ska ha 9 eller vad det nu är..

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Okej. Ja då låter väl 16 hk ganska rimmligt om nu detta stämmer. På veven dvs.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Vet inte om det stämmer, men 05:eek:rna ska tydligen ha 12 häst och dom nyare ska ha 9 eller vad det nu är..

Det är många som tror det, jag är inte en av dom och det har jag fått skit för

Samma motor som alla andra (ingen vet några ändringar) och den är reggad på 7kw

medans den svagare (nyare) är reggad på 8kw...

För om det är nå miljökrav som gjort att den blir svagare kan det ju inte vara svårt att öka effekten på nya med 25% väl?

bara några tankar

och jag kommer inte tro att den är 20% starkare förrän jag ser bänkpapper som bevisar det (samma tillfälle och bänk helst)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy