Äh, du får väl ta med dig farten in i böjHÖRRÖ din ondil, 402 meter och 800 meters stoppsträcka behövs ÖVERALLT.
Actionkamera
Miniblinkers
Slip on
Växelindikator
Telefonhållare
Intercom
Det är absolut tvärt om för mig. Jag åker hoj för att slippa prata med folk för att få vila den "sociala muskeln". Sen efter 20 mils krokvägskörning över en kopp kaffe kan det möjligen på sin höjd sägas "gott kaffe", "jo" eller "härligt väder" innan det är dags att grensla hojen igen.Intercom är ju guld! Klockrent att snacka med polarna när man är ute på en sväng
Faktiskt... på min första långtur till Lofoten hade jag ingen bakbroms. Huvudcylindern pajade dagen innan, jag hann inte fixa den. Åkte ändå. Full packning på R100RS-78. Enda gången jag saknade bakbromsen var när jag skulle vända i en brant bäckravin på Vestvågöy. Annars funkade motorbroms och enkolvs-ATE alldeles utmärkt.Bakbroms.
Det är absolut tvärt om för mig. Jag åker hoj för att slippa prata med folk för att få vila den "sociala muskeln". Sen efter 20 mils krokvägskörning över en kopp kaffe kan det möjligen på sin höjd sägas "gott kaffe", "jo" eller "härligt väder" innan det är dags att grensla hojen igen.
När jag har kört med frugan så har jag ibland legat en bra bit framför, och upplyst henne om trafiken, och är det inga möten på en kilometer, och inga anslutande vägar, då kan man ju köra om precis var som helst, tex innerspår i en skymd vänster. Jag anar att en del omkörda bilister har trott att det hade brunnit helt för henne dåDet gör jag när jag åker själv eller i grupp, åker jag med en polare bara så är det perfekt att kunna varna för bilar vid omkörningar på krokiga vägar eller grusiga kurvor
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Använder bakbroms vid bankörningBakbroms.
Använder bakbroms vid bankörning
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |