Onödigt

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Pejo skrev:
Nej - men min poäng är följande: QUOTE]

Det finns två skäl till att den går fort på ettan, dels så ska man kunna acca utan att slå runt och dels ska man kunna ta långsamma böjar på ettan. Om jag ska ta min hoj som exempel så gör den som sagt 147 blås på ettan innan varvskydet klipper, samtidigt kan jag köra den på tomgång på ettan utan problem, och även på sjätte växeln kan jag ligga runt 1500 rpm och ge gas och den bara accar utan konstigheter.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
OLJEKYLD GSXR skrev:
Pejo skrev:
Nej - men min poäng är följande: QUOTE]

Det finns två skäl till att den går fort på ettan, dels så ska man kunna acca utan att slå runt och dels ska man kunna ta långsamma böjar på ettan. Om jag ska ta min hoj som exempel så gör den som sagt 147 blås på ettan innan varvskydet klipper, samtidigt kan jag köra den på tomgång på ettan utan problem, och även på sjätte växeln kan jag ligga runt 1500 rpm och ge gas och den bara accar utan konstigheter.

Ja, funkar det så funkar det o då är det ok. Men om man överger lågfartsegenskaper bara för att vara ballast så är det mindre bra ,eller som trådskaparen sa : Onödigt.

(min drar också fint från 1000 varv, puttar omkring på tomgång etc...)

Last edited:

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Senate_43 skrev:
vad spelar sånna här saker för roll? ja ska inte klaga, kul med sjuka forum! haha ... Pain the bike more =) That would be nice to se ? Frågan är hur mkt era hojar r på 6:ans växel`??
Användbarhet på bana...

HanneZ

Guest
Jag har vänt på växelspaken och så också numrerat om mina växlar om man ska tro på de där som står på drevkåpan. Så min går nog faan närmare 300 km/h på 1:an!

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Tja VFR:en går bra i 30 på 6:an, dock bör man hålla minst 35 för att inte drivpaketet skall rassla. På 1:an kan jag hålla jämnt tempo med en långsam gående utan att få problem med gången (~400-500 rpm)

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Min sp1:a gör 85km/h i 1:an....men det är nästan omöjligt att hålla den på två hjul i ettan :)
(nej, den är inte original)

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
bissmark skrev:
Shit.... :Bugar
Hur gör du :confused:

Det är rätt svårt. Först får man köra lite och växla sig upp till sexan.
Sen måste du frikoppla och bromsa samtidigt! När det sedan börjar gå riktigt sakta så sätter man i en benet, eller båda, och försöker stanna utan att trilla.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Gustav1 skrev:
Sen måste du frikoppla och bromsa samtidigt! När det sedan börjar gå riktigt sakta så sätter man i en benet, eller båda, och försöker stanna utan att trilla.
:rofl :rofl :rofl :rofl

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Gustav1 skrev:
Har en god vän som försökt din lilla teknik. han glömde dock den lilla detaljen med benen.. (tro det eller ej. Helt sant.) och jag har fått hans autograf!. :banana

DaggeZ

Återfallsknutten
Gick med
6 Dec 2004
Hoj
Hojlös just nu...
philsson skrev:
Har en god vän som försökt din lilla teknik. han glömde dock den lilla detaljen med benen.. (tro det eller ej. Helt sant.) och jag har fått hans autograf!. :banana

Underbart! Tack för ett gott skratt.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Växlar vid 100... kan inte va så snällt mot motorn att fresta så. 120-130 har jag för mig att jag varvade ur min gammgix till en gång på 1:an.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
The one skrev:
Jag kan köra i 35 km/h i sexans växel utan att den hackar. :)
Det går att komma från 35 till 315 på en växel under minuten.

Tror bara du är en stor drömmare, 168 på 1:an, och 35 på 1:an o det går rent o den toppar 315??(eller eftersom din verkar vara ett monster så kanske 450 km /timme ligger närmare sanningen???????), 35-315 låt mig gissa på 6:ans växel??Sluta dröm o väx upp :3freak .... Jag kan äta 2 byttor :corn :corn.a UTAN att dricka något.

Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
sporTlovEr skrev:
Tror bara du är en stor drömmare, 168 på 1:an, och 35 på 1:an o det går rent o den toppar 315??(eller eftersom din verkar vara ett monster så kanske 450 km /timme ligger närmare sanningen???????), 35-315 låt mig gissa på 6:ans växel??Sluta dröm o väx upp :3freak .... Jag kan äta 2 byttor :corn :corn.a UTAN att dricka något.
Nu verkar du missat nått igen lilla vän.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
sporTlovEr skrev:

Kom o fika på onsdag så ska pappa förklarar hur det hänger ihop. :tummenupp :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln