Långa farbron
Yster tokfrans
Respekt...... säger Farbron.
uggla skrev:En del var ju ganska patetiska där.
H4 skrev:Läs och skratta vad bilfolket på zatzy skriver angående filmen:
http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=&postid=1905506#post1905506
heliac skrev:Vem som helst kan komma och provköra de e bara å PM:a
heliac skrev:Angående zatzy-gubbarna...För det första, varför skulle jag dreva ner en Blade med BB-motor och turbo? Jag åkte 18/41 ända tills för nån vecka sedan...En turbo-motor jobbar bättre mot hög utväxling. Anledning till att jag jag nu åker 17/42 är jag åkte med lite för slak kedja och 18-drevet fyller ut rätt bra där fram...kedjan kuggade över och slet sönder drevkåpan som även innehåller slavcylinder till kopplingen. Jag har gjort en provisorisk lagning av den för att kunna åka lite till innan vintern, och nu får max 17-drev plats där fram...På filmen ser man en wheelande 954 framför mig, han wheelar på 3:an nästan till varvstoppen och stuvar i 4:an när hojen går ner....alla som har en sån vet att då går det i ca. 220-240...
Naturligtvis har jag en glädjemätare men vem har inte det när det närmar sig 300...När jag ligger bakom en bil på 70-sträckan så visar nålen 70...
Vem som helst kan komma och provköra de e bara å PM:a
PS...Förresten..även om den nu skulle vara nerdrevad...ser det ut som den inte skulle orka med större drev???
heliac skrev:Vem som helst kan komma och provköra de e bara å PM:a
QUOTE]
Ska vi ta provkörningen i år eller till våren,
PLÖTSLIGT vill jag tvivla på dina påståenden...
heliac skrev:Anledning till att jag jag nu åker 17/42 är jag åkte med lite för slak kedja och 18-drevet fyller ut rätt bra där fram...kedjan kuggade över och slet sönder drevkåpan som även innehåller slavcylinder till kopplingen. Jag har gjort en provisorisk lagning av den för att kunna åka lite till innan vintern, och nu får max 17-drev plats där fram...
heliac skrev:På filmen kör jag med 17/42 (annars 18/41)...Med ökad utväxling visar mätaren för lite. Att axet ökar ju fortare det går beror på att jag kan gå på hårdare utan att den wheelar...
Kenta skrev:Var kameramannen som filmade den wheelande, gula 954n jävligt pissnödig eller saknar kameran steady shot?
Annars är stativ en bra grej
heliac skrev:Men allvarligt....va tror folk ska hända när man stoppar i en Blackbird-motor i ett blade-chassi med 1,2 bars laddtryck?? Men jag har givetvis gjort detta bygge för att fuska mig upp till 300 mätarkilometer.....
heliac skrev:Men allvarligt....va tror folk ska hända när man stoppar i en Blackbird-motor i ett blade-chassi med 1,2 bars laddtryck?? Men jag har givetvis gjort detta bygge för att fuska mig upp till 300 mätarkilometer.....
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |