Det finns tydligen en extremt icke politiskt korrekt BRF i Vasastan...Jobbade i början av mitt arbetsliv på Asea och där reagerade man ju faktiskt på
att solkorset(hakkorset)användes som symbol på Aseas äldre elmotorers maskinskyltar.
Har ju inte alltid varit negativt laddat men jag antar att dom tog bort det illa kvickt
på sent 30-tal
(Hållbara motorer måste jag tillägga för så jävla gammal är jag inte!)
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=777880
Det är Folksam som tillsammans med Ikanobanken utreder möjligheterna med räntefria lån för att underlätta för de muslimer som följer koranens regler att aldrig låna pengar som ska betalas med ränta.
Ali Hamad, ordförande i den muslimska föreningen i Borlänge, tycker att det här är bra.
Det finns tydligen en extremt icke politiskt korrekt BRF i Vasastan...
Artikeln är från 2006.
Men väldigt intressant idé ändå, på gott och ont.
Antagligen var tanken att det bara blir en engångsavgift istället för ränta, så banken fortfarande tjänar pengar (såklart) och kunden får betala extra (såklart). Banken tar ju alltid en risk vid lån och vill såklart ha valuta för den risken de tar.
Sen är det ju som för det mesta väldigt udda att (t.o.m.) banker ska särskilja människor baserat på tro (eller hudfärg eller härkomst). Tro eller hudfärg säger ju väldigt lite om ens personlighet och vilken risk banken tar vid ett lån, snarare bör det ju vara ett möte tar det diskuteras VAD som ska köpas och VARFÖR...
Men det har ju varit attentat mot moskéerna.Only in Sweden:
Muslimer i Frankrike dödar ickemuslimer = muslimer i Sverige behöver ytterligare bidrag från oss skattebetalare.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/moskeer-soker-sakerhetsbidrag/
Men det har ju varit attentat mot moskéerna.
Eller hur var det nu...
Finns annars spisvakt för några tusenlappar om man skulle tycka det är svårtDet där med spisar är farligt. Det lärde jag mig när jag var 2-3 tror jag.
Finns annars spisvakt för några tusenlappar om man skulle tycka det är svårt
Nej man kopplar in den mellan uttaget o spisen så bryter den strömmen om det blir för varmt är även en timer i den.Är det ett sådant där spännband (!) som man sätter i bakkant så att små människor inte skall tappa hela spisen i fejset? Behöver moskéerna sådana?
Jag tycker i och för sig staten kunde ge dem en brandvarnare.
Only in Sweden: drabbades av en hjärnskakning på Halloween och, det har mitt i natten . Två doktorer doktor och fyra sjukterskor, kollade min blodtryck varje timme under natten för att kollade att trycket var stabil. Vägrader konsekvent MRI.
Fick räkningen nyligen RP - utöver det, fick jag åkte in till sjukan (med poliseskort =) till akuten = Free of charge.
Tyvärr fick jag vänta i 13 långa timmar i på grund av nysnö, passande nog föll ymligt. (fick inget ingen plats tididre
Vaknade på UPPvaket nånstans runt 02 på natten. Kissen var glad glad när jag kom hem IAF..
Only in Sweden: drabbades av en hjärnskakning på Halloween och, det har mitt i natten . Två doktorer doktor och fyra sjukterskor, kollade min blodtryck varje timme under natten för att kollade att trycket var stabil. Vägrader konsekvent MRI.
Fick räkningen nyligen RP - utöver det, fick jag åkte in till sjukan (med poliseskort =) till akuten = Free of charge.
Tyvärr fick jag vänta i 13 långa timmar i på grund av nysnö, passande nog föll ymligt. (fick inget ingen plats tididre
Vaknade på UPPvaket nånstans runt 02 på natten. Kissen var glad glad när jag kom hem IAF..
Kan inte annat än hålla med om den sista meningen.Myket tragisk olycka där barn dör, svensk media gottar sig och vill frammana kretinerna ur grottorna så de kan skandera: "Höhö, vad duma dem är i Amerikat!"
Femårig pojke sköt ihjäl lillebror
En 9 månader gammal pojke har dött i Elmo i nordvästra Missouri i USA sedan hans femåriga storebror skjutit honom i huvudet. Myndigheter utreder nu det inträffade, men allt tyder på att det var en olycka, skriver CNN.
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/4266393.svd
Sedan när är det en riksnyhet i Sverige att ett barn i USA förolyckas? Jävla äckliga journalister, och efterblivna läsare, vi har i detta Konungarike.
Allt som flyttar blicken...Kan inte annat än hålla med om den sista meningen.
Men att det når svenska nyheter kan väl ändå inte vara chockerande vid det här laget? Jag menar om en mus fiser i USA blir det riksnyheter här.
Världens mest amerikaniserade land.
Det är ingen tillfällighet att de diskuterar Miley Cyrus sexskandaler på TV-nyheterna istället för valfri världshändelse som faktiskt betyder nåt.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|