FettSnok
96% enligt läkaren
Å exakt var i den rapporten hittar du något om invandring?
För du har väl läst den???
Nämen ojsan då! Rapporten blev inte ens inkluderad i det slutgiltiga dokumentet.
http://www.metro.se/nyheter/nej-sverige-kommer-inte-vara-ett-u-land-ar-2030/EVHnju!GDNHA6zL9uIXQ/
Som du själv sa: spelar ingen roll vem som rapportera bara de rapporter det som du redan vet! (lite fri tolkning men du förstår nog!)
Å någon varning fanns ju inte med tanke på den seriösa sidan där du hittade den.
Plus att om du nu har läst rapporten är det ju uppenbart att du inte ens har förstått vad där står, vilket blir så charmerande när du parar det med din ödmjuka hållning om hur lättledda och lättlurade alla andra är.
Det positiva med inlägget är jag påmindes om varför jag är så trött på delar av SH...
Jag skriver inget som avviker med upphovspersonen vid FN, B. Dapont uttrycke. Det framgår i text och diagram tämligen tydligt att Sverige går neråt och tredje världen uppåt. Svårt att ta till sig och jag har full förståelse för att du inte vill det heller..För jag undrar om du läst eller bara nöjde dig med att skumma metro.
Var jag gör koppling till invandring? Jaa.. Du får väl följa denna artikelserien då.
http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/pa-lordag-start-for-ny-serie-om-sveriges-nya-underklass/ har ju en tämligen signifikant koppling till HDI, eller hur, Bonny?
Att exempelvis klass har en tydlig koppling till livslängd, hälsa, köpkraft, utbildning och utveckling. Men för all del, skit i det. Som är i direkt korrelation med Human Development Index. Du kan säkert anlita nån billig husa, så för din del är det ju uppenbart fördelaktigt med denna utveckling(bara för att vara på din lite lagom "för mer nivå" som illa dolt lyser igenom ovan).. Att en stor andel, ja en majoritet av senare tids invandrare kommer hamna i denna nya underklass råder det nog ingen direkt brist på bevis för.
Din frenesi i att tolka inlägget som invandringsfientligt är tämligen iögonfallande.
Edit; Jag är mycket nyfiken på vad den negativa utveckling Sverige haft i HDI mätt kommer sig av och den av relativt kunniga forskare i området predikterar framgent kommer sig av, i jämförelse med våra grannländer.. Osvsett slutgiltig utgåva eller ej 2014.
Är det återigen SD svansen som beställt de tidigare undersökningarna som FN nyttjat sen 90? -tal? Du verkar vara sv diametralt avvikande åsikt mot angivet värde. Låt höra, idel öra.
Last edited: