Onsdag den 6:e april

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Kommer pärlan att få sin 600 mila service på Moped & Motor i s-vall, sedan blir det nog lite körning innan den lastas in i bussen och fraktas hem till fjollträsk (om vädret tillåter dvs).

Skönt med firmorna i gammla hemstaden:
- Hej, vet att det är vår och mycket att göra, men skulle behöva ha en 600 mila service på hojen.

- Nä, en 600 mila går fort, när vil du komma?
(Jämför detta med s-holm, där man får svaret att tidigast om en månad finns det tid).

Väl mött på vägarna ivf.

//David

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Det här var illavarslande!

Norrlänningar ska vara sega, tröga och långsamma:fatta! Jag har alltid försökt leva upp till den myten eftersom det är ganska bekvämt. Nu kanske jag måste byta stil om det visar sig att norrlänningar förutsätts att vara raska och tillmötesgående. :va Oj oj oj vad jobbigt det kommer att bli,puh

Men det är ju alltid trevligt när det går undan, speciellt när det gäller motorcyklar :yoparty Synd bara att det verkar vara sämre väder på G.

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Abloy skrev:
Det här var illavarslande!

Norrlänningar ska vara sega, tröga och långsamma:fatta! Jag har alltid försökt leva upp till den myten eftersom det är ganska bekvämt. Nu kanske jag måste byta stil om det visar sig att norrlänningar förutsätts att vara raska och tillmötesgående. :va Oj oj oj vad jobbigt det kommer att bli,puh

Men det är ju alltid trevligt när det går undan, speciellt när det gäller motorcyklar :yoparty Synd bara att det verkar vara sämre väder på G.

Tro mig, jag gör mitt bästa för att sprida myten här i fjollträsk. Därför så var kanske den mer korrekta "officiella" versionen med verkstaden:
- Joh!
- Va?
- Hördu, skull behöv service på mc´n.
- Joh!
- Men dä ä brått.
- Pust!
- Du får en renkalv
- Kom på onsdag.
- Joh!

Ser ni en svart / röd blade i staden på onsdag så tuta, då är det nog jag iaf.

/D

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
loser skrev:
Tro mig, jag gör mitt bästa för att sprida myten här i fjollträsk. Därför så var kanske den mer korrekta "officiella" versionen med verkstaden:
- Joh!
- Va?
- Hördu, skull behöv service på mc´n.
- Joh!
- Men dä ä brått.
- Pust!
- Du får en renkalv
- Kom på onsdag.
- Joh!

Ser ni en svart / röd blade i staden på onsdag så tuta, då är det nog jag iaf.

/D

Nu känner jag igen mig och kan sova lugnt :tummenupp

Har inte tagit fram cykeln än men funderar på att ställa på imorgon. Tutar om jag ser dig men med min norrländska latens kanske de tar ett par dagar innan jag kommer mig för att trycka på knappen :hihi

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Abloy skrev:
Nu känner jag igen mig och kan sova lugnt :tummenupp

Har inte tagit fram cykeln än men funderar på att ställa på imorgon. Tutar om jag ser dig men med min norrländska latens kanske de tar ett par dagar innan jag kommer mig för att trycka på knappen :hihi

Typiskt att vädret skall bli junk nu igen då. Tar och kastar in hojen i skåpbilen och kör ner den till s-holm på det sättet, sedan så skall det posöråkas hela sommaren. :D

//D

RacerMic

Motoridiot!!
Gick med
18 May 2004
Hoj
KTM 690E-08, KTM 250EXCF-08, Honda XR350-83, KTM 250SX-92 / Rex Roadmaster 198cc 1950...
loser skrev:
Kommer pärlan att få sin 600 mila service på Moped & Motor i s-vall, sedan blir det nog lite körning innan den lastas in i bussen och fraktas hem till fjollträsk (om vädret tillåter dvs).

Skönt med firmorna i gammla hemstaden:
- Hej, vet att det är vår och mycket att göra, men skulle behöva ha en 600 mila service på hojen.

- Nä, en 600 mila går fort, när vil du komma?
(Jämför detta med s-holm, där man får svaret att tidigast om en månad finns det tid).

Väl mött på vägarna ivf.

//David
Det är skillnad på folk och folk... Sporthojjar har alltid förtur om jag svarar :yoparty

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
RacerMic skrev:
Det är skillnad på folk och folk... Sporthojjar har alltid förtur om jag svarar :yoparty

Muaha, var det du som servade min? Tack för hjälpen isf! Den fick åka skåpbil hem igår, nu skall det sättas dit styrdämpare, sedan så .......!

Kovland? Bott där länge?

//D

RacerMic

Motoridiot!!
Gick med
18 May 2004
Hoj
KTM 690E-08, KTM 250EXCF-08, Honda XR350-83, KTM 250SX-92 / Rex Roadmaster 198cc 1950...
loser skrev:
Muaha, var det du som servade min? Tack för hjälpen isf! Den fick åka skåpbil hem igår, nu skall det sättas dit styrdämpare, sedan så .......!

Kovland? Bott där länge?

//D
Jepp, skyldig som synden... Köpte 128 kvadrat garage med tillhörande hus i Gåltjärn, jan. 2001 :D

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
RacerMic skrev:
Jepp, skyldig som synden... Köpte 128 kvadrat garage med tillhörande hus i Gåltjärn, jan. 2001 :D

Perfa, tjacka en myrfarm, sök eu-bidrag och se till att du får betalt per kratur (myra mao), kanon serru! :). Har haft ihop det med en tjej ifrån kovland, så det var därför jag undrade hur länge du hade bott där. Hon flyttade därifrån typ -90, så .......

//D

164 på rullen

Fast kanske ändå inte ?? ;-)
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Gixxer 03 / Trimmad snöslunga
loser skrev:
Perfa, tjacka en myrfarm, sök eu-bidrag och se till att du får betalt per kratur (myra mao), kanon serru! :). Har haft ihop det med en tjej ifrån kovland, så det var därför jag undrade hur länge du hade bott där. Hon flyttade därifrån typ -90, så .......

//D

Förståndig flicka :yoparty

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet