Onsdagsåka 20/5-09

Dr.Bike

Guest
Tänkte dra en repa på Onsdag.

Start 18.
Plats e.s.o (troligen McD Kallhäll/Stäket E18)
Slutmål skall jag klura på så det får vara e.s.o på det oxå till imorrn.

Denna gång kommer det gå lite raskare än förra gången.
Därför kommer jag ta max 10 hojar i snabb grupp, och därefter utse/tillfråga vem som kan tänka sig leda den andra gruppen.
Blir det flera grupper än så måste vi ha fler turledare.
Jag själv vill inte ha mer än max 10 hojar, annars blir det för utspritt, och det blir sån dragspelseffekt att det blir trist för vissa och vaninnesfart för andra.
D.v.s obra i alla fall.
Den som tar uppgiften som turledare för en grupp får en karta av mig.

Körningen kommer ske i norrort, och mest troligt kommer den ske nordväst.
Möjligen "lilla mälaren runt" och vad det är kommer visa sig i så fall! :)
Men det är en av de häftigare turerna jag kan, så troligen suger jag på den karamellen ett tag till...

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Kommer ev. beroende på om jag har tid, kör torsdagskörningen iaf.

"Spara" inte plats åt mig dock, vill inte sno en av de tio utifrån ett kanske. Blir ni nio dyker jag upp om inget förutsett inträffar iaf.

Dr.Bike

Guest
Kommer ev. beroende på om jag har tid, kör torsdagskörningen iaf.

"Spara" inte plats åt mig dock, vill inte sno en av de tio utifrån ett kanske. Blir ni nio dyker jag upp om inget förutsett inträffar iaf.

Det är ett gäng som anmält sig via PM och direktkontakt, men ännu inte tio.

MrXzibit

Lång,stilig och luktar gott :-)
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
2005 Triumph Daytona 955i
Skulle vara himmla najs med en Onsdagsrepa på Norrsidan....om vädret visar sin bästa sida, så skriv upp mig! (Men jag har nog inte tempot som krävs för den "snabba" gruppen...så om det finns nån "medel" grupp, åker jag gärna där..)
Ska lyssna med mina MC-poolare om nån e sugen på en repa på Onsdag...

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kommer så länge det inte är skitväder. :tummenupp ( givetvis i snabb grupp då )

sportbike

Guest
Jag ska steka Putte.

edit:FETT

Last edited:

sportbike

Guest
HAHA!! På torsdag vill jag ha en skriftlig redovisning av hur mitt baklyse ser ut :D :yoparty

Det kan jag tala om redan nu,kollar förstrött varje gång jag passerar en sån där tjejhoj.
Det är rött,ofta med bromsljuset tänt.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Tjej hoj :rofl

Ska nog se va din italienska massagestav går för i morrn :D

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Hoj
...
Jag var lite orolig om jag skulle hänga med men den där duellen får man ju inte missa, får ligga i lite extra..
Lite som klippet nedan, ni får leka jag kollar på :tungan

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/JwjMn6ltba0&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/JwjMn6ltba0&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
ZX7R -96
Skulle vara himmla najs med en Onsdagsrepa på Norrsidan....om vädret visar sin bästa sida, så skriv upp mig! (Men jag har nog inte tempot som krävs för den "snabba" gruppen...så om det finns nån "medel" grupp, åker jag gärna där..)

Jag lägger mig gärna i en "medelgrupp" jag också. Tar jag hojen till jobbet så hinner jag, annars blir jag nog lite sen. Det är ett sånt jävla meck att ta ut hojen bara...Står en bil utan batteri i vägen, bl a....är mindre sugen på att styra med det kl 6 i morrn bitti. :död

Kör bärgare och det är svårt att sluta i tid ibland...:gnissla

//Anders

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Jaha, typiskt. Hade man valt att åka tillbaka hit (Uppsala) från Gelleråsen kunde man kommit tillbaka lagom i tid för att hänga på, och fått se sig omkring lite. Men nu fortsätter man såklart till Blge efteråt... ja ja, ha så skoj

:banana

Cirtap

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
Yamaha R1 - 06
Jag vill oxå med men är på andra sidan stan hos kund till 17:45 ca....
Tror ni jag kan hinna igenom rusningen på en kvart från söder??
Kan gå kanske :hojraket

Dr.Bike

Guest
Jag tror det kommer regna.. :3freak

Säger du ju varje onsdag ditt djeffla sniko! Köp ett nytt bakdäck ffs! :D

Enligt Senare Order?

Korrekt!

Enligt Senare Order.

Och den kommer nu!
(i separat inlägg)

Jag vill oxå med men är på andra sidan stan hos kund till 17:45 ca....
Tror ni jag kan hinna igenom rusningen på en kvart från söder??
Kan gå kanske :hojraket

Tveksam strategi.
Utgå från att vi INTE väntar, och berätta för den ofrälse till kund du har vad du ska göra, så kommer denne att se ljuset, inse och förstå, samt acceptera...
Säg: Vettiga människor gör inte business 17:45, de bestämmer sig kvickt!

I'm on a misson from God, and noting's gonna stop me.

Nemas problemas! jag skriver ut karta och färdbeskrivning, så att även den mest notoriske anti-lokalsinne-snucken kan hitta vägen!

Va fan betyder e.s.o ?

Det kommer att förtdligas för dig e.s.o! :hihi

Kommer så länge det inte är skitväder. :tummenupp ( givetvis i snabb grupp då )

Regnar det blir det inget.

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Färdväg:

Samling McD Stäket i god tid före 18. Kom -Nytankad -nyäten -nyskiten. Kopplingen släpps ut 18.00! No mercy för er som då kloffar in en burgare, pratar i mobiltelefon eller virkar en keps.

Vi åker: Rotebroleden - Vä mot Uppl.Väsby - Runsavägen - Rosersberg - Väg 263 V - Väg 255 N mot Uppsala - Vä in på dag Hammarskjölds väg (skyltat mot lassarettet) - Granebergsvägen/Vårdsätravägen - Vä över bron Lurbovägen - Vä, massa småvägar, men kör mot Balingsta - Vä mot Ölsta - Passera Sulas - ut på 55:an Vä - kör av mot Örsundsbro - Örsundsbro - Hjälsta - Ut på 263 (gamla E18) vänster - nere i svackan i Övergran: kör mot Arlanda vänster - Passera avfart Skokloster, kör sedan Vä mot Sigtuna, Arlanda - Erikssund - någon kilometer efter Erikssund: Hö mot Billby - Ett par kilometer efter Billby: Hö mot Sjudaregården - följ vägen in i Sigtuna - kör ner på kajen - Stanna vid Cafe´Våfflan!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha