Onsdagsåka

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Så var man hemma igen.
Det blev en ganska trevlig tur. Det blev lite omväg hem över Märsta och bakvägen till Knivsta och därifrån över Alsike till Uppsala. Såg inga poliskontroller.
Upptäckte när jag kom hem att mitt halvljus dött så det var nog bra att jag inte fick testa någon poliskontroll idag. Men jag är ganska säker på att det lyste hela vägen in i Uppsala och lade av ganska nära garaget.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Så var man hemma igen.
Det blev en ganska trevlig tur. Det blev lite omväg hem över Märsta och bakvägen till Knivsta och därifrån över Alsike till Uppsala. Såg inga poliskontroller.
Upptäckte när jag kom hem att mitt halvljus dött så det var nog bra att jag inte fick testa någon poliskontroll idag. Men jag är ganska säker på att det lyste hela vägen in i Uppsala och lade av ganska nära garaget.
Aldrig provat de vägarna men de ser trevliga ut på kartan, får ta en sväng där också nån dag. Annars är vägen från vänge mot jumkil rätt kul också :tummenupp

Har du hunnit kolla vad felet var? Får hoppas att det bara var en säkring så det är lätt åtgärdat :)

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Hoj
KTM 950 SMR -08
missade tyvärr dagen vart tvungen att hämta en soffa i norrtälje...hoppas det blir fler tillfällen..

Olanders

Ny medlem
Gick med
27 May 2010
Hoj
2005, Honda Fmx650
Det blev en bra tur, mycket hojar:).

Min ena blinkers gick med, men det ska bara vara lampan. :tummenupp

Vi styr upp något nästa onsdag med om det är trevligt väder, samma tid samma plats?!? :tuttar

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
Hemma igen, kul att ses och köra en sväng! Var ju riktigt mycket hojar och bilar där, många glidare dock. Alltid trevligt att träffa lite nytt folk också :)

Har nu fått mina blinkers att fungera också, gjorde som nån tipsade mig om i en annan tråd och monterade motstånd i bak. Så nu blinkar det åt rätt håll iaf, plus pyttelite åt andra hållet. Men det får jag ta tag i i vinter, nu vill jag ju köra!! :D

Hamnade i en poliskontroll också precis när jag svängde av mot sunnersta, tänkte nu är det kört (inga blinkers, "dålig" ljuddämpare och fortkörning), men de kollade bara körkort och nykterhet och det var ju lugnt :)

Haha, bra att dom inte stod tidigare och kollade hastigheten..

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Aldrig provat de vägarna men de ser trevliga ut på kartan, får ta en sväng där också nån dag. Annars är vägen från vänge mot jumkil rätt kul också :tummenupp

Har du hunnit kolla vad felet var? Får hoppas att det bara var en säkring så det är lätt åtgärdat :)

Det var lampan som gått. Så inget allvarligt fel. Men det är ju inte direkt gott om utrymme att komma åt att byta lampor där bakom kåpan. Det borde nästan vara straffbart. Men det gick ju i alla fall. Nu lyser det som aldrig förr.

Vänge mot Jumkil vet jag inte om jag kört faktiskt. Jag har åkt på en herrans massa vägar i trakterna runtomkring men jag har sällan koll på vart jag är hela tiden. Det brukar kunna bli planlöst åkande tills man känner att det börjar bli dags att dra sig hemåt. Det har hänt att vi dragit ut mot knutby och sedan letat småvägar och sedan blivit förvånade för att vi bara är 2 mil från västerås för att sedan upptäcka att vi var på andra sidan västerås. Klart skoj. :tungan

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Det var lampan som gått. Så inget allvarligt fel. Men det är ju inte direkt gott om utrymme att komma åt att byta lampor där bakom kåpan. Det borde nästan vara straffbart. Men det gick ju i alla fall. Nu lyser det som aldrig förr.

Vänge mot Jumkil vet jag inte om jag kört faktiskt. Jag har åkt på en herrans massa vägar i trakterna runtomkring men jag har sällan koll på vart jag är hela tiden. Det brukar kunna bli planlöst åkande tills man känner att det börjar bli dags att dra sig hemåt. Det har hänt att vi dragit ut mot knutby och sedan letat småvägar och sedan blivit förvånade för att vi bara är 2 mil från västerås för att sedan upptäcka att vi var på andra sidan västerås. Klart skoj. :tungan

Skönt att det var lättåtgärdat iaf :)

Haha ja det är ju de som är roligast att bara köra och se
vad man hittar, mkt roligare än att sitta med karta och grejer
och hela tiden behöva stanna för att se vart man är.
Dessutom så är det mer :yoparty, hehe

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...