Hej Kollade lite på hemsidan ni hade i ett inlägg tidigare till motorstadium. men jag hitta inget info om onsdagarna
Måste man ha licens för att få köra där då? nån som snabbt kan berätta hur man tar licens lr kan vissa någon länk...?
Är grymt sugen på att börja köra bana nu!!!
//ToMMy
Massa text.
Kommer att försöka åka A gruppen nästa gång
Jag gjorde det dom sista två passen, satte då 4 varv som var bättre än person bästa innan. Blev omkörd en gång, resten var helt fria varv allihop, kanon bra!
personbästa kan du ju inte bara nämna i förbifarten, vad blev det för tider?
Resume:
Började dåligt främre däckvärmaren la av visade sig att kontakten med adaptern glappade.
Efter första passet såg däcken ut som en fransjacka
det visade sig att poscheklubben? hade kört hela dagen och massivt med gummirester från deras slicks fastnat.
Kanon väder, flaggvakten fick en mentalhärdsmälta då han trodde att vi var übersnabba a förare och stoppade oss
Kraschdockan fick upp farten på slutet när jag hetsade honom, jag körde 1,15,7 måste våga attackera och slappna av så kommer tiderna.
Bytt till mjukare gaffelfjädrar fram (från 100-95 Nm/mm) och tryckte upp gaffelbenen 2,5 mm.
Styrde klart bättre (snabbare) tyckte jag och svalde den tidvis ganska ojämna beläggningen ffa in i hårnålen.
Fästet i Bridgestone slicksen är mycket bra!!Använde varm tryck 2,5 fram (kallt 2,1) och bak 2,4 (kallt 2,0).Temp i luft ca 20 C
Det var många 125 Jr som tränade, kanon bra för framtiden .
Fartskillnaden är dock för stor och avåkningen för en 125 jr (gick bra)var en sån konsekvens.
Kommer att försöka åka A gruppen nästa gång
bra o bra jag må jävligt piss!!!
bara för att jag inte grinar och skriker så hade jag jävligt ont redan efteråt...
vet ni hur det gick till?
var en jävel som skulle gå om mig i kurvan och inte klarade det så han kom in i mitt spår... jag fick styra uppprecis innan vi hade gått omkull... jag flög av hojjen och slog mig rätt illa tycker jag iaf!!!
blir så jävla förbannad är det okej att man gör så , då kan ju jag börja göra så mot dom långsamma jävlarna som kör stora hojjar med, är ju en del som kör långsammare i vissa kurvor en vad jag gör med 125an har jag märkt när man kommer ifatt nån vid inbromsningen som kört om innan...
självklart ska jag inte visa lika låg nivå som den idioten som gjorde det här mot mig... men jag är jävligt förbannad!!!!!!
//PB
bra o bra jag må jävligt piss!!
självklart ska jag inte visa lika låg nivå som den idioten som gjorde det här mot mig... men jag är jävligt förbannad!!!!!!
//PB
bra o bra jag må jävligt piss!!!
bara för att jag inte grinar och skriker så hade jag jävligt ont redan efteråt...
vet ni hur det gick till?
var en jävel som skulle gå om mig i kurvan och inte klarade det så han kom in i mitt spår... jag fick styra uppprecis innan vi hade gått omkull... jag flög av hojjen och slog mig rätt illa tycker jag iaf!!!
blir så jävla förbannad är det okej att man gör så , då kan ju jag börja göra så mot dom långsamma jävlarna som kör stora hojjar med, är ju en del som kör långsammare i vissa kurvor en vad jag gör med 125an har jag märkt när man kommer ifatt nån vid inbromsningen som kört om innan...
//PB
Det vet jag inte om jag vågar erkänna bland er alla snabba, men jag måste ju säga i förbifarten här att jag är nybörjare, innan va mitt bästa 1.15.25 och nu hade jag fyra 14 tider varav den bästa tiden var 1.14.43. Är väldigt nöjd, snart kanske man vågar anmäla sig till en rookie tävlig och känna sig hyffsat säker att kvala in me... 3 träningar till sen ska de va en 13 tider!
Jag röstar för att en moderator stänger ner denna tråd!
Jag klarar inte av att sitta och läsa allt kul men inte kunna vara med och köra
Så du ska inte med på onsdag antar jag?
Jag tror vi kan komma långt med sunt förnuft och lite hänsyn. Det är ju träning.Varning för sönderkörd Asfalt efter Helgens nötande, igår var flash engineering där med hertigen av värmland och andra kändisar körde sönde banan ännu mer.
Hur som helst försöker dom laga ffa i ejes kurva där asfalten släppt.
I övrigt diskuterade jag med de ansvariga angående fartskillnader och olika grupper.
Fart skillnader kommer alltid att finnas och alla vill åka allt från de som kör pro sbk till classic åkare.
I mån om plats är det ok att byta upp sig men helt klart kommer det ändå uppstå problem.
Det bästa är ändå att åka bandagar med olika grupper indelad efter snabbhet
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |