Onsdagsgazz 2/8

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Ser torrt ut nu i Malmö, men det kan nog börja regna i stort sett närsom..
Gör det inte det så hänger jag nog på.
Aldrig kört till staffanstorp dock, nån som kör från Malmö/midhem?

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
yoohan skrev:
2345758 Hmmm, det låter.... envist, och blött...

Tänkte du "ge dig ut" eller "ge dig till-staffanstorp-för-att-köra-hela-rudan-ut?"

Tänkte ta mig till Staffanstorp för att köra hela rundan!

taliz skrev:
2345769 Ser torrt ut nu i Malmö, men det kan nog börja regna i stort sett närsom..
Gör det inte det så hänger jag nog på.
Aldrig kört till staffanstorp dock, nån som kör från Malmö/midhem?

Jag kör från Malmö om det inte kommer någon mer skur... Kör kl 17 från statoil vid Nobelvägen/Södervärn

Last edited:

CosmoBob

Transformer
Gick med
30 Jul 2006
Hoj
Honda Super Blackbird 1100xx och en KTM 1290 Super Adventure
Oj vilken runda det blev! Jag visste inte att jag kunde köra så fort. Det kunde jag inte heller = hade lite tur som en tok på sina ställen.
Tack alla för er generositet, er guidning och sällskapet på vägen. Det här gör jag himla gärna om!

/Mannen på Honda CBR 1000F 1987

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
CosmoBob skrev:
2346518 Oj vilken runda det blev! Jag visste inte att jag kunde köra så fort. Det kunde jag inte heller = hade lite tur som en tok på sina ställen.
Tack alla för er generositet, er guidning och sällskapet på vägen. Det här gör jag himla gärna om!

/Mannen på Honda CBR 1000F 1987

En riktigt skön tur, för en gångs skull så var man inte svettig när man kom hem.

Det är bara att ta det lugnt, man väntar in i korsningar. Ganska många av oss har kört rundorna i 4-5 år så att man är van och vet vilka kurvor som nyper och vilka man ska gasa fullt ut...

Trevligt att ha dig med Henrik...

//Denis

C.Persson

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
ktm 625smc 04
vi var lite sena men såg sista gruppen som precis skulle lämna statoil när vi kom men givetvis var en polare tvungen att tanka, försökte köra ifatt er men visste ju inte vilken väg ni tog så det var lite svårt...
När vi närma oss sjöborakan kom det en mcpolis och stoppa oss, så vi fick snällt följa med till deras trafikbussar (lungt för mig då min är helt laglig) men det var värre för patric, polisen vägra först låta honom köra hem efter att de gett honom böter för felaktiga blinkers och skylt, enligt polisen var skylten så liten och dåligt placerad att han enligt lagens mening körde utan skylt och att han var tvungen att ställa hojen på plats och på något vis hämta orginal hemma eller hämta en tillfällig på närmsta polisstation,stämmer detta eller skulle de bara vara dryga? jag hörde polisen prata med någon på radion och de gav polismannen grönt ljus att tvinga patric lämna hojen tills en godkänd skylt var på plats.
efter 35minuters bedjande lät den honom köra

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
C.Persson skrev:
2347072 vi var lite sena men såg sista gruppen som precis skulle lämna statoil när vi kom men givetvis var en polare tvungen att tanka, försökte köra ifatt er men visste ju inte vilken väg ni tog så det var lite svårt...
När vi närma oss sjöborakan kom det en mcpolis och stoppa oss, så vi fick snällt följa med till deras trafikbussar (lungt för mig då min är helt laglig) men det var värre för patric, polisen vägra först låta honom köra hem efter att de gett honom böter för felaktiga blinkers och skylt, enligt polisen var skylten så liten och dåligt placerad att han enligt lagens mening körde utan skylt och att han var tvungen att ställa hojen på plats och på något vis hämta orginal hemma eller hämta en tillfällig på närmsta polisstation,stämmer detta eller skulle de bara vara dryga? jag hörde polisen prata med någon på radion och de gav polismannen grönt ljus att tvinga patric lämna hojen tills en godkänd skylt var på plats.
efter 35minuters bedjande lät den honom köra

Vilka jävla rövhål rent ut sagt :arsele
Inte fan skulle jag vilja ställa ifrån mig hojen till dem,såfall får de ombesörja transport hem oxå.
Kanske skulle börja med en ny "mode fluga" att ha så stora skyltar så möjligt eller iallafall större än orginal.
Undrar hur responsen varit på det :D Oh det är bra,nu syns du ordentligt så vi kan ta reda på vem du är osv.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Har för mig att det finns en tråd här, eller har funnits iaf. då jag inte kan hitta den nu, med bl.a. hänvisning till Trafikjuristen. Gick ungefär ut på att köra med en "ogiltig" nummerskylt (stor som liten) är det samma som att köra utan. Men det verkar märkligt att de utdelar körförbud för det, det måste vara något nytt? Har varit med när de utdelat böter för gömda mini-skyltar, men det var aldrig tal om körförbud.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Mycke snack o lite bilder..

Ikväll blir det lite snack o mcyke bilder däremot:arsele

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
C.Persson skrev:
2347072 polisen vägra först låta honom köra hem efter att de gett honom böter för felaktiga blinkers och skylt, enligt polisen var skylten så liten och dåligt placerad att han enligt lagens mening körde utan skylt och att han var tvungen att ställa hojen på plats och på något vis hämta orginal hemma eller hämta en tillfällig på närmsta polisstation,stämmer detta eller skulle de bara vara dryga?

Jag har ingen aning om det stämmer men jag kan ärligt säga att
jag aldrig hört talas om någon som varit tvingad till att ställa motorcykeln
pga felaktigt placerad/för liten skylt.
Böter är en helt annan sak men att man måste ställa motorcykeln :va
Vilket fall, skönt att höra att han kunde köra hem. Men en halvtimmes
övertalning :confused:

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Mr K skrev:
2350481 tråkigt. jag kanske är i bayern nästa onsdag. kan du rodda den oxå darlig?
Jag är oxå hemma så om vi kör H-berga så kan jag ta mellan #1...

...om jag inte smashar hojen på söndag dvs...:)

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Mr K skrev:
2350481 tråkigt. jag kanske är i bayern nästa onsdag. kan du rodda den oxå darlig?

Of course sexy...Om BRH har fixxat mitt midpipe! Men dom sa att den skulle bli färdig till Onsdag em.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Zilversurfer skrev:
2351000 Of course sexy...Om BRH har fixxat mitt midpipe! Men dom sa att den skulle bli färdig till Onsdag em.

Du får kräva att de skruvar av det som sitter på G:ssons hoj annars.

RogeRetta

Radical Riders
Gick med
11 Oct 2005
Hoj
BMW R1150GS 2000
Skruva av...!!??!!??!??

xyx skrev:
2351133 Du får kräva att de skruvar av det som sitter på G:ssons hoj annars.

Nu får du ge dig XYX.... :ajjabajja

Jag vill ha den gröna besten precis som den är....

hhmmm mmuummss:yoparty

tycker speciellt mycke om den rensade "röven" på ZX10:an

ps. ska dit på måndag em och prova den irl...

och då ska Arrow-blåset sitta på :kulspruta

liten nice länk här ang ZX10R på dynobänken + Acrapovic..nice
http://www.youtube.com/watch?v=xEZO7e7YTSQ&mode=related&search=

= fick INTE uppsytt denna kalvskinnsjacka i
berusat tillstånd..:hihi

de mesta matchar ju oxå.. Arrow både låter och

ser bra ut...mmmmm :D :tummenupp

Bifogat

• frontside.jpg
    frontside.jpg
    107.6 KB · Visningar: 31
  • backside.jpg